|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() Sendt: 18-Januar-2011 kl. 15:22 |
|
Hej Alle
Jeg vil til at opgradere antennekablerne herhjemme lidt, nu her bliver der brugt noget gammelt der kun er med flettet skærm, så det er vist ikke den nyeste model ![]() Det ligger stort set fast at jeg vil bruge HF-tætte Triax stik og Triax splitter med f-stik. Kablet er jeg derimod lidt i tvivl om, har kigget på dette triple skærmede fra av-connection http://www.av-connection.dk/?PNo=02-058&ML=494 jeg synes dog måske bare 8kr/meter er lidt dyrt når jeg er oppe på at skulle bruge i omegnen af 30 meter, og jeg skal købe en rulle på 100m (hvilket er alt for meget) for at få rabat ![]() Har i forslag til noget andet godt kabel, som der måske er lidt billigere? |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Hvis du bare bruger ordentlige stik, kan du næsten bruge hvad som helst (egen personlig mening og erfaring hjemme). Kommer selvfølgelig an på hvor langt kablet skal trækkes.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er da en ok pris på et kabel, så jeg ved ikke hvad du er negativ over. Du kan selvfølgelig købe noget fjernøsten import, men det kan ikke anbefales.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Nu ville det jo være rart, hvis du oplyste, hvordan de 30 meter skal bruges. Jeg har selv bruget ca. 50 meter kabler til fire bokse fra YouSee placeret i de forskellige rum. Der er brugt alm. billig kabel fra Silvan, men rimeligt gode stik. Virker helt perfekt.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Ud over længden kommer i høj grad an på, hvor man befinder sig. Bor man tæt på forstyrrende signaler f.eks. en mast til DVB-T-sendenettet, så stiller det større krav til afskærmningen. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
De ca 30m skal bruges ud til 1-2 udtag og ellers fra udtag og til tv, PVR etc.
Men dejligt med nogle så hurtige svar. PS: de nærmeste master jeg kan komme i tanke om er nok mindst 10km væk og er ikke engang sikker på om de er sendemaster (bor i Fredericia). Redigeret af db89 - 18-Januar-2011 kl. 16:07 |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Det er nu en god ide, også at bruge godt skærmede kabler. I fremtiden vil der komme 4G (LTE) signaler både på de gamle GSM900 frekvenser (lige over kanal 69). Allerede før det vil 800 MHz båndet - kanal 61-69 blive brugt til 4G signaler.
30 m @ 8 kr = 240 kr, er det ikke småpenge, når man alligevel skal igang? Du kan sagtens finde samme eller dårligere kabler til en højere pris.
PS! Skulle du ikke overveje at lægge parsnoede Cat 5E evt Cat 6 kabler ud til alle dine fjernsyn, når du alligevel skal under gulve og bag paneler ?
Lars :)
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved godt det ikke er de store penge, men lidt har jo også ret når man er på SU og sparer op til en NAS osv. ![]() Har lige haft skrevet med av-Connection og når mit længste kabeltræk ikke er vildt langt så anbefaler de "kun" deres "prof dobbeltskærmede", udfra specs skulle kablet med både 2 og 3x skærm have samme dæmpning/tab så er kun evt indstråling af støj der skulle være forskellen. Angående netværkskabler så er der oppe fra kontoret trukket et CAT6 UTP kabel ned til et udtag i stuen og der er blevet sat en gigabit switch ind i tv-møblet så der er jeg vist ret fremtidssikret. Eneste andet tv jeg bruger udover det i stuen er det i soveværelset hvor jeg en af dagene får trukket et permanent kabel til WD TV Live der står der. PS: og det er et gammelt 2-plans hus fra 30'erne så stort set alt nyt kabeltræk skal enten være bag fodpanelerne (en overfræser kan gøre underværker ![]() ![]() Redigeret af db89 - 19-Januar-2011 kl. 11:07 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Man har en mening til man tar en ny
![]() |
||
![]() |
||
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Hej,
Baseret bl.a. på denne tråd tog jeg til sidst springet og købte ordentlige stik og kabler. Baggrunden er at jeg aldrig har kunnet få TV3 eller Sverige 1+2 ind digitalt og det måtte skyldes indstråling (kunne jeg konkludere efter adskillige input på dette forum) fra Gladsaxe senderen. Netop de kanaler er særligt udsatte for indstråling.
Prøvede først kun at skifte stikkene, men det var ikke nok. Så også kablet og så lykkedes det. Pyha, ikke nødvendigt med omlægning af husets kabeltv kabler (eller forstærker eller andre drastiske ting).
-Jørgen
|
||
![]() |
||
E Nørgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
|
Jeg sidder ofte med benene på en "uheldig" måd, der medfører klatter og andre "mystiheder" på flimmertossen.
Flytning af foden måske 20 cm, giver et perfekt billede igen. Der er også observeret tilfælde hvor en flytning af filter og kabel klarer "problemet". De digitale signaler er nok GODE, men de er svæklinge af mikroformat. Konsekvensen er at de sidste kabler til "enhederne skal være topkvalitet, og der skal måske også monteres nogle feritkerner på kablerne for at stoppe mærkelige signaler. (Mit fjernsyn har dem på kablet og bruges et andet kabel uden, går det galt igen). |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |