recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel til Plasma TV (anno 2007)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekabel til Plasma TV (anno 2007)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af kasperaarhus kasperaarhus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når montører bruger det i kabelanlæg, så er der jo ingen grund til guldkabler. Det vigtigste er at de er HF tætte, (meget vigtigt i kabelanlæg), dobbelt skærmede og at det er kabler med et lavt tab, og det er de.

Oki  Når du så skriver "Forhandler" længere oppe - taler vi så tape-connection eller lignende?

Forhandlere i al almindelighed, det er de samme kabler, fra bl.a NKT, som er den største kabelfabrik i DK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 09:41

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg har valgt dette her kabel til mit Plasma, det fungerer super...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/b andridge_pgv8921_kabel_0,75_meter.htm

Og man kan sagtens selv skifte stik, hvis man har brug for at klippe i det så det kan føres gennem vægge osv/el.lign.

Med venlig hilsen
Simon

Var også sådan noget jeg havde i tankerne. Ser ud som om Hifi-klubben kunne være stedet at drage hen og få hjælp

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 09:52

I går købte jeg 5 meter antennekabel + han og hun stik i hos den lokale radio/tv forhandler. Det gav dog ikke nogen ændring i signalet - på trods af, at det gamle kabel var af en rimeligt dårlig kvalitet  

Så jeg ville altså ikke ofre formuer på det projekt!

Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 11:17
Hvad Radiomanden skriver og køb også de HF tætte stik man skruer uden på kablet. Ikke de der med plastikkappen. De har dem sikkert mange steder, men jeg ved i hvert fald at Paraboleksperten har den.

Redigeret af videoguy - 26-September-2007 kl. 11:19
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af videoguy videoguy skrev:

Hvad Radiomanden skriver og køb også de HF tætte stik man skruer uden på kablet. Ikke de der med plastikkappen. De har dem sikkert mange steder, men jeg ved i hvert fald at Paraboleksperten har den.

Har lige bestilt to her: http://parabolgiganten.dk/group.asp?group=60

Hvor de har dem til 19 kr pr stk og frit leveret ved brug af dankort

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 16:11

Hej Kasperaarhus

Jeg kan kun give dig et råd overbevis kærsten om at "baby lysblå" er lige så flot som hvid. 

Det er jo ikke farven på det yderste lag, der skaber god billedkvalitet...Skat 

Siger hun ja  får du nemlig muligheden for, at vælge et supra antenne kabel som efter min mening er blandt de bedste kabler som kan købes.

PS: Du kan også købe Supra kabel i meter mål samt løse stik, der skal dog foretages lodning ved montagen.

Redigeret af Puma - 26-September-2007 kl. 16:19
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 19:58

Hej

Jeg har selv købt kabel hos en forhandler og lavet lige nøjagtig den længde jeg skulle bruge. Stikkene skulle skrues på, det fungerer uden problemer.

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Siger hun ja  får du nemlig muligheden for, at vælge et supra antenne kabel som efter min mening er blandt de bedste kabler som kan købes.

Hehe ...farven var ik så stort et problem som forventet. Men Supra kablet på 5m. til næsten en plov tror jeg ikke jeg vil ofre. Endte så med at købe et Bandridge 5m. til 199 -

Til top
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 14:24

Hej Alle

Åbner lige en gammel tråd igen

Jeg er også i en situation som så mange andre at jeg ikke synes mit nye PZ70 står så godt som det burde og jeg har en ide om at det er mit gamle antennekabel (10 m fra isenkræmmeren) som bliver forstyret på en eller anden måde ...

Jeg vil derfor prøve at investere i et færdigt samlet antennestik (Så jeg sikker på jeg ikke selv fucker up ) .. Har læst lidt rundt i forumerne, men har ikke rigtigt fundet et endegyldigt svar ...

Jeg har kig på 2 kabler ... dette fra HiFi klubben til 299

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/b andridge_pgv8929_kabel_10_meter.htm

og dette fra Avexperten til 149

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-ci nema-antennekabel-7,5-meter.asp

Er der noget der gør at kablet fra HiFi klubben berettiger til en merpris på 150 kr ??? (Jeg skal kun bruge de 7,5m) ... Er der kvalitets forskel på disse 2 kabler ??? 

Jeg kunne også godt tænke mig at høre kasperaarhus og andre om de har oplevet en forbedring af billede efter udskiftning af kablet ??

Grunden til jeg tror at jeg måske kan hente lidt er 1) Mit antennekabel ligger sammen med en hulens masse andre kabler bag skænken og jeg kunne forestille mig efter at have læst på nettet, at dette kan betyde en del, når mit kabel ikke er afskærmet på nogen måde. 2) Mit gamle plastma (42" med opløsning 800*500) som jeg har smidt i soveværelset står lige pludesligt meget skarpere ... faktisk bedre end pv70'eren ... så noget kunne tyde på jeg har noget der driller mit signal ...

Håber i har løst til at hjælpe mig

Queenyard

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 14:52

det er nok lige så godt at købe kabel i metermål, og så sætte sådan nogle stik på.

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennestik/antennes tik-9,5-mm-han---metal.asp

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennestik/antennes tik-9,5-mm-hun---metal.asp

det hjalp kraftigt hos mig. jeg skiftede ikke engang ledning.

Til top
Queenyard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:05

Hej Flemming ...

Vil helst undgå selv at skulle bygge :--)

Queenyard

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Queenyard Queenyard skrev:

Hej Flemming ...

Vil helst undgå selv at skulle bygge :--)

Queenyard

hej Queenyard.

det er et af de nemmeste stik overhovedet at sætte sammen.

det er også kun fordi at det virkelig hjælper.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu