|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 11:58 |
Vi har i dag antennestik i stuen. Kablet kommer ind fra opgangen og løber ca. 3 meter inde i lejligheden inden det
termineres i stikdåsen i stuen. Nu overvejer vi at få etableret stik i soveværelset, hvilket kræver træk af ca. 12-15 meter kabel. Men hvordan løses opgaven bedst. Skal jeg montere en antenneforstærker i udgangen af det eksisterende stik og trække et kabel ind i soveværelset, eller er det bedre at splitte kablet hvor det kommer ind i lejligheden? Behøver jeg en forstærker overhovedet? I så fald hvilken kan anbefales - og hvilken fordeler kan anbefales? Sådan en?: ![]() Eller denne? Redigeret af lunddal - 12-Oktober-2008 kl. 16:00 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
![]() |
Lige et par tilføjelser.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
En sådan fordeler ser ud til at være fin til det brug. Forstærker, det skulle som udgangspunkt ikke være nødvendigt, hvis ellers dit signal er som det bør være. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
15 meter kabel er et langt træk. Jeg tror signalet bliver for svagt efter mine erfaringer, så en god antenneforstærker skal man nok overveje.
Der er et væsentlig tab i et langt kabel, selv om det har en god kvalitet. En antenneforstærker kan med stort held bruges til at fordele signalet, hvis den er god. Jeg bruger en sådan på et kabel på 15 meter og kan ikke undvære den, da bliver signalet for svagt. Jeg har Yousee, de har ellers et godt stærkt antennesignal som udgangspunkt. Det kabel der trækkes skal under alle omstændigheder være af god kvalitet. Man kan få et kabel der er trippel skærmet (av-kables.dk), men normalt skal et dobbeltskærmet være ok. |
|
![]() |
|
![]() |
Mener du den første (den på billedet)? Og vil det være en fordel at købe: denne fordeler i stedet for: denne. Redigeret af lunddal - 13-Oktober-2008 kl. 08:56 |
|
![]() |
|
![]() |
Mit signal er ganske godt, så jeg tror jeg starter uden forstærker, men tak for forslaget om trippelskærmet kabel. |
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
Hvis du sætter fordeleren ind før dit stik i stuen, og trækker et kabel fra den anden udgang på splitteren til soverværelset, som monteres i en slutdåse, så burde du have en den optimale løsning. Alternativt kan du skifte din antennedåse i stuen fra en slutdåse til en med gennemgang, og så montere slutdåsen i soveværelset. Jeg ville (har valgt) den sidste løsning.
|
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
|
![]() |
"Problemet" med sidstnævnte løsning er at så bliver der 6 meter længere ind til soveværelset (kablet skal tilbage igen fra stuen).
Men måske det er lige så godt, og der kommer så ikke en fordeler lige over hoveddøren. |
|
![]() |
|
Stig82 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
Kan varmt anbefale denne antenneforstærker med indbygget fordeler til 4 stik, hvis det er. http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=694 Redigeret af Stig82 - 13-Oktober-2008 kl. 16:50 |
|
Alan Pedersen
Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |