recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne Direktivet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne Direktivet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
twocat_cph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twocat_cph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af twocat_cph twocat_cph skrev:

http://yousee-kollektiv-tvangs-tilkoblet.blogspot.com/

Hvis du på nogen måde skal have en chance for at blive taget seriøst, så er det nok ikke sådanne mails du skal sende.

Jamen man er nød til at være grov ,fordi det er så groft at ældre mennesker ikke kan tilkøbe en billig telefon abb , uden at skulle tage tvinges til bredbånd når de ikke har pc , kan du ikke se det , de bliver udnyttet som frivillige økonomiske malkemaskiner , der holder kobber nettet gående og det er for meget  at jeg ikke kan få fiber her i Herlev fordi Dong solgte fibernettet til TDC
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:08

det ved jeg godt men de vil sige de er bundet af kontrakt til yousee , så de er begge medskyldige i denne tvangsbinding .   jeg vil bare ikke give overpris , det er ikke billigt hos yousee , og Antenne direktivet sige at det er uacceptabelt at får kabeltv imod min vilje . Så jeg har send opsigelse begge steder , yousee boligselskab  
Det er da en gang sludder. Selvfølgelig kan kontrakten opsiges/ændres, men det kræver jo, at din forening er indstillet på det. Da du flytte ind, var der da kabel-TV i ejendommen?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

http://yousee-kollektiv-tvangs-tilkoblet.blogspot.com/

Hvis du på nogen måde skal have en chance for at blive taget seriøst, så er det nok ikke sådanne mails du skal sende.

Jamen man er nød til at være grov ,fordi det er så groft at ældre mennesker ikke kan tilkøbe en billig telefon abb , uden at skulle tage tvinges til bredbånd når de ikke har pc , kan du ikke se det , de bliver udnyttet som frivillige økonomiske malkemaskiner , der holder kobber nettet gående og det er for meget  at jeg ikke kan få fiber her i Herlev fordi Dong solgte fibernettet til TDC
Hvis man har behov for at være grov, er det kun fordi ens agumenter ikke slår til. Hvem forbyder dig og andre at købe et billeigt telefonabonnement? Ingen, men du kan naturligvis ikke få IP-telefoni uden en internetforbindelse.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:49
Jeg vil foreslå dig at stille op, når der valg til bestyrelsen i din boligforening. Men det er selvf. lette at skælde ud til højre og venstre :)

Redigeret af pilehave - 30-Marts-2012 kl. 12:49
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:53
Og der er gode muligheder for alternative tilslutninger, hvis boligforeningen selv vil investere.

Tjek priserne hos http://www.parknet.dk - de kan reelt levere over hele landet, selvom det oprindeligt er en København N-forening. Ulempen er en startomkostning til fiber og kabling, fordelen er at man derefter køber TV og internet til foreningens kostpris. Set over en årrække er det en rigtig god forretning.

Vi er tilsluttet i min lille andelsboligforening; virker super godt. Og vi betaler 50,- om måneden for en garanteret 50/50Mbit/S fiberforbindelse :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Og der er gode muligheder for alternative tilslutninger, hvis boligforeningen selv vil investere. 

Da vi sidste år havde det på generalfosamlingen var der stort set ingen, der var imod forslaget fra youSee. Det  er en fælles tvungen, men billig grundpakke og derudover valgfri større pakker, telf, bredbånd mv.  

Jeg kan ikke tro, man er udelukket fra fiber, hvis man selv vil betale for at få fiberen fremført (det vil man nok ikke når man har hørt prisen).

I mit arbejde har det aldrig været  et problem at få en fiber ført ind i et hus - også et lejet hus.  Men det har til tider været dyrt - også meget dyrt.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Jeg kan ikke tro, man er udelukket fra fiber, hvis man selv vil betale for at få fiberen fremført (det vil man nok ikke når man har hørt prisen).

Prisen afhænger naturligvis af hvor besværligt det er at etablere føringsveje, det er klart. Vi var 4 andelsboligforeninger i samme karré, med i alt ca. 75 husstande. Det kostede os i omegnen af 200.000 at få gravet fiber til karréen fra nærmeste GlobalConnect-brønd. Føringsveje i kældre stod vi selv for at etablere over en ramme øl Smile

Alt i alt kostede det vores lille andelsboligforening ca. 130.000 for vores andel af fiber, udstyr, og køb af vores egen interne kabling. Det er 10.000 pr. andel, og vi har naturligvis fordelen af at være en opgang, hvor det er let at etablere føringsveje - og af at være en velpolstret andelsboligforening. Men vi synes stadig det er en fornuftig pris set over måske 10 år, hvis man ser på hvad hver andel sparer i forhold til priser fra de kommercielle udbydere.

Det være sagt, så er det naturligvis noget dyrere hvis det handler om en grundejerforening, hvor der skal graves individuelt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 14:06

Men "point taken", hvis man helt alene vil ha' en fiber ført frem med egen nedgravning, så er det nok ikke et alternativ Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Prisen afhænger naturligvis af hvor besværligt det er at etablere føringsveje, det er klart. Vi var 4 andelsboligforeninger i samme karré, med i alt ca. 75 husstande. Det kostede os i omegnen af 200.000 at få gravet fiber til karréen fra nærmeste GlobalConnect-brønd. Føringsveje i kældre stod vi selv for at etablere over en ramme øl Smile

Alt i alt kostede det vores lille andelsboligforening ca. 130.000 for vores andel af fiber, udstyr, og køb af vores egen interne kabling. Det er 10.000 pr. andel, og vi har naturligvis fordelen af at være en opgang, hvor det er let at etablere føringsveje - og af at være en velpolstret andelsboligforening. Men vi synes stadig det er en fornuftig pris set over måske 10 år, hvis man ser på hvad hver andel sparer i forhold til priser fra de kommercielle udbydere.

Det være sagt, så er det naturligvis noget dyrere hvis det handler om en grundejerforening, hvor der skal graves individuelt.

Hvag diver I så pr. md. for TV?
Mvh.
Jørn

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvag diver I så pr. md. for TV?

Prislisten ser sådan ud:

Basispakker

Lille pakke

59,00 kr./md.

Mellempakke

199,00 kr./md.

Stor pakke

309,00 kr./md.

Superpakke

385,00 kr./md.

Det er nok mest på internetdelen der spares, og hvis man aktivt handler med Yousee kan man måske matche prisen. Det havde vi som lille forening med individuelle tilslutninger bare ikke så god mulighed for.

Personligt er jeg glad for, at Parknet har lagt "fodboldkanalerne" (TV6/C9) helt oppe i superpakken, som jeg har valgt fra - så for mig er den store pakke en god erstatning for Yousees fuldpakke.

Parknet tager en stor del af sine signaler ned i aftale med Canal Digital, og reencoder ikke signalerne... Wink
Wink
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:38

Hvorfor linker du til en EU-afgørelse der netop viser at der ikke findes nogen ubetinget ret til at opsætte parabolantenner i udlejningsejendomme? ["Ejerens interesse i at undgå skader og skæmmende virkning på ejendommen blev vurderet til at have fortrinsret i dette tilfælde"].

I øvrigt vil jeg anbefale dig at skrue ned for agressioner og vrede og indlede et samarbejde med din boligforening for at afklare, hvilken aftale der foreligger med YouSee, hvordan foreningens kabel-antenneanlæg er lavet (sløjfe- eller stjerneanlæg, hvem der ejer det, mulighed for at opsige eller ændre aftaler, finde andre udbydere osv.

Selv bor jeg i en forening med administrativ aftale med  KAB og en fordelagtig leverings- og prisaftale med YouSee, den enkelte husstand har frit valg af kabel-tv-pakke eller ingen  tv-pakke overhovedet. Aftalen er fra ca. 1994. Vi er lykkeligt fri for paraboler og andre antenner, som i øvrigt er forbudt alene fordi bebyggelsen er fredet. Men ifølge dit link ovenfor er der netop ingen ubetinget "antenneret" i ejendomme.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu