recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne fordeler box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenne fordeler box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne fordeler box
    Sendt: 06-August-2006 kl. 13:59

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er for en box jeg skal bruge ?

Jeg skal bruge en box som skal dele antennesignalet oppe på loftet fra den antenne der kommer ind i huset fra vejen.

Den skal bruge til at fordele signalet ud til 4 TVér, 1 Internet, og muligvis 3 gange Radio.

Jeg bor i Esbjerg og har Kabel tv.

Hvis i kunne finde sådan en box, og give mig et link til sådan en, vil det bare være super. :)

På forhånd tak

19tal^

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 15:46

En sådan instalation må du ikke selv rode med, du skriver at der også er Internet i dit kabel, dertil skal der bruges bestemte filtre, og dem kan man ikke købe, det er kun Service firmaet der har de filtre, hvis jeg husker rigtigt, så er det TDC kabel i har i Esbjerg, så du skal rette henvendelse til TDC Kabel TV. Uden de filtre, kan der komme forstyrrelser i kablerne ikke kun hos dig, men også hos andre, så det er nødvendigt at det er korrekt installeret. Data skal adskilles fra TV og Radio.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En sådan instalation må du ikke selv rode med, du skriver at der også er Internet i dit kabel, dertil skal der bruges bestemte filtre, og dem kan man ikke købe, det er kun Service firmaet der har de filtre, hvis jeg husker rigtigt, så er det TDC kabel i har i Esbjerg, så du skal rette henvendelse til TDC Kabel TV. Uden de filtre, kan der komme forstyrrelser i kablerne ikke kun hos dig, men også hos andre, så det er nødvendigt at det er korrekt installeret. Data skal adskilles fra TV og Radio.

Nej okay, men så kan jeg væl sætte en fordeler på efter boxen, som deler tvsignalet ? Noget i stil med dem her http://mobitel.dk/shop/productinfo.asp?id=347006 ?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 17:32

Hvis en sådan fordeler tilsluttes i TV tilslutningen på Data separerings filtret så ja. Den må IKKE tilsluttes før filtret i det der i det signal indeholdes alle signaltyperne (Data, TV, Radio). På filtret er der 3 tilslutninger TV, Radio (hvor der bruges standard antennestik), og så tilslutning til Datamodem, hvor der bruges F-Connector.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 17:48

Hvis en sådan fordeler tilsluttes i TV tilslutningen på Data separerings filtret så ja. Den må IKKE tilsluttes før filtret i det der i det signal indeholdes alle signaltyperne (Data, TV, Radio). På filtret er der 3 tilslutninger TV, Radio (hvor der bruges standard antennestik), og så tilslutning til Datamodem, hvor der bruges F-Connector.

Lige nu er det sådanne, at den fordeler der oprindeligt ligger oppe på loftet er en gammel en, og har derfor ikke en udgang til Data (Vil jeg tro, Internettet virker ikke hvis det kører igennem denne box) Derfor er denne boks koplet sammen med en fordeler, som vi har fået fra Foryningen (esenet- internetudbyder), som er koplet sammen med den gamle box på en eller anden måde, og derved fungere internettet. ud fra den nye box går der så tre udgange, data (F-connector) Tv, Radio, jeg vil derfor gerne sætte en fordeler på tv udgangen (Efter denne box) for at splitte signaler, og derved opnå det at min modtagelse på selevtor bliver bedre (Skrev os med dig i anden tråd, om at canal+ og TV1000 ikke virkede ordentligt)

Da jeg snakkede med TDC fejlservice, sagde de at det 9/10 af gangene skyldes antennekablet, men disse er nye og af okat kvalitet. Derfor mistænker jeg den gamle fordeler oppe på loftet.

Hvis du bare gider hjælpe mig med at finde sådan en der kun fordeler tv signalet, altså efter den Orginale box på loftet. Gerne til 4 fjernsyne.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 17:57

Jeg tror at jeg kan se det, men for at være helt sikker. Kan du ikke lave at diagram over det, med markering af de enkelte bokse og nuværende kabelføring. 

Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 18:08

Jeg tror at jeg kan se det, men for at være helt sikker. Kan du ikke lave at diagram over det, med markering af de enkelte bokse og nuværende kabelføring. 

Her er det, ikke det pæneste men det er der :)

http://upload.0wn3d.dk/billed/Kabel.JPG

Som du kan se, så er den gamlebox egentlig overflødig, da det bare kan køres over den nye, som jeg har fået af Forsyningen.

Dette vil give det samme, og så kan jeg bare sætte en fordeler på TV stikket, og derefter fører de enkelte antenne ledninger ud til hvert fjernsyn/værelse.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 18:37

Ud fra det jeg ser, så er den gamle boks overflødig, den burde være fjernet, den skal ikke være der, også ud fra det, at der ikke er datafilter på udgangene til værelse 1 og 2.

Alle signaler skal fordeles direkte fra det kabel som kommer ude fra, og til de 4 steder hvor du skal bruge tilslutninger, (Slutdåser). Hvor kablet kommer ind i huset, skal der være en fordelerdåse, hvorfra du skal have dit datasignal direkte til modemmet. derfra skal så kabler til den øvrige del af huset (TV og Radio), og monteres en slutdåse hvert sted, derudover skal der på hver slutdåse monteres et datafilter. Så at der ikke sendes data signaler ind i TV og Radio. Din udbyder er nødt til at se på det, også p.g.a. de filtre der skal bruges. Så er jeg sikker på at alt spiller som det skal. 

Jeg skal lige tilføje at det er lavet på denne måde her hos mig, og alt er som det skal være. Selector virker også perfekt.

Redigeret af Radiomanden - 06-August-2006 kl. 18:42
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 18:47

Ud fra det jeg ser, så er den gamle boks overflødig, den burde være fjernet, den skal ikke være der, også ud fra det, at der ikke er datafilter på udgangene til værelse 1 og 2.

Alle signaler skal fordeles direkte fra det kabel som kommer ude fra, og til de 4 steder hvor du skal bruge tilslutninger, (Slutdåser). Hvor kablet kommer ind i huset, skal der være en fordelerdåse, hvorfra du skal have dit datasignal direkte til modemmet. derfra skal så kabler til den øvrige del af huset (TV og Radio), og monteres en slutdåse hvert sted, derudover skal der på hver slutdåse monteres et datafilter. Så at der ikke sendes data signaler ind i TV og Radio. Din udbyder er nødt til at se på det, også p.g.a. de filtre der skal bruges. Så er jeg sikker på at alt spiller som det skal. 

Jeg skal lige tilføje at det er lavet på denne måde her hos mig, og alt er som det skal være. Selector virker også perfekt.

Jamen spære den nye box på tegningen ikke af for data, på tv udgangen ? Det vil jeg mene den gør.

Det du foreslår er den besværlige og dyreste måde, vil gerne prøve det jeg foreslå i første omgang, for at se om det virker, derved undgår jeg en masse bøvl, med at få montør osv her ud. Tror bare det er den gamle box som gør at der kommer forstyrrelser.

Hvad hedder denne fordeler jeg leder efter ? Den der skal sluttes til efter den nye box, på TV udgangen.

EDIT: Hvad har du givet for at få lavet dette hjemme hos dig? Lyder til en ordentlig omgang, hvis dette skal laves i hvet værelse.

Redigeret af 19tal - 06-August-2006 kl. 18:49
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 19:07

Du har også kabler direkte fra den gamle boks, og der spærres der ikke for data. Din installation er ikke uført korrekt. Min er udført af udbyderen (Dansk Kabel TV), som ejes af TDC og som er program udbyderen.

Jeg vil ikke råde dig til at foretage yderligere indgreb i installationen, jeg er sikker på at det ikke vil forbedre noget. At fordele fra en fordeler er ikke optimalt. På de måde jeg beskrev i det tidligere indlæg, så sker der kun en fordeling, direkte fra hovedsignalet, = mindst muligt tab.

Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 00:15

Mon nogen andre kan anbefale en god fordelerboks? Jeg skal selv lave næsten det samme, omend mere simpelt. Jeg skal blot fordele et alm. antennesignal ud til 4 rum i huset. Dvs. der er ikke internet og ikke kabel tv i kablet. Det virker i dag og jeg har en forstærker med 2 udgange.

Men blev lige interesseret i om der var nogen som kan anbefale en fordeler med 4 udgange uden alt for meget tab

Redigeret af Nullermanden - 07-August-2006 kl. 00:16
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 07:44

Hej "Nullermand".

Her under "Antenneudstyr" og så "Antennesplittere", kan du finde flere modeller.

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp

Jeg bruger selv denne:

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_I D=30175

Virker upåklageligt.
Og jeg valgte denne type, for at undgå signal-tabet der altid vil være i et stik.
Sidder den et sted, hvor den er udsat for HF-stråling, skal du dog nok vælge en af de skærmede modeller.

Redigeret af Pokerface - 07-August-2006 kl. 07:46
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu