|
Antenneforstærker på Loft |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Remrem29 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-November-2009 Sted: Dk Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2015 kl. 14:21 |
Hej Har længe gået og irriteret mig over at jeg modtager mit digital signal fra YouSee med pixcelerings fejl på fjernsynet i min stue på enkelte kanaler(Står længst væk fra indkommen kabel) Samtidig har jeg på fjernsynet i stuen en menu som viser signal styrken, og heri kan jeg på enkelte kanaler se at signalet er helt i bund. Derfor overvejer jeg at investere i en Anntenne Forstærker for at forstærke mit signal og overvejer derfor at købe denne Triax IFA 288 Antenneforstærker - You See Ready - 8 vejs. Men det afsted kommer nogle spørgsmål: - Da mit antenne kabel er trukket op på mit loft skal forstærkeren derfor stå på loftet, men da der her er temperatur forskel alt efter årstiden vil denne forstærker kunne holder til disse svingninger i temperaturen? -
Hvis
jeg bør/skal lave en isoleret kasse som forstærkeren sidder i er der nogen
som kan pege i en retning af hvor eller
hvordan man får fat i en isoleret kasse. Nu er den forstærker jeg linker til ovenfor en 8 ports som dækker vores behov, men vil det være smartere at købe en med færre porte, som kun dækker de stik som står længst væk og lad resten sidde i en højkvalitets antennefordeler fra eks. Triax? /Torben Redigeret af Remrem29 - 13-November-2015 kl. 14:25 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er signal og kvalitet der hvor signalet kommer ind, da det er vigtigt at det er i orden.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
Hvis ikke signalkvaliteten er i orden ved første udtag, er ikke dit, men Yousee's problem. Angående antenneforstærker kan den sagtens holde til de temperatursvingninger der er på et loft, men der må ikke være meget høj luftfugtighed.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har denne model med 8 returveje - den virker helt perfekt med YouSee og mine 6 slutdåser.
Den har 8 returveje til kabel modem og er i øjeblikket på tilbud: Der er også samme model, men kun med 4 udgang: Der er kommet en ny model med 6 udgange, hvor 2 er med retur til kabelmodem. Måske passer den bedre til behovet Husk at ubrugte udgange skal termineres.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Remrem29 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-November-2009 Sted: Dk Status: Offline Point: 17 |
Hold nu - Tak for jeres feedback, dejligt med så hurtig responds.
Jamen mht. signalet som bliver leveret ved min dør, så kan jeg se at et fjernsyn som sidder tætter på der hvor kablet kommer ind, har fint signal på eks. TV2 Zulu som mit fjernsyn i stuen "kæmper" med. Så tror det er pga. det lange kabel træk til stuen (modsatte ende af huset iforhold til det indkommende stik). @CyberGuyen - Fedt kendte ikke til den forstærker og da den er YouSee godkendt skal den da lige undersøges nærmere. Har du fornemmelse med om den vil kunne holde til temperatur svingningerne som er på et loft - Læs hvor står din ;-) /Torben |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Min står i et teknikskab i bryggerset.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Torben.
Et langt kabeltræk betyder næsten intet - hvis det er lavet ordentligt. En forstærker kan ikke bruges til at kompensere for en dårlig installation. Hvis det er en gammel installation du har, kan det være at du skal trække nye kabler oh sætte nye fordelerbokse op i stedet. Klaus |
|
![]() |
|
NIKK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2015 Sted: Randers SØ Status: Offline Point: 18 |
Jeg har lige selv været ved at undersøge antenneforstærker.
Jeg fik at vide fra vores antenneforening, at de har oplevet nogle problemer med Triax-forstærkere. Vi har Yousee netværk. Jeg ved ikke om problemet er i vores forening eller om det er et generelt problem.
|
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Jeg har den samme Triax på mit loft - det gav et gevaldigt løft... og denne lider ingen nød deroppe :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |