recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel - kvalitetstab?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekabel - kvalitetstab?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabel - kvalitetstab?
    Sendt: 21-September-2010 kl. 18:28
hvordan ved man om der er et kvalitetstab på antennekabel? Selvom der er tab er der jo forbindelse til billedet? Sagen er den, at jeg har samlet to antenne kabler blot ved at samle dem ( han + hun). Derudover, er der i tv'et sat en vinkler på, da antennestikket ellers ikke kan være bag skærmen. Er ovenstående helt gak? Overvejer at købe et længere kabel så den kun blir samlet een gang istedet for to - altså bag på min skærm ved vinkleren.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:42

Et helt nyt kabel, og et vinkelstik så kan det ikke blive bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

hvordan ved man om der er et kvalitetstab på antennekabel? Selvom der er tab er der jo forbindelse til billedet? Sagen er den, at jeg har samlet to antenne kabler blot ved at samle dem ( han + hun). Derudover, er der i tv'et sat en vinkler på, da antennestikket ellers ikke kan være bag skærmen. Er ovenstående helt gak? Overvejer at købe et længere kabel så den kun blir samlet een gang istedet for to - altså bag på min skærm ved vinkleren.
Er dit billede på nogen måde dårligt som det er nu?
.....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Et helt nyt kabel, og et vinkelstik så kan det ikke blive bedre.

Bedre?
Et vinkelstik er sgutte godt! I skraldespanden med dem. Ligeså med at samle antennekabler med antennestik. Dead

M.v.h.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:47
Nej msn kan intet se på billedet - tror jeg. Jeg ved jo ikke om jeg mister noget kvalitet??
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:51
Det er forresten ikke et vinkelstik bag på min skærm men en antennefordeler. Mener jeg det hedder. Et han stik med to hun. Formet som et "T".
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:52
Med andre ord det værste du kan smide på et antennekabel (ud over vinkelstik).

M.v.h.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:57

Hvis du ikke oplever forringet kvalitet, og ikke bliver mobbet af vennerne fordi samlingen er synlig og ligner en høkerløsning, så er der ingen problemer.

Men teoretisk er der altid et tab. dels i kablet, dels i samlinger. Dette kan du beregne dig frem til.

Hvis du nu har meget signal, og ingen problemer, så kunne du overveje at gå den modsatte vej, og anskaffe "dårligere" antennekabel. Altså kabel med større dæmpning, som så til gengæld er markant tyndere. Eksempelvis 4 mm i diameter.... Det er mere elegant end 8 mm.

/B

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:58
Tror bare jeg køber dette:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/vinkel_antennekabel_10_m_3309_da.html

LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 21:42

Nej msn kan intet se på billedet - tror jeg. Jeg ved jo ikke om jeg mister noget kvalitet??

Når man sætter antennekabler sammen som du gør, risikerer du udefrakommende forstyrrelser af  tv-signalerne. Antennekablet er nemlig ikke afskærmet godt nok i samlingen og i stikket. Mange af dine tv-kanaler vil måske ikke blive påvirket, men enkelte kan du måske slet ikke modtage eller har mange pixeleringer. Hvilke tv-kanaler der påvirkes, afhænger af lokale forhold.

Det anbefales at købe et helt, godt afskærmet antennekabel med hf-tætte antennestik. De fås selvfølgelig også vinklede.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu