|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
vieira ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 17:21 |
Hej Så er computeren ny etableret, nu mangler jeg bare en god spyware en god antivirus og selvfølgelig opdatering fra min internet explorer jeg har installeret dansk som sprog, men kan kun finde opdateringer til internet explorer som er på engelsk. Det skal helst være gratis at downloade Jeg kører xp og har en acer aspire 5102wmli og kun 32 bit |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Der er en side her af Jesper Ravn, som jeg har haft meget gavn af at bruge: Jesper Ravn skriver bl.a.: 1. Hold OS og applikationer opdateret (Microsoft, Adobe, Java mfl). Brug evt PSI fra Secunia. Ovenstående kan sættes op på ca 10 min. Nemmere kan det da ikke blive. Ingen installation af 3 parts sikkerhedspakker herunder firewalls. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
jeg har superantispyware installeret på min pc. Hvad er der farligt ved den?
mvh |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Brug MS gratis antivirus. |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
Jeg ville vælge Avast Antivirus http://www.lavasoft.com/ og Ad-Aware http://www.lavasoft.com/
Dem bruger jeg på alle mine PC'er. Og de virker sgu godt . og De er Gratis. Tror det er en smagssag hvilke gratis program man vil bruge. Men jeg forstår ikke at Jesper Ravn siger at man skal bruge Windåses egen firewall, det er da noget af det mest usikkere (før windåse 7) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
korrekt omkring Jespers udmelding. det er en klar fejl at der er så "lav" en sikkerhed på firewall siden - men bedre end ingenting - til gengæld ville jeg så afgort sørge for der er lukket af allerede på router-niveau. det tager det klart det værste. jeg er selv gået totalt væk fra avast. det er den seneste tid blevet en rigtig tung klods og ikke så god som den har været. Sjovt nok er jeg så hoppet på MS security essentials. det virker faktisk ganske fortrinligt må jeg indrømme. og det er beregnet til at kunne køre på netbooks med dårlig performance også. så det er en del lettere om benene.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Så er der flere programmer, der kan angribes, når der bliver opdaget huller i dem. Og når man kører med Limited User Account er den slags programmer ikke nødvendige.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg sidder rigtigt ofte og installerer maskiner for familie etc og kan genkende langt de fleste tiltag fra ovenstående liste + et par ekstra som f.eks SteadyState i visse tilfælde. Over det sidste års tid er jeg gået over til Microsoft Security Essentials fordi det er så simpelt og i forhold til f.eks AVG meget mere "fire and forget" for mindre IT kyndige. Det jeg specielt er glad for er den indbyggede opdatering til nye versioner - ikke bare antivirus patterns, men også program versioner. Tidligere har jeg tit brugt AVG, men for alm. folk var det altid en jungle at finde gratis versionen når det var tid til en opgradering. Den slags er det slut med i forbindelse med MS og det giver mig mindre arbejde med at hjælpe dem efterfølgende. |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
Hedberg....God Pointe, det skal jeg huske når jeg skal opgradere/installere familiens pc'er
Lige lidt info ang. SteadyState http://itdialog.newz.dk/microsoft-stopper-steadystate
midt 2011 er der ikke mere support til den
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Jeg har altid været fortaler for sikker netadfærd, vær kritisk med hvad du downloader, hent kun ting fra officielle netsider i stedet for peer-to-peer services og sære rumænske hjemmesiderog den slags og det har i lang tid fungerert fint og holdt mig virusfri.
Problemet er bare at det ikke er nok længere. Jeg plejede at bruge AVG som en ekstra sikkerhed, men en dag havde jeg pludselig haft besøg på min hotmail konto hvor en eller anden havde sendt mails i mit navn. Jeg kørte en online skanning med trend micro's skanner og sørme ikke om den fandt en keylogger AVG åbenbart var ligeglad med, så AVG fik sparket. Jeg skiftede til Avast og den kunne også identificere keyloggeren (jeg havde gemt en kopi af den til formålet), så var jeg glad Avast bruger i et års tid indtil en dag der poppede et vindue op midt på skærmen og tilbød at køre en antivirus skanning for mig. Problemet var bare at det ikke var noget jeg havde installerede og pludselig kørte der en process i min taskmanager der hed noget i stil med xjhgjhsdjhghgj som var hulens svær at få lukket ned. Det lykkedes mig at få kvalt processen i fejlsikker tilstand og igen nappede jeg en kopi af synderen. Med en frisk installation af windows fik Avast en chance mere for at finde virussen, men nej.. Så fik Avast sparket.. Ad-aware's antivirus fandt begge de virusser AVG og Avast fejlede med, så nu kører jeg Ad-aware. Desværre æder programmet en del ressourcer og har det med indimellem at fryse systemet en 10-15 sekunder, hvilket ikke er specielt fedt.. Jeg gad godt windows havde en funktion tilsvarende den på Ubuntu, at hvis software skal opdateres eller installeres så skal der indtastes kodeord. Hvis systemet spørger om kodeord på det forkerte tidspunkt ved man så at der er ugler i mosen og kan svare nej. |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Det er jo alligevel heller ikke lavet til f.eks Windows 7 alligevel, så under alle omstændigheder skal man jo lave nye løsninger. Jeg laver iøvrigt altid et image af maskinen når jeg er færdig. Det er fantastisk at kunne spare en dags arbejde med at reinstallere fra bunden næste gang de har fået ødelagt maskinen :-)
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Sudo, opfundet i 1980. Nu har jeg godt nok droppet Windows til fordel for Linux, men jeg havde indtryk af at UAC i Vista og Win7 gjorde omtrent det samme som sudo? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |