recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenneforstærker?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
LarsJ3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så er signalet ind til dig som det skal være når BER er på 0, med andre ord der er ikke fejl på signalet. Der er flere der har fejl på f.eks TV3, men det er udefra kommende, grundet forstyrrelser fra det Terrrestiske sendenet.

Det er også min fornemmelse. Så det eneste er at købe det dyreste kabel jeg kan få fat på og så prøve det?

Tak for hjælpen alle sammen!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 20:13

Der skal købes det bedste kabel, og det er IKKE ensbetydende med at det er det dyreste. Det der skal til, er at det er godt skærmet og har metalkappe på stikkene som yderligere skærmer, sådanne laver man selv af de antal meter kabel man skal bruge, og 2 stik.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af LarsJ3 LarsJ3 skrev:

Så er signalet ind til dig som det skal være når BER er på 0, med andre ord der er ikke fejl på signalet. Der er flere der har fejl på f.eks TV3, men det er udefra kommende, grundet forstyrrelser fra det Terrrestiske sendenet.

Det er også min fornemmelse. Så det eneste er at købe det dyreste kabel jeg kan få fat på og så prøve det?

Tak for hjælpen alle sammen!
Det skal bare være et godt - rigtig godt - kabel. Sørg for, at du kan aflevere det igen, hvis det ikke virker hos dig.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af LarsJ3 LarsJ3 skrev:

Et dyrt kabel er nødvendigvis ikke det bedste kabel...

Find en SATelit tilbehørsbutik, køb 10 m. SAT2H kabel & 4 HF tætte stik - og nu spørger du "4 stik, jeg skal da kun bruge 2" men der er lige en Radiotilslutning som også opfanger DVB-T signaler og sender baglæns ind i vægdåsen og videre til TV - husk skift kablet til Radioen samtidig, så er du garderet.  
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 08:25
Signalstyrken skal være i orden først, den måles i dBuV (ca.55dBuV på det digitale)
Derefter måles kvaliten (idag) i en MER værdi, som er afhængig af signal type (DVB -T,-C, -S).
Ud af det måles BER værdien
BER a eller
BER b.V. (Bit Error Rate before Viterbi) Bitfejl før fejlretning, må i følge DVB normen max. være 2x10-4. (2.00E-4)

Så signal styrken skal være i orden først.
10 m kabel skulle ikke være et problen, hvis signalstyrken på dåsen er i orden.

Lynge Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu