|
Antennekabel, hvor mange ohm? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 297 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:20 |
Hej.
Jeg er ved at se efter et nyt antennekabel, som skal være monteret med stik. Jeg synes dog det er svært at finde runbdt i junglen, da der er mange forskellige priser og kvaliteter. De dyre kan vise sig at være dårligere end de billige (http://politiken.dk/tjek/digitalt/forbrugerelektronik/ECE1463601/tre-ud-af-fire-antennekabler-kan-give-sort-skaerm/ ) En af de ting jeg er faldet over, er forskellen i Ohm. Nogle er på 75 (de fleste), andre på 90 og enkelte på 100. Hvad er bedst? Skal man gå efter højt eller lavt Ohm tal? Jeg er ligeglad med producent, men det skal være min 20 meter med stik, hvidt, HF tæt og Stofa Approved/Yousee ready. Er der nogen der har et godt forslag?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du køber det antal meter du skal bruge af 75 Ohm kabel, (dobbeltskærmet) som er det der er standard, og så købes der 2 gode stik af metal som monteres på kablet, det kan købes hos diverse Online forhandlere, eller hos den lokale forhandler, så er du kørende.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Enig Elfa har det kabel som YouSee bruger 75 Ohm dobb. skærmet tyk stiv kvalitet. De kar også de bedste metalstik eller (kabeltang til stik) Links www.elfa.dk |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 297 |
Tak til jer begge.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |