recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem - Lexicon trigger 12v
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem - Lexicon trigger 12v

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem - Lexicon trigger 12v
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 22:15
kunne tænker mig at slutte min anthem med min lexicon effekt  med trigger 12v 

jeg skal bruge 3.5 mini jack 

SKAL jeg bruge mono stik  kabel eller er der ok med 3.5 stereo dem har je et par stykker ligende ...

er i tvivl om stereo mini jack  kan fremprovokere kortslutning Confused
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

kunne tænker mig at slutte min anthem med min lexicon effekt  med trigger 12v 

jeg skal bruge 3.5 mini jack 

SKAL jeg bruge mono stik  kabel eller er der ok med 3.5 stereo dem har je et par stykker ligende ...

er i tvivl om stereo mini jack  kan fremprovokere kortslutning Confused

Da jeg havde mit Primare system, der havde jeg samme problem som du har nu. ( Og Primare benytter også trigger 12v.)
Jeg skrev til Primare's support om jeg kunne bruge 3.5 stereo jack, i stedet for et mono kabel.
Og jeg fik svaret, at det kunne jeg godt og de havde ret, det virkede fint.

Så jeg kan ikke se noget i vejen for, at du ikke skulle kunne bruge et stereo jack kabel.

Redigeret af kskruger - 15-Februar-2013 kl. 23:48
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 23:57

mono trigger kabel koster kun kr 19 ,så der er ikke fordi den koster kassen

miniger er delte på udlandste fora , nogen skriver at stereo kan bruges andre at de har været så uheldig at trigger funktion ikke kune bruges after forsøg 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 00:09

miniger er delte på udlandste fora , nogen skriver at stereo kan bruges andre at de har været så uheldig at trigger funktion ikke kune bruges after forsøg 

Hvis du er usikker om du kan bruge et stereo kabel, så køb dig et mono kabel isetdet, det ville jeg nok selv. Det var jo også kun fordi supporten sagde okay til det, at jeg brugte et stereo kabel.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 04:10
Et jack kabel sender jord på samme base uanset om det er stereo eller mono, så det vil ikke give nogle problemer overhovedet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 04:40

Hvis billedet passer, så er det også et stereo kabel. To sorte ringe betyder der er 3 faser. Nemlig jord, højre og venstre.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:41
hel korakt billeder er hel førkert der har jeg også lagt mærke til 
mono har kun en sorte runde 

Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Et jack kabel sender jord på samme base uanset om det er stereo eller mono, så det vil ikke give nogle problemer overhovedet.

Sidder og leder efter et Mini Jack Mono p.g.a. det Denon skriver i deres manual for Trigger Porten:

TRIGGER OUT jack
• Use the monaural mini-plug cable for connecting TRIGGER OUT jacks. Do not use the stereo mini-plug cable.
• If the permissible trigger input level for the connected device is larger than 12 V/150 mA, or has shorted, the TRIGGER OUT jack cannot be used. In this case, turn off the power to the unit, and disconnect it.

Ikke sikker på om det nu er sikkert at bruge et stereo Mini Jack, når de så specifikt nævner mono??
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 17:36
Det kabel Sani linker til hos AV-Connection er det rigtige. Billedet er bare forkert.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 21:54
el capitano , køb den mono jeg linker til så er der no risk og alt køre...

PS: har læst par steder på de udlandske fora at stereo jack har resulteret med kortslutninger i triger funktion... så for 20 kr er der ingen grund til risk Wink
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 01:42

PS: har læst par steder på de udlandske fora at stereo jack har resulteret med kortslutninger i triger funktion... så for 20 kr er der ingen grund til risk Wink

Kunne ikke være mere enig.
Men da jeg skal bruge funktionen til at droppe et motoriseret lærred, skal det være 10 meter. Sådan et har jeg ikke lige fundet endnu :-(
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af ElCapitano ElCapitano skrev:

Kunne ikke være mere enig.
Men da jeg skal bruge funktionen til at droppe et motoriseret lærred, skal det være 10 meter. Sådan et har jeg ikke lige fundet endnu :-(

Køb det for korte kabel til 19kr og hold det op ved siden af dit stereo kabel. Du vil så kunne se at den ring er på det mono kabel er samme sted på stereo kablet. Hvis du så stadig er nervøs for at bruge dit stereo kabel må du få det lavet om til et mono kabel.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu