|
Anthem AVM-60 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig med p.las. Er selv gået fra en anthem MRX700 til en yamaha og den kan jeg skrue mere op for - langt mindre anstrengende at lytte til ved høj volumen.
Men anthem havde en virkelig fed sound. Der er enkelte scener jeg ikke kan få til at lyde så godt/vildt på yamaha som på anthem. Hvis ARC gav flere target justerings muligheder, så kunne jeg godt finde på at købe den igen. Men den var for åben til mig og mit rum, alle fejl i mix og mikrofon støj under dialog, var så tydeligt, at det rev mig ud af filmen.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Måske et såkaldt BBC 3khz dip korrektion kunne have løst det Anthem problem
![]() http://www.linkwitzlab.com/models.htm#H Et fænomen jeg først læste om her for nyligt. Dem som er troende på problemet beskriver det ofte på samme måde som i gør med Anthem, med for meget in your face agtig lyd. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Min Yamahas auto eq sætter et filter på alle mine højttalerne lige der, så det kunne da godt være. Det er vel heller ikke helt utænkeligt at langt hovedparten af den oplevede forskel skyldes forskellig eq.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
jeg brugte den gamle target fra Anthem , da jeg manuel EQede Yamahaen. Så det er ikke der forskellen er . |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Er BBC dip ikke også det audyssey bruger for at kompensere for ringe crossover (hvis spredning er forskellen mellem de to enheder som deles omkring delefrekvens)?
Jeg har lyttet til en del setups og synes altid Anthem receiverne har haft en tendens til at lyde 'dramatiske'. Lyden virker altid højere og lyden er ikke så ubesværet/smooth. Hader alle de lydudtryk men ved ikke hvordan man ellers skal forklare det :) Kan dog godt lide principperne bag ARC. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Her er hvad audyssey selv skriver. Det er en del af deres target:
"Midrange CompensationChris Kyriakakis January 21, 2011 Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response." https://audyssey.zendesk.com/entries/410117-Midrange-Compensation |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Bad speaker design compensation
![]() |
|
![]() |
|
Ja det kan man vel godt kalde det, med det lyder ikke som om audyssey tager hensyn til om højttalerne rent faktisk ér dårlige. Min yamaha gør erfter hvad jeg kan se det samme, men der kan man nemt fjerne det hvis man ikke bryder sig om det.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Midrange compensation kan godt fjernes på Audyssey, dog kun i Pro udgaven.
Jeg benytter det ikke herhjemme. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Blir spændende med første lytteindtryk fra anmeldere!
Vad tror i den danske pris kommer til at være? |
|
![]() |
|
Alle anmeldelser bliver da positive - er anmeldelser ikke altid det? (Som man kan læse mellem linjerne, så tillægger jeg ikke anmeldelser nogen værdi overhovedet). Jeg tror prisen bliver 25-30. Alle de dejlige afgifter i DK skal jo lige lægges på.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Priserne kommer nok til at ligge fra ca. 17.000-33.000 alt efter hvilken model. Jeg forventer at 720 lander på ca. samme pris som den Denon der nævnes i første post, altså ca. 22.000 kr.
Som Jonas skriver, bør man ikke bruge anmeldelser til at vælge forstærker ud fra. Men de er alligevel gode at læse, da man får en præsentation af produktet, samt information om hvordan de forskellige features virker, måske endda holdt om mod konkurrenternes modeller. Men når det kommer til lyden, bliver man nød til selv at lytte til produktet |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |