recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekabler.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabler.
    Sendt: 09-Juli-2004 kl. 08:07

Kan der opnåes markant bedre kvalitet på optagelser ved at anvende kvalitets-antenne kabler fra f.eks. ProfiGold i stedet for at anvende standard antennekabler?? - de der hvide nogen...  

Især hvis man skal anvende antennesplitter/forstærker for at få antenne signal til tre apparater: 2 optagere og fjernsyn?

Man kan jo også loope antennesignal fra den ene maskine til den anden og til sidst til fjernsyn, men der giver vel en dårligere kvalitet? Og man kan ikke optage på to maskiner på samme tid?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 10:20

Som ved alle andre kabler gælder om at finde de gode.

Ved antennekabler der kan jeg anbefale de doppeltskærmede udgaver.

Antennestik er også noget man bør kikke på, køb ikke dem i plastik for de er ikke HF tætte, men køb dem i metal så slipper man for noget indstråling.

Mvh Hans

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 12:18

SAT2G fra DKT http://www.dkt.dk/  og HF-tætte stik anbefales ofte.

Der er noget læsestof på http://www.tunenet.dk/ under teknik - sådan gør du.

/ Bob
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Man kan jo også loope antennesignal fra den ene maskine til den anden og til sidst til fjernsyn, men der giver vel en dårligere kvalitet? Og man kan ikke optage på to maskiner på samme tid?

I min opsætning fører jeg antenne signalet gennem 2 VHS videoer og tilslut ind i fjernsynet. De 2 video'ers videokanaler er indstillet på 2 forskellige frekvenser. På den måde kan jeg optage på 2 forskellige kanaler og se en 3. Et antenne signal er jo analogt og indeholder alle kanaler samtidig, det er tuneren der afgør hvilken kanal man vil benytte. På den måde er et analogt signal jo en fantastisk ting (40 TV udsendelser gennem ét kabel). Det fungerer fint for mig, men det er jo også kun VHS kvalitet.

Når jeg får min DR-MH30, vil jeg bare udskifte den ene video med den nye optager og se hvordan kvaliteten er.

/Ole

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu