recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennestik - Flere i stuen - problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennestik - Flere i stuen - problemer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 09:24
Jeg mener nu det er en situation hvor en antenneforstærker vil løse de problemer der er, anbragt der hvor signalet begynder. Så var man fri for at lave om. Hvis det mod forventning ikke virker, kan man sikkert let levere tilbage. Men det gør det, hvorfor skulle det ikke det? Forstærkning behøver ikke at være stor, 10 - 15  db er vel ok. Man skal ikke være så bange for at prøve med en antenneforstærker, særlig i denne situation.

Ken

Til top
avminarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 13:37

har nu lånt en antenneforstærker og sat til ved 1 - det forbedrer signalet en hel del - men jeg har været ude og pille et par brædder af der hvor vores antenne signal kommer ind huset - der sidder to plasticboxe som der kommer 3 ledninger op af hver - måske skillefiltre (jeg har ikke så meget forstand på det her) - men jeg kan ikke nå dem før jeg får pillet lidt flere brædder af - så det vil jeg prøve.

Kan man få en forstærker der evt kan tål at sidde i en skunk? - så ville det jo være nemt og usyneligt at sætte sådan en på herude

Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 13:51

Hvilke plastic bokse? Hvis der er et låg, vip det af, plejer og stå "noget" på selve Printet derinde..

Selve stikledningen (udefra) går den kun til dig, eller deler den videre til dine naboer?

Mht. forstærker i skunk, så er det ikke et problem, der skal bare være tørt. I alm. villaer, sidder forstærkeren jo ofte på loftet.

se evt. denne guide

Mvh

Think-T-wice
Til top
avminarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 18:13

Jeg håber sgu ikke ledningen går til naboerne - jeg bor i hus  - men ok det kunne du jo ikke vide!

Jeg skal som sagt have fjernet flere brædder, men det er ikke lige til - jeg vender tilbage når jeg har fået vippet låg'ene af dåserne.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu