|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
AmpCore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Jeg har et Silverstone LC16B-MR kabinet hvor der også er et iMON VFD display foran.
Manualen der fulgte med kabinettet var direkte elendig mht. til at få displayet til at fungere, og jeg kunne ikke tænde computeren via fjernbetjeningen. Jeg fandt så en "Installation Guide" hos Soundgraph (dem som laver iMON displays) hvor der var et diagram over hvordan man skulle tilslutte det, og nu fungerer det hele perfekt og jeg kan tænde computeren via fjernbetjeningen. Du kan finde manualen her: http://soundgraph.com/Eng_/Supports/BoardView.aspx?topMenu=4 &leftMenu=2&subMenu=1&dataID=31¤tPage= 1&searchFiled=BoardID&searchString= Det diagram du skal bruge finder du øverst på side 10. EDIT: Du får lige kortlink også: http://kortlink.dk/soundgraph/6scv Redigeret af AmpCore - 07-Juli-2009 kl. 13:55 |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
GUUULD :D
havde slet ikke set det strøm kabel.. det var viklet rundt om strømkablet til bundkortet. lagde godt nok mærke til det da jeg samlede computeren. men slog det hurtigt hen. fedt. |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
nu har jeg bare et andet problem...
men på ingen måde lige så stort som det første ;) den der "mouse stik" der er på fjernbetjeningen vil kun gå til højre eller op :( regner med det er noget software indstilling.. men kan sku ikke finde noget sted hvor man kalibrere musen. |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Jep, det er software relateret, husk at opdatere til den nyeste version af iMon. Alternativet er at finde en bedre fjernbetjening, den der hører med er ikke meget værd :) |
|
![]() |
|
![]() |
var nu også meningen at jeg sku have en logitech 895. men de sp penge slap sku hurtigt op når kæresten også ville forkæles XD
|
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
På mit Silverstone LC16 skulle man ikke kalibrere musen, og der er heller ingen funktion til at gøre det på min.
Installerede bare nyeste iMon software og så lavede den selv en auto-update til nyeste udgave og så spillede både fjernbetjening og display perfekt. For mig lyder det umiddelbart som en defekt fjernbetjening hvis du kun kan gå op eller til højre? |
|
![]() |
|
![]() |
ampcore:
har snakket med dem jeg har købt det af. de vil gerne kigge på remote. MEN jeg skal sende hele kabinettet over til dem. overvejer om det er det værd. en ny remote kan umuligt koste meget?? |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det lyder lidt besværligt at skulle skille computeren ad og sende kabinettet tilbage når det kun er fjernbetjeningen.
Selve fjernbetjeningen er faktisk ikke særligt god. Det der ødelægger "oplevelsen" lidt er selve den muse-funktion den har. Ja, man kan slå den til keyboard mode (det har jeg også gjort), men den er stadig så følsom og man skal bare røre den så gør den til siden. En fjernbetjening som har knapper er at foretrække, og ikke en hvor man bare skal puste på den og så reagerer den. Hvis du alligevel har planer om at bruge en anden fjernbetjening, f.eks. en Harmony, så vil jeg mene at det kan være ligemeget med den der følger med kabinettet. |
|
![]() |
|
![]() |
ja mener jeg også. skal bare kunne gå til op og ned og til siden når jeg er i mediaportal.
|
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
hvilke fjernebtjeninger kan jeg købe som passer til IR i imon kabinettet?
eller er det næsten ligemeget? mener da jeg installerede rm200 så læste den bare en indstillingsfil ind. kan man det samme med alle media center fjernbetjeninger? |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10646 |
![]() |
En hvilken som helst universal fjernbetjening med lærefunktion kan lære koderne fra en Imon IR fjernbetjening, men der vil sikkert opstå problemer med musefunktionen. Op, ned, højre og venstre er dog intet problem med en universal remote. Hvis du har et IR keyboard, behøver du ikke engang en Imon remote (men selvfølgelig den medfølgende IR modtager), men kan bare kode tastatur genvejene ind i Imon Manager og derefter lære koderne fra tastaturet over på en universal remote. Flemming Redigeret af fltk - 15-Juli-2009 kl. 14:56 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
problemmet er jo at den ikke kan gå nedog til den ene side. så min universal remote kan jo ikke lære disse funktioner.
men har intet at bruge musefunktionen til. så en anden fjernbetjening som bare kunne navigere i mediaportal ville være lækkert. inde i imon softwaret kan jeg se man kan vælge MCE remote og nogle andre. så må være dem jeg skal gå efter. hvis ikke man bare kan køre en og indlæse en opsætningsfil som med rm200 |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |