recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennestik / antennesamling - sne på skærmen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennestik / antennesamling - sne på skærmen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Clausedreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennestik / antennesamling - sne på skærmen
    Sendt: 01-Januar-2011 kl. 20:35
Hej.

Vi har Yousee kabeltv. Vi har en antenneforstærker der (i store træk) fungerer som forventet med 4 udgange hvoraf 1 anvendes til internet/kabelmodem, 1 til tv i stue (digitalt tv) og 1 til tv i soveværelse (1 gammel analog fladskærm). Det er soveværelsestv'et der er problemet - der er kun ca. 7-8 meter fra antenneforstærkeren til tv'et i soveværelset.

Til antenneforstærkeren har jeg monteret et dobbeltskærmet antennekabel med et f-connector stik og i "den anden ende" har jeg så problemet. Der er ikke yderligere samlinger fra antenneforstærkeren til tv'et i soveværelset.

Jeg vil slutte denne ende af med en slutdåse der skal monteres på væggen og så trække et kort antennekabel herfra og til fjernsynet.

Uanset om jeg i denne ende slutter antennekablet af med en slutdåse eller blot et almindeligt vinkel-antennestik får jeg ekstremt meget sne på skærmen.

Dette gælder dog ikke hvis jeg i stedet for at sætte antennestikket HELT i slutdåsen blot lader det røre i en vinkel på 15-30 grader. Hvis jeg gør det er signalet helt fint. Nogen der kan hjælpe mig til at finde ud af hvad jeg gør galt og eventuelt hvordan jeg måler / fejlfinder i denne situation  ???? Har i øvrigt ikke problemer med andre samlinger udover at digitalt tv lejlighedsvist (sjældent) lige laver lidt (tålbar) støj i billedet.

Antenneforstærkeren er en CATV TCL 20 (ca. 10 år gammel).

Den nemme løsning er at antennekablet er for dårligt, og antenneforstærkeren er for svag o.s.v. o.s.v., men hvis det er svaret vil jeg gerne have forklaring på hvorfor der så kan modtages digitalt tv i stuen ? Overlever nok at købe nyt antennekabel, men p.t. tror jeg ikke på, at det redder hele verden når signalet lejlighedsvist er fint nok.

M.v.h.

Claus
Hellere give 110% for noget der virker 98% end give 100% for noget der virker 70%.
Til top
E Nørgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 21:11
Prøv at fjerne forstærkeren eller hvis du kan så skru ned for den.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 20:46
Det er ikke for at være besværlig, men jeg vil være lidt nervøs for at skrue alt for meget på antenneforstærkeren da den jo også giver signal til vores internet (og et tv der virker).
Når jeg heller ikke kan måle noget vil jeg også have svært ved, at stille/skrue tilbage til oprindelige indstillinger. Hvis jeg skruer ned for den går det så ikke ud over digitale tv-signal ?
Hellere give 110% for noget der virker 98% end give 100% for noget der virker 70%.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Clausedreng Clausedreng skrev:

. Hvis jeg skruer ned for den går det så ikke ud over digitale tv-signal ?

Jo det kan blive bedre hvis det er Overstyret, og skruer du op kan det også blive bedre hvis det er for svagt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:42
Hej. Jeg måtte ty til en tekniker fra Yousee med måleudstyr der kunne måle signalet.
Løsningen blev en ny antenneforstærker med mulighed for at justere signalstyrken hvilket jeg ikke kunne på den gamle antenneforstærker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu