recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne til både radio og tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenne til både radio og tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 23:29

 

 Den anvendes når der f.eks kun er en type signal i kablet, som fra egen TV eller radio antenne, eller når der videreføres fra et af udtagene i den existerende vægdåse, som jo så også kun indeholder det ene eller det andet signal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 23:37

Hvis du ikke vil betale Monopolet (i dette tilfælde YouSee) for at ændre din installation, kan du samle de to FM og TV stik tilbage i et samlefilter, som f.eks dette:
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=408
og føre udgangen herfra til din Comega forstærker.

Om du vil føre udgangene fra din forstærker direkte i dine apparater, eller igennem slutdåser, er også et spørgsmål om du skal bruge både FM og TV udtag i de forskellige rum.
Hvis ikke, sker der sikkert ikke noget ved at køre direkte i apparat. I værste fald kan der komme interferens på billede.
Siganl kan evt. også blive for kraftigt, med interferens til følge.

Faktisk så jeg engang for længe siden et filter, beregnet til at sætte direkte i de to FM/TV stik, lavet til samme formål når man ikke vill lave indgreb i installationen. Men har ikke set det i handlen for nylig.

I min egen installation bruger jeg en slutdåse med lav udkoblingsdæmpning som "baglæns samlefilter", og to kabler med han/han og hun/hun stik, til at koble de to slutdåser "ryg mod ryg"

Mvh JørgenT

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis du ikke vil betale Monopolet (i dette tilfælde YouSee) for at ændre din installation, kan du samle de to FM og TV stik tilbage i et samlefilter, som f.eks dette:
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=408
og føre udgangen herfra til din Comega forstærker.

Om du vil føre udgangene fra din forstærker direkte i dine apparater, eller igennem slutdåser, er også et spørgsmål om du skal bruge både FM og TV udtag i de forskellige rum.
Hvis ikke, sker der sikkert ikke noget ved at køre direkte i apparat. I værste fald kan der komme interferens på billede.
Siganl kan evt. også blive for kraftigt, med interferens til følge.

Faktisk så jeg engang for længe siden et filter, beregnet til at sætte direkte i de to FM/TV stik, lavet til samme formål når man ikke vill lave indgreb i installationen. Men har ikke set det i handlen for nylig.

I min egen installation bruger jeg en slutdåse med lav udkoblingsdæmpning som "baglæns samlefilter", og to kabler med han/han og hun/hun stik, til at koble de to slutdåser "ryg mod ryg"

Mvh JørgenT



Hvis det skulle være så stort et problem med at sætte stikket direkte i apparatet, så er det vel mærkeligt at jeg ikke kan finde nogle filtre til den løsning de steder jeg har kigget?

Jeg kan godt forstå at man sætter i filter i en slutdåse, da den jo så vil have mindre dæmpning, end hvis signalet bare blev splittet imellem tv og radio.

Men jeg vil så prøve at sætte det direkte til apparatet og se om det virker
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu