recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antivirus for Chromecast med Google TV Boks.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivirus for Chromecast med Google TV Boks.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antivirus for Chromecast med Google TV Boks.
    Sendt: 16-Juli-2023 kl. 06:51

Hej.

Jeg ved ikke om I andre bruger Antivirus i jeres TV bokse?
Men jeg har besluttet, at jeg vil installere Antivirus på min Chromecast med Google TV med Android 12.
Til Android bruger jeg Avast, som jeg har downloadet fra APK Mirror på min Android Mobil.

Avast ver. 23.12.1 APK nodpi:



For at kunne overføre Avast Apk, har jeg installeret 'Send files to TV' App, både til min Android Mobil og Chromecast med Google TV boks.


Husk at gå ind i boksens 'Send files to TV'  Menu, Tilladelser, Yderligere tilladelser, Filer og medier: Tillad.

Efter overførslen gik jeg ind i 'Cx file explorer' som jeg allerede have installeret fra boksens Google play store.
Her valgte jeg LOCAL, Download og clickede på com.avast.android.mobilesecurity.... for at begynde installationen.

Jeg har tidligere været inde i 'Cx file explorer' Menu, Settings, Advanced settings og sat et flueben for 'Show system storage'.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt for at kunne udføre ovenstående installation?

Hilsen Carsten.

Tilføjelse: Gå ind i hoved menu, Hjælpefunktioner, Nederst: Avast mobile security, Aktiver. 





Redigeret af csell - 17-Juli-2023 kl. 13:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke om I andre bruger Antivirus i jeres TV bokse?

Ikke det der ligner.

Stoler 100% på at Apple har styr på de apps jeg bruger ikke downloader snavs til min tv boks.
Og da jeg ikke kan installere noget fra tredjeparts steder, så behøves jeg ikke at tænke mere over det….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 09:13
Alle apps I apple miljøet er sandboxed, dvs. at apps køre hver for sig i et selvstændig miljø. 
Lad os antage at der være sket en fejl med en app som er kommet i gennem nåleøjet med ondsindet malware eller virus eller lign. Så kan det evt. ondsindet ikke få fat andre i apps, det ondsindet kan simpelhen ikke forlade appen, det er pga. den måde iOS og apps køre på.

Apple's sikkerhedsmekanismer og sikkerhedsrutiner er ultra høj, dem der udvikler apps skal have tilladelse fra apple til at f.eks. at kunne benytte kamera eller få informationer på iOS delen etc. Og da Apple ret så restriktive så alle apps som kan downloades hos apple, simplehen tjekket i gennem.Wink

Her er det nok lidt anerledes med android, da der flere der udbyder til apps, og så bliver trusselniveauet markant højre og så er det man skal til køre antivirus på sin android tv boks eller telefonWink

Det er måske derfor at applemiljøet, måske er lidt mere låst end på andre platforme og har enlig altid være lidt mere låst eller begrænset, har været med på Macintosh/ Apple siden deres begyndelse.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Her er det nok lidt anerledes med android, da der flere der udbyder til apps, og så bliver trusselniveauet markant højre og så er det man skal til køre antivirus på sin android tv boks eller telefonWink

Flere?
Uendeligt mange, da man altid kan loade en APK fil.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Her er det nok lidt anerledes med android, da der flere der udbyder til apps, og så bliver trusselniveauet markant højre og så er det man skal til køre antivirus på sin android tv boks eller telefonWink

Flere?
Uendeligt mange, da man altid kan loade en APK fil.


Klaus
I know, jeg prøvet bare at beherske mig lidtEmbarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 14:06
Er du fuldstændig bims? Og så Avast? Der stikken sin snabel i alle dine filer og suger oplysninger ud af din brugen.
Nu skal man jo ikke downloade alle mulige mærkelige apk filer, til Android tv/Google tv. Det er til streaming, og er du da ikke godt dækket ved at 99% streamings tjenester i landet er i Playstore til Android tv/ Google tv, udgaven?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er du fuldstændig bims? Og så Avast? Der stikken sin snabel i alle dine filer og suger oplysninger ud af din brugen.
Nu skal man jo ikke downloade alle mulige mærkelige apk filer, til Android tv/Google tv. Det er til streaming, og er du da ikke godt dækket ved at 99% streamings tjenester i landet er i Playstore til Android tv/ Google tv, udgaven?
ShockedShockedShocked
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 15:54
Carsten,
Kan du ikke bare installere avast direkte fra Google store, frem for at gøre det med APK filer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Carsten,
Kan du ikke bare installere avast direkte fra Google store, frem for at gøre det med APK filer?


Klaus

Selvfølgelig ville man kunne det, men hvorfor dog vælge den mere sikre metode - det er da sjovere at løbe en risiko og så installere antivirus for at sikre sig. (dog anses APK Mirror for at være et af de bedre steder)

Når man sideloader apps, får man heller ikke automatisk opdateringer, men skal selv følge med i om der er nye versioner og så hente dem. Bruger man Google Play, kommer (sikkerheds-)opdateringer automatisk.

Når man undlader at sideloade apk-filer på sine enheder fra mere eller mindre dubiøse steder, så er risiko så minimal, at jeg ikke har antivirus på hverken Chromecast med G-TV, min telefon eller andre androidenheder.


Redigeret af Erik K - 16-Juli-2023 kl. 17:14
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er du fuldstændig bims? Og så Avast? Der stikken sin snabel i alle dine filer og suger oplysninger ud af din brugen.
Nu skal man jo ikke downloade alle mulige mærkelige apk filer, til Android tv/Google tv. Det er til streaming, og er du da ikke godt dækket ved at 99% streamings tjenester i landet er i Playstore til Android tv/ Google tv, udgaven?

ShockedShockedShocked
jeg har aldrig set en der blotter sine data som Carsten gør. Både med billig kina ting som er gennemhullet som en si, og noget som er sikket som Chromecast installerer han en af de antimalware apps som er kendt for at sælge ens data til højestbydende
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Både med billig kina ting som er gennemhullet som en si, og noget som er sikket som Chromecast installerer han en af de antimalware apps som er kendt for at sælge ens data til højestbydende

Jeg vidste ikke avast var slem.

Har du nogle links, hvor jeg kan læse om det?
Har et par venner der bruger avast, de burde nok lade være…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 19:47
Hej.
Er taget i sommerhus med en PC, havde uheld hvor tastatur gik i stykker.
For nyt tastatur i mogen eftermiddag

Kort svar til Klaus,  nej, Avast findes desværre ikke.

Til T Duck, Har du alternativer til Avast?

Hilse n Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu