recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforstærker og fordeler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenneforstærker og fordeler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TG-Vest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2008
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenneforstærker og fordeler
    Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 23:11

Tidligere havde 3 antennestik forbundet i "kæde" med gennemløbsboxe og en slutbox. På stik 1 havde en Panasonic TX80 på med et ok billede og på de øvrige ganske almindelig TV med et dårligt billede på.

Jeg besluttede at lave det "rigtigt". Det vil sige en forstærker og en fordeler som fordelte til hvert stik. Det betød ihvertfald at de TV som havde et dårligt signal tidligere fik et ok signal nu. Men jeg syntes faktisk at mit Panasonic har fået noget støj og et "grumset" billede på de fleste kanaler. På nogle kanaler syntes jeg også jeg kan skimte nogle vandrette streger som bevæger sig nedad.

Forstærker og fordeler skulle være af bedste kvalitet. Men kan billedet på Panasonic skyldes at der er skruet for højt op eller for langt ned på min forstærker.

Jeg spørger lige inden jeg springer på loftet, da det ikke er så nemt.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 23:12

Det kunne tyde på overstyring.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TG-Vest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2008
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 23:37

Som betyder?  ;-)

Jeg skal prøve at skue ned for forstærkeren?

Tak for svar.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 00:45
Ja, det lyder som en overstyring af signalet. Det giver som du nævner til eksempel striber. Hvis du kan dæmpe signalet på din forstærker skal du blot gøre det, til det ser ok ud.  Mange kan dæmpes fx 10db.

Ja, for lidt eller for meget, det er et problem.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu