|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Alternativt kan man køre som alm. bruger og så benytte Runas kommandoen. Det har virket - ihvertfald siden Windows 2000, men jeg kan ikke helt huske om den også var i Windows NT fra '95. Problemet er den vanvittige default i alle Microsoft klient OS - at første bruger pr. default også skal være administrator. Når jeg selv laver Windows baserede maskiner til venner/bekendte, så får de en alm. begrænset bruger konto at lege i og og lidt instruktion i hvordan de så skal installere programmer en sjælden gang via administrator konto'en. Når man først forklarer dem fordelen er de fleste friske nok. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
De to ting du har været ude for, skulle kunne undgås ved at køre med en Limited User Account. Prøv at læse Jesper Ravns side, som jeg linker til først i tråden.
Hvis man følger Jesper Ravns vejledning, får man en advarsel om at programmet ikke har ret til det, det vil gøre, og at du skal kontakte en administrator. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Det værste ved dette er de mange programmer som laver småændringer i deres indstillinger og udløser denne type alarm konstant. Det gør folk immune overfor den slags til sidst - ikke mindst fordi advarslen ikke forklarer hvad programmet forsøger. Jeg finder personligt metoden ubrugelig og slår altid UAC fra i Windows - istedet bruger jeg en alm. bruger konto. Det er også lidt af samme årsag jeg normalt altid benytter Windows firewall. Folk kan ikke forholde sig til at de mere avancerede firewall produkter der kommer op og stiller spørgmål hele tiden om program X må dit og dat. En router med NAT og så ellers en alm. software firewall - konfigureret til ikke at tillade indgående connections giver en rimelig beskyttelse uden at folk skal forholde sig for meget til det. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |