recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennebidrag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennebidrag

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Feller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennebidrag
    Sendt: 26-Juni-2010 kl. 13:48
Hej
Jeg har d. 9. juni modtaget et brev fra min udlejer (et privat selskab) om at vores antennebidrag stiger. Stigningen er fra 292 kr. til 401 kr. pr. måned (altså en stigning på ca. 37%).
I brevet står der "Varsling af forhøjelse af antennebidrag pr. 1. april 2010". De sætter altså bidraget op med tilbagevirkende kraft. Må de dette? Der står ingen steder i vores kontrakt at antennebidraget stiger hvert år eller lign. Der står kun at vi er forpligtet til at betale til dette og at det er på 292 kr.

På forhånd tak.

Redigeret af Feller - 26-Juni-2010 kl. 13:55
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Feller Feller skrev:

Hej
Jeg har d. 9. juni modtaget et brev fra min udlejer (et privat selskab) om at vores antennebidrag stiger. Stigningen er fra 292 kr. til 401 kr. pr. måned (altså en stigning på ca. 37%).
I brevet står der "Varsling af forhøjelse af antennebidrag pr. 1. april 2010". De sætter altså bidraget op med tilbagevirkende kraft. Må de dette? Der står ingen steder i vores kontrakt at antennebidraget stiger hvert år eller lign. Der står kun at vi er forpligtet til at betale til dette og at det er på 292 kr.

Adgangen til at forhøje lejen med tilbagevirkende kraft gælder generelt kun for forhøjelser på grund af ejendomsskatter, vand, renovation, og lignende afgifter til det offentlige (lejelovens §50 og §51).

Hvad er det for en type fællesantenneanlæg? Det lyder som en meget voldsom stigning.

Hvis antenneanlægget teknisk kan opdeles i programpakker, kan udlejeren kun tvinge dig til at betale for en grundpakke, der ikke må indeholde betaling til dyre betalingskanaler.

Redigeret af JesperLund - 26-Juni-2010 kl. 17:04
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Graugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 17:15

Hej

På forhånd tak.
Udlejer må godt hæve prisen fra 1. juli, (hvilket jeg tolker det du har skrevet som) fordi de 3 mdr i forvejen har VARSLET at der kommer en stigning.
Jeg er ret sikker på at de ikke gør det med tilbagevirkende kraft. så tror du kan være helt rolig.
men mit råd vil være at du skal kontakte udlejer eller dettes ejendomsselskab og forhøre dig.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 17:21
Du overså, at brevet var modtaget 9. juni?
Til top
Feller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:40
Som Allan Olesen også hentyder: Jeg har altså modtaget dette brev d. 9. juni, hvori de varsler om højere antennebidrag pr. 1. april. De varsler altså med tilbagevirkende kraft.
Jeg bor til leje hos Rolf Barfoed A/S. De får kanalerne leveret af Glentevejens Antennelaug, men jeg betaler til Rolf Barfoed og har som sådan ikke noget at gøre med Glentevejen. Rolf Barfoed's undskyldning for at hæve bidraget er at Glentevejen har sat den op pr. 1. april. De siger at jeg bare kunne have læst det på Glentevejens hjemmeside, men de nævner ikke noget sted i kontrakten at jeg også er indbefattet af Glentevejens regler osv.
Til top
Feller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:41
Vi har den største pakke. Vi må dog godt vælge en anden pakke - hvilket vi nu også har gjort. Jeg mener dog stadig ikke at de må hæve bidraget før pr. 1. juli (da jeg modtog brevet d. 9. juni).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:51

de nævner ikke noget sted i kontrakten at jeg også er indbefattet af Glentevejens regler osv.

Hvis udbyderen sætter prisen op, så er dem der aftager signal fra dem jo også nødsaget til at betale mere for det, uanset om det er via en udlejer eller om det er ved direkte betaling til udbyderen. Det er ganske det samme som ved en antenneforening som har levering fra enten You See eller Stofa, sætter de prisen op, så skal foreningen betale mere, og derfor skal de jo også have mere fra de tilsluttede brugere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:17
Nu er Rolf Barfoed heller ikke altid helt ren i kanten, kan jeg huske fra min lange periode i Odense, hvor vi gjorde alt for at slippe for hans udlejnings boliger.

Mener stadig ikke han må hæve den med tilbagevirkende kraft.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:36
Udlejeren må jo selv ha' modtaget varsling om forhøjelsen I TIDE. Så er det da for sløset at fortælle lejerne det et par md efter..
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 15:05
Kontakt LLO, de ved meget mere om det end 99,9% af brugerne på recordere LOL.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:05
Jo men er det ikke vedtaget at nogen udgifter slet ikke må indgå i Huslejen, hos Rolf Barfoed A/S? Vil det så sige at om 5 år vil samme udlejer kunne kræve kr. 1000 per måned. Og garantere aftage programmer svarende hertil fra diverse udbydere. Tænk hvis dette også gjaldt Århus Antenneforening og forskellige Boligafdelinger. Programleverandørerne ville vel juble   Censored. Gælder dette i 10 år, i 20 år, altid?

Redigeret af moho - 08-Juli-2010 kl. 17:07
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Kontakt LLO, de ved meget mere om det end 99,9% af brugerne på recordere LOL.
Nåh LLO har da ellers ikke gjort ret meget ud af mulighederne for, kunne nøjes med betale en grundpakke, ejheller nævnt muligheden for helt slippe ud af hvisse kløer, YouSee. Koster bare en formue komme ind i varmen igen. Det kvartalsvise Beboerblads svar om Kabel Tv har været ret intetsigende.
Nok muligt men det som nogen ved Herinde, kommer altså fra den praktiske, juridiske verden og denne er ikke at kimse ad!

Redigeret af moho - 08-Juli-2010 kl. 17:14
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu