|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:40 |
Jeg kører i dag stofa analog i hele huset, der bliver fordelt via en gammel antenneforstærker med strøm som ligger på loftet. Den deler kablet i 3 ledninger som løber ud i huset.
Nu har jeg så købt en HTPC og en HDHomerun netværkstuner, som jeg vil bruge til at se/optage digital tv i stuen, når jeg bruger min HTPC (jeg vil altså stadig kunne bruge alm analog, når jeg eller konen ikke gider tænde htpc'en Derfor skal jeg have trukket et kabel fra fordeleren til mit kontor hvor HDHomerun'en skal stå. Kan jeg bare det, eller er der noget med at det digitale signal bliver ødelagt i forstærkeren/fordeleren? Eller skal jeg bare prøve og se om det går? Mange tak for hjælpen... |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() |
Og kan jeg bruge alm harald nyborg antennekabel til digital kabel? Kan I anbefale stik dertil?
Har også en 15 meter high end med ferritkerner på, men det dur måske ikke til den slags? |
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
Der burde ikke være nogen problemer, så længe din forstærker ikke er begrænset til 450mhz. De fleste anlæg Stofa leverer signal til er dog 864mhz anlæg disse dage, så hvis du kan se TV uden problemer så er den fin nok.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for input.
Jeg bor i hus og forstærken på loftet har været der i mange år. Så tror I den kan være begrænset til 450mhz? |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Hvis du har mulighed for det, så kan du jo i første omgang prøve at sætte HDHomerun'en til vha. en af de eksisterende ledninger. Det kan om ikke anget give et fingerpeg om der er problemer med forstærker og/eller kabler.
Det er min erfaring, at antennekabel fra Harald Nyborg faktisk er rimelig godt skærmet. Problemet er nok mere, at det har større tab end kabel, der koster lidt mere.
For at undgå problemer med indstråling af støj er det en god ide at anvende hf-tætte antennestik. Altså IKKE de gammelkendte med plastichætter men stik, der er lavet helt i metal. Eventuelt F-conectorer, der skrues på kablet kombineret med F->Coax adaptor.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
Du kan jo starte med at fortælle os hvor du bor, så er det relativt nemt at slå op på Stofa's hjemmeside og se en kanal oversigt med frekvenser. Hvis der så er kanaler mellem 600 og 864mhz og du kan se dem, så er der ingen problemer med din forstærker.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |