recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem AVM-60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem AVM-60

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem AVM-60
    Sendt: 16-December-2015 kl. 07:44
Dr. Gonzo nævnte denne processor i en anden tråd..

Tænkte det ville være bedst at oprette en ny tråd til denne processor! Den skulle komme ud i Januar 2016 (USA?)

Nogle der har lidt fakta på den? Det er umiddelbart sparsomt hvad der er at finde, men den ser yderst interessant ud!

Link;
Anthem AVM-60


Pris: 2999$
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 08:23
umiddelbart ser den ikke meget anderledes ud på specs i forhold de andre processore i prisklassen..

Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 09:58
Men er specs "alt" i prisklassen? Eller kan der være tale om anden tweaket lyd end de andre? Og self. Til det bedre?

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 10:17
det kommer helt sikkert an på hvem du spørger..

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 10:33
Det er meget muligt at den specs-mæssigt ikke ser ret meget anderledes ud end andre processore i samme pris klasse, men jeg forventer en kvalitet i en helt anden boldgade, i forhold hvad man lige nu kan købe i det prisleje.

Anthem er kendt for deres no-nonsense tilgang til deres produkter, hvilket vil sige at de ikke er fyldt med et hav af features som man aldrig får brugt. I stedet, er hver en øre brugt på god lyd.

AVM 60 kommer med en ny version af ARC, som i sine to forgående reinkarnationer, er blevet udråbt som en af de absolut bedste rumkorrektions-features på markedet. Eneste minus ved ARC og ARC2 er den begrænset mulighed for selv at tweake på resultatet, men noget tyder på flere muligheder for tweaks i den nye version, eftersom at den tillader, at gemme helt op til 4 forskellige settings.

Anthem har den bedste brugerflade/menusystem, jeg nogensinde har set for et tilsvarende produkt; enkelt at gå til, samtidig med at alt kontrol er overladt til brugeren, vi er i småtingsafdelingen her, men det er genialt lavet.

Og så kommer vi til det med lyden. Anthem er ikke kendt for neutral lyd, men efter min ydmyge mening, har de den bedste lyd jeg har hørt på et consumer produkt, den falder ikke i alles smag, men for mig levere den både musik og film præcist som jeg synes det skal lyde, med en luftig top og massere af attack i bunden.

Sidst med ikke mindst er AVM 60 sikkret en række år ud i fremtiden med support for UHD Blu-ray og 4K60 igennem HDMI 2.0a og understøttelse af HDR, HDCP 2.2.




Redigeret af dr gonzo - 16-December-2015 kl. 10:35
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

 

Anthem er kendt for deres no-nonsense tilgang til deres produkter, hvilket vil sige at de ikke er fyldt med et hav af features som man aldrig får brugt. I stedet, er hver en øre brugt på god lyd.


Sidst med ikke mindst er AVM 60 sikkret en række år ud i fremtiden med support for UHD Blu-ray og 4K60 igennem HDMI 2.0a og understøttelse af HDR, HDCP 2.2.




aaaah....
hvis man kigger på deres features er de da hoppet helt med på alt hva der hedder streaming tjenester osv, den kan alt hva de nye fra Onkyo, Marantz, Yamaha og Pioneer også kan..
så den passer vist ikke helt..

de nyeste processor / receivere fra alle de andre producenter har også HDMI 2.0, HDCP 2.2, 4k mm, så nu skal vi ikke gøre det hele vildere end det er..

personligt syntes jeg ikke at Anthem gør det hverken bedre eller dårligere end andre..
de alle har forskellige måder at gøre tingene på, og det hele kan bundes ned til præferencer..





Redigeret af strecker - 16-December-2015 kl. 11:20
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 11:41
lyd er en smagsag.
Jeg har for øvrigt selv haft en AVM50v over en periode på 4 år. Så har stort kendskab til Anthem . Jeg har også haft en MVR 700 på besøg. Så den kender jeg også.
generelt så virker Processoren ( avm50v ) utrolig stabil. Den kan konfirgureres til ukendelighed. Det er som om at alle tænkelig scenarier er overvejet.
nu ved jeg godt at den er relativ dyr. Men det er bare noget andet end den receiver jeg har fra Yamaha pt.
Til film er Yamahaen en kende mere behagelig at lytte på. Anthem har en meget åben mellemtone , som godt kan blive lidt råbende...især ved høj volume. Anthemen har en meget dramatisk filmlyd. og er fantastisk til musik.
Processoren spiller i mine øre mindre agresivt end receivene ( MRX X00 )Men er samtidig mere åbent og detaljeret end receiveren. receiveren fremstår lidt skarp og klinisk i sammenligning. men igen - en helt anden pris.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 12:26
Jeg ser frem til og prøve den AVM-60 men også Marantz AV8802A. og sikkert også andet.
Jeg havet planlagt og blive ved Integra, Men når de ikke har Audyssey Pro. eller andet lignende så har det ikke min interesse mere desvære.

Er det kun Tapeconnection & KT-radio der sælger Anthem her i DK?


Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 12:31
Strecker >>> Det er korrekt at Anthem denne gang vælger at understøtte streaming, et nyt tiltag for dem. Men som jeg forstår det, understøtter de det kun igennem DTS Play-Fi, altså kommer der hverken Spottyfi, Tidal og hvad det nu hedder alt sammen, disse tjenester skal afspilles fra en anden enhed og understøtte DTS Play-fi for man kan få glæde af det. Så hvis jeg forstår det korrekt, har man endnu engang ikke valgt at integrere en hav af tjeneste, som brugerne ikke nødvendigvis bruger. Nogle vil se det som et minus, jeg ser det som et plus.

p.las >>> som du selv er inde på, er lyd en smagssag, men for mit vedkommende har Anthem den helt rigtige lyd, som jeg synes er bedre end noget andet jeg har ejet: Denon, Pioneer, Marantz, Onkyo og Technics. Og jeg kan ud fra din beskrivelse af lyden, regne ud at vi har en vidt forskellig hørelse, for jeg finder på ingen måde mellemtonen anmasende.

Anyways, der går nok ikke lang tid før vi kan læse de første anmeldelser, det bliver spænende.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Jeg ser frem til og prøve den AVM-60 men også Marantz AV8802A. og sikkert også andet.
Jeg havet planlagt og blive ved Integra, Men når de ikke har Audyssey Pro. eller andet lignende så har det ikke min interesse mere desvære.

Er det kun Tapeconnection & KT-radio der sælger Anthem her i DK?




Jeg havde også integra 80.3 processoren til låns , imens jeg havde AVM50v og MRX 700.
Integra var mere smooth. men også mere kedelig...hvis du spørger mig.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Strecker >>> Det er korrekt at Anthem denne gang vælger at understøtte streaming, et nyt tiltag for dem. Men som jeg forstår det, understøtter de det kun igennem DTS Play-Fi, altså kommer der hverken Spottyfi, Tidal og hvad det nu hedder alt sammen, disse tjenester skal afspilles fra en anden enhed og understøtte DTS Play-fi for man kan få glæde af det. Så hvis jeg forstår det korrekt, har man endnu engang ikke valgt at integrere en hav af tjeneste, som brugerne ikke nødvendigvis bruger. Nogle vil se det som et minus, jeg ser det som et plus.

p.las >>> som du selv er inde på, er lyd en smagssag, men for mit vedkommende har Anthem den helt rigtige lyd, som jeg synes er bedre end noget andet jeg har ejet: Denon, Pioneer, Marantz, Onkyo og Technics. Og jeg kan ud fra din beskrivelse af lyden, regne ud at vi har en vidt forskellig hørelse, for jeg finder på ingen måde mellemtonen anmasende.

Anyways, der går nok ikke lang tid før vi kan læse de første anmeldelser, det bliver spænende.


ang anmasende - jeg syntes ikke at den er anmasende , bare meget åben/skarp. En tendens der er mere markant på MRX 700 end på AVM50v.
I forhold til eks Yamahaen jeg har nu. Så er der en klar tendens til at spille højere , på sidstnævnte. især dialog ew mindre...in your face agtig på Yamahaen. Gonzo - husk på. At jeg sidder 3m fra højtalerne.Så den tendens vil altid være mere udpræget.
i forhold til alle dem jeg kender ( som har hørt Anthem , i forhold til så meget andet ). Så er de alle enige omkring Anthems sound. jeg syntes ikke at det er noget negativt. Bare en sound som de har. Berdel her på citet , er af samme mening...som eksempel.   
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 13:30
p.las >>> Når du skriver åben/skarp, bliver det i min forståelse til anmassende, men det er sikkert bare min måde at bruge sproget på. Hørelsen hos alle mennesker er 100% individuel, lidt ligesom med fingeraftryk og vores iris. Ingen folk har den samme lydkurve, alle har deres helt personlige dips and peaks og vi taler ikke om få ubetydelige ujævnheder, det er ganske almindeligt at ha' helt op til 20dbs variation mellem 40hz-20khz, derfor kan man også diskutere lyden fra et enkelt produkt, i en uendelighed, da det er langt fra sikkert, at vi hører på tilnærmelsesvis ens. For mig er mellemtonen der hvor Anthem's lyd er mest neutral. Men jeg kan huske at jeg i sin tid synes at min Pioneer reciever havde en meget skarp mellemtone, ved lavt lydtryk gjorde at lyden fremstod meget rent og tydeligt, men skruede man op på det niveau, som jeg fortrækker at se film ved, skar det i ørerne og mellemtonen fik en tendens til at overdøve alt andet.

Hvad kan vi udlede at dette: At man altid skal huske at låne et lydprodukt med hjem og lytte lidt til det før man køber, for måske passer det bare ikke sammen med ens individuelle lydkurve.


Redigeret af dr gonzo - 16-December-2015 kl. 13:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu