recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem reciever og processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem reciever og processor

 Besvar Besvar Side  <12345 43>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Lidt OT, men hvorfor skal mange receivere have den logoparade stående på fronten?

Det er vel ting som man vel kigger på i købsfasen, men når man nu har købt produktet behøver man vel ikke konstant at blive mindet om at det rent faktisk har HDMI indgange.,
 
Så kan man savle lidt når man går forbi dem..
 
"Mmmmm ja du er nice og der er ARC inde i dig.. Ja der er... go dreng.. Jaaaaaa ARC"
 
10 min senere..
 
"Står du lige der hva! Gør du det! Jaaaaa.. *klø*   *klø*  *klø* ... kan du DTS-True HD for mig?! Ka du det!"
 
1½ time senere
 
"Nå skal vi i seng?! Ska vi det?! Jaaaaa! Go receiver... Gooooo receiver... Ja det kan du li'.. Bare top nice at blive kløet lige bagved THX Ultra2 .."
 
Og så videre.. Du ved hvad jeg mener LOL
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 00:11
Designet kan man jo altid diskutere - og jeg er heller ikke tilhænger af striben af logoer på fronten (Hvorfor bruger de ikke bare et gennemsigtigt klistermærke, som man bare kan hive af?)

Receiverne har vel også pre out, så man kan benytte en ekstern forstærker til et trække fronterne? Og hvis ja, hvordan får det indflydelse på ARC?

Men absolut spændende produkter. Jeg ser nu gerne, de kommer med en processor, der er lidt mere menneskeligt prissat en de 50.000 og 70.000, de to på programmet koster.

Jeg glæder mig til at høre dem, og hvor stor forskellene er mellem 300, 500 og 700 (10k, 15k og 20k).
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 05:39

Vil man ikke få mere ud af, at købe MRX 300 og PVA 5 til samlet 25 k frem for at smide 20k efter MRX 700 ? Jeg ved godt, at der er 5k i forskel, men man får vel en noget kratigere løsning ved at vælge combo løsningen ?

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Lidt OT, men hvorfor skal mange receivere have den logoparade stående på fronten?

Det er vel ting som man vel kigger på i købsfasen, men når man nu har købt produktet behøver man vel ikke konstant at blive mindet om at det rent faktisk har HDMI indgange.,
 
Jeg kan ikke være mere enig.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Det lyder da spændende med Anthem, helt sikkert noget jeg vil kigge efter næste gang, jeg skal ud og købe receiver eller processor. Er ARC brugervenlig? Er det noget en almindelig bruger uden den store forstand på akustik også selv kan finde ud af at bruge? Eller skal man have en prof ud og kalibrere?

 
I virkeligheden er det ikke så manuelt et system som det kan se ud ved første øjekast. Man har nogle justeringsmuligheder, men Anthem har - efter min mening klogeligt - forsøgt at undgå at brugeren kan gøre noget decideret forkert. Du kan f.eks. ikke "tegne" din egen target-kurve. Anthem antager at du ikke bruger ARC som legetøj, men som et redskab til at få bedre lyd. Derfor antager de at dét du ønsker, er en pæn, korrekt frekvenskurve, med det rette niveau af room gain. Du kan justere room gain niveauet manuelt, og du kan styre afruldningsfrekvenser, men du kan ikke blande dig i f.eks. frekvensgang i mellemtonen. Det er i høj grad noget man kan gøre selv. Supertweakeren vil måske nærmere savne nogle ting at pille ved, men som sagt, det er ikke designet til at være legetøj, men til at give bedre lyd. Det giver ikke bedre lyd at gøre target-kurven S-formet, ergo har du ikke muligheden.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:


Receiverne har vel også pre out, så man kan benytte en ekstern forstærker til et trække fronterne? Og hvis ja, hvordan får det indflydelse på ARC?
 
Det har de naturligvis ja, og det har som sådan ingen indflydelse på ARC.

 
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Men absolut spændende produkter. Jeg ser nu gerne, de kommer med en processor, der er lidt mere menneskeligt prissat en de 50.000 og 70.000, de to på programmet koster.
 
Sådan lidt firkantet sagt, så er det også dét de har gjort. De forærer dig bare 7 forstærkerkanaler også Wink Seriøst, så er der faktisk mange på AVSforum der bruger dem som rene processorer. Det er en gammel diskussion, men markedet for rene processorer i 10-20k klassen er ganske enkelt for lille. I dette prisleje er salgsvolumen altafgørende, og hvis de lavede en ren processor, ville den sælge i langt mindre antal, og derfor formentligt skulle sælges til samme pris som den integrerede model alligevel. Det er af præcist samme årsag at Yamaha, Denon, Pioneer og alle de andre heller ikke har gjort det. Onkyo og Marantz forsøger, men det er ikke kæmpe salgssucces'er, og hvis du kigger på hvad du får for pengene, så er det også meget begrænset hvad du sparer ved at sige nej tak til forstærkerkanalerne.
 
I sidste ende drejer det sig om hvor meget processor du får for pengene. Og hvadenten det synes logisk eller ej, så finder du næppe en bedre processor på markedet for under 20k lige nu, end dét der sidder i MRX modellerne. En MRX300 kommer til at koste 10k. Rumkorrektionen _alene_ ville formentligt koste 5-7k i løs vægt.


Redigeret af Otto J - 12-Februar-2011 kl. 08:28
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:35

Mht. løs processor: Prøv at kigge på en AVM50, og så se på hvad de kunne gøre for at lave et produkt til halv pris: ARC er droslet (meget lidt) ned, væk med XLR tilslutninger, lidt mindre processorkraft og billigere D/A konvertere, væk med THX, lidt færre indgange... I virkeligheden er MRX og AVM50 ret tæt på hinanden som det er. De ville knapt nok kunne lave en processor med flere features end en MRX, uden at det bliver til en AVM50. Så dét du efterspørger, er sådan set en MRX300 uden forstærkerkanaler. Kunne de sælge dén til mindre end de 10k en MRX300 koster? Næppe.

Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:12
Det, jeg bare ikke forstår, er, hvorfor disse surround-receivere er så ringe til stereo. Nu har jeg ikke hørt Anthem, men en masse modeller fra stort set samtlige (mainstream) producenter (Denon, Marantz, NAD, Onkyo, Pioneer, Rotel, Sony og Yamama), og ingen af dem leverer i mine ører tilfredsstillende lydkvalitet, når det gælder musikgengivelse i stereo. Hvorfor? 

Hvorfor er der ikke en producent, der ikke også prioriterer dette felt? Bevares, de fleste har indstillinger for pure direct og den slags, men min erfaring siger mig desværre, at en stereoforstærker i 5k-klassen sagtens kan spille en 10-15K AV-receiver helt bag om dansen, når det gælder musik-gengivelse.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Det, jeg bare ikke forstår, er, hvorfor disse surround-receivere er så ringe til stereo. Nu har jeg ikke hørt Anthem, men en masse modeller fra stort set samtlige (mainstream) producenter (Denon, Marantz, NAD, Onkyo, Pioneer, Rotel, Sony og Yamama), og ingen af dem leverer i mine ører tilfredsstillende lydkvalitet, når det gælder musikgengivelse i stereo. Hvorfor? 

Hvorfor er der ikke en producent, der ikke også prioriterer dette felt? Bevares, de fleste har indstillinger for pure direct og den slags, men min erfaring siger mig desværre, at en stereoforstærker i 5k-klassen sagtens kan spille en 10-15K AV-receiver helt bag om dansen, når det gælder musik-gengivelse.
 
Det er jeg som sådan helt enig med dig i. Jeg har ikke sammenlignet Anthem op mod stereo-forstærkere (endnu), og problemet i dét er også lidt hvordan man skal sammenligne. Anthem ER nemlig en producent der har lagt meget vægt på stereo-delen (og de spiller glimrende i stereo), de har bare gjort det på en lidt anden måde end den traditionelle. Der er INGEN pure direct funktion, der er INGEN mulighed for at køre lyden uden om digital-kredsløbene. Den er lavet til at levere god stereolyd, MED brug af de digitale kredsløb, og rumkorrektionen. At have en pure direct funktion, nytter jo ikke noget hvis lydkvaliteten af de analoge kredsløb er præcist dér hvor producenten har sparet, for at få råd til det sidste nye inden for digital-teknik. Det er som om at pure direct er blevet et trylleord, der betyder "bedre stereolyd". Men lige så vel som at der er forskel på lydkvaliteten af forskellige almindelige stereo-produkter, så er der i dén grad forskel på lydkvaliteten af surroundforstærkernes analoge kredsløb - og det er sjældent særligt imponerende. Det er også derfor jeg har argumenteret for at en surroundreceiver plus en effektforstærker, ikke er lige så godt som at slippe helt uden om surroundreceiveren. De fleste surround-receivere er simpelthen dårlige for-forstærkere. Af den simple årsag at det sælger ikke ret meget at være god på dét punkt.
 
Anthem har som sagt en anden indgangsvinkel: For det første, så argumenterer de for at rumkorrektionen er en fordel også i stereo (hvilket P.Las også har bekræftet i hans setup), og derfor, hvis du vil have en Anthem, så skal du bruge rumkorrektionen, punktum. Hvis du ikke vil bruge rumkorrektionen, hvorfor så købe en Anthem? (at MRX'erne så stadig er konkurrencedygtige uden rumkorrektion, det er så ikke Anthem der skal bebrejdes for dét!) Og hvis du vil bruge rumkorrektionen, så SKAL signalet digitaliseres, og hvorfor så ikke bruge digital-indgangene? Derfor, så har målsætningen været at lave en forstærker der rent faktisk lyder godt digitalt, i stedet for at snyde sig udenom ved at sige at man har lavet en analog pass-through (der som sagt ikke løser noget, det flytter bare problemet). Det må så være op til den enkelte at vurdere om det er lykkedes, men det er da i hvert fald et skridt på vejen at de har lagt vægt på det. Deres argument er simpelthen at i stedet for at lave en bedre analog vej uden om alt dét du burde købe receiveren for, så at _bruge_ de ting til bedre stereolyd. Hvis ARC giver bedre lyd, hvorfor så ikke have glæde af dét i stereo også?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:35

Med andre ord, så synes jeg dit spørgsmål er lidt skævt placeret, i en tråd der netop omhandler en producent der rent faktisk HAR fokuseret på stereo-lyd også. Det skinner måske bare ikke så meget igennem, fordi de fleste automatisk tænker "surround", når de hører "rumkorrektion".

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Det, jeg bare ikke forstår, er, hvorfor disse surround-receivere er så ringe til stereo. Nu har jeg ikke hørt Anthem, men en masse modeller fra stort set samtlige (mainstream) producenter (Denon, Marantz, NAD, Onkyo, Pioneer, Rotel, Sony og Yamama), og ingen af dem leverer i mine ører tilfredsstillende lydkvalitet, når det gælder musikgengivelse i stereo. Hvorfor? 

Hvorfor er der ikke en producent, der ikke også prioriterer dette felt? Bevares, de fleste har indstillinger for pure direct og den slags, men min erfaring siger mig desværre, at en stereoforstærker i 5k-klassen sagtens kan spille en 10-15K AV-receiver helt bag om dansen, når det gælder musik-gengivelse.
 
Enig men jeg kan fortælle dig en hemmelighed ;O) Det er rigtigt at som du fortæller at Stereo delene ikke fungere ret godt men det gør surround delen heller ikke, folk har bare vænnet sig til den "dårligere" lydkvalitet i surround og 5 højtalere er svære at vudere lyden på end 2. Så hvis dit setup ikke kan spille stereo kan det heller ikke spille surround vi har bare vænnet os til at være mere kritiske når vi lytter til 2 højtalere end når vi lytter til 5.1 højtalere.
 
F.eks. dur mange subber ikke til musik og dermed heller ikke til film men folk har bare vænnet sig til ringe film musik med upræcise subs og hvorfor forstår jeg ikke Confused
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Det, jeg bare ikke forstår, er, hvorfor disse surround-receivere er så ringe til stereo. Nu har jeg ikke hørt Anthem, men en masse modeller fra stort set samtlige (mainstream) producenter (Denon, Marantz, NAD, Onkyo, Pioneer, Rotel, Sony og Yamama), og ingen af dem leverer i mine ører tilfredsstillende lydkvalitet, når det gælder musikgengivelse i stereo. Hvorfor? 

Hvorfor er der ikke en producent, der ikke også prioriterer dette felt? Bevares, de fleste har indstillinger for pure direct og den slags, men min erfaring siger mig desværre, at en stereoforstærker i 5k-klassen sagtens kan spille en 10-15K AV-receiver helt bag om dansen, når det gælder musik-gengivelse.
 
Enig men jeg kan fortælle dig en hemmelighed ;O) Det er rigtigt at som du fortæller at Stereo delene ikke fungere ret godt men det gør surround delen heller ikke, folk har bare vænnet sig til den "dårligere" lydkvalitet i surround og 5 højtalere er svære at vudere lyden på end 2. Så hvis dit setup ikke kan spille stereo kan det heller ikke spille surround vi har bare vænnet os til at være mere kritiske når vi lytter til 2 højtalere end når vi lytter til 5.1 højtalere.
 
F.eks. dur mange subber ikke til musik og dermed heller ikke til film men folk har bare vænnet sig til ringe film musik med upræcise subs og hvorfor forstår jeg ikke Confused
 
Hilsen Jonas Bojer

Jeg bruger primært surround til film (og af og til baggrundsmusik), hvor jeg ikke er så kræsen mht lydkvaliteten, andet end at stemmer skal stå klart og højttalerne skal leverer masser af dynamik, bulder og brag. 

Og jeg er helt enig i, at lyden i front-kanalerne ikke bliver bedre, bare fordi de suppleres med en center og to bagkanaler. 

Men eftersom min hovedfokus er på musik, har jeg set mig nødsaget til at supplere min surround-receiver med en separat, integreret forstærker.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu