recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - antennestik og tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketantennestik og tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moderne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: antennestik og tv
    Sendt: 05-April-2004 kl. 11:04
Hejsa,

Jeg har et ældgammelt tv som kun har et ganske almindeligt gammeldags antennestik - altså sådan et rundt et som jeg kan forbinde med kabel-tv.

Jeg ved at moderne tv har alle mulige smarte stik, blandt andet scart. Mit spørgsmål er om jeg overhovedet kan bruge en dvd-recorder sammen med mit gamle tv?
Kan jeg forbinde recorderen (f.eks. Pioneer 5100 som jeg har tænkt på) med mit tv - direkte eller eventuelt med en eller anden adapter.
Eller er jeg nødt til at købe et nyt tv også?

mvh
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2004 kl. 13:04

Hej moderne

DVD recorderne har desværre ikke mulighed for at sende signal på antenne, så der er to muligheder.

  1. Købe et nyt TV (måske et nyere brugt)
  2. Købe en adapter, en såkaldt modulator.

En løs modulator koster en 3-500 kr, og så kan du få billede på dit gamle TV. En modulator kan godt nok kun sende mono-lyd, men det må også næsten være et mono-TV du har.

En løs modulator kan f.eks. købes hos http://www.monacor.dk/shop/ (søg på modulator) og jeg vil foreslå den dyre model da dens tilslutninger direkte kan bruges sammen med en DVD recorder.

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2004 kl. 15:19

Har du en video vil den nok kunne bruges, idet du sender videosignalet ind i videoen og stiller den på AV og så ser billedet på tv'et indstillet til videoens antenne out signal (typisk kanal 36-42).

Men det vil muligvis give skiftende lysstyrke i købe DVD'er da de er beskyttet med Macrovision og det vil få videoen til at skifte i lysstyrken.

Rigtig gamle video'er er bedre på dette punkt, da de ikke har den automatiske lysstyrke regulering. (AGC).

Køb Recorderen med returret!!!

Hilsen

Michael Sørensen



Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu