recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antivirus for Chromecast med Google TV Boks.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivirus for Chromecast med Google TV Boks.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Både med billig kina ting som er gennemhullet som en si, og noget som er sikket som Chromecast installerer han en af de antimalware apps som er kendt for at sælge ens data til højestbydende


Jeg vidste ikke avast var slem.

Har du nogle links, hvor jeg kan læse om det?
Har et par venner der bruger avast, de burde nok lade være…..


Klaus
den kan jeg godt. Det er bare det seneste bl.a og denne og så helt tilbage i 2013 det passer med vi selv inde for mit fag stoppet med at anbefale både Avg og Avast. Og kun at bruge købte eller M$ egen antimalware
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.
Er taget i sommerhus med en PC, havde uheld hvor tastatur gik i stykker.
For nyt tastatur i mogen eftermiddag

Kort svar til Klaus,  nej, Avast findes desværre ikke.

Til T Duck, Har du alternativer til Avast?

Hilse n Carsten.
ja. Lade være med at bruge noget og kun bruge Chromecast til den den er skabt til. Kun til app fra Play store og som streamings enhed
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 20:29
Også er Android egentlig beskyttet i forvejen se her
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 13:29

Hej.

Der var ikke pænt af mig, at oprette et nyt emne, og så ikke selv at deltage.
Men jeg har nu fået et nyt tastatur fra El-Giganten, og er oppe af køre igen.

I min indledende post glemte jeg at skrive:
Gå ind i hoved menu, Hjælpefunktioner, Nederst: Avast mobile security, Aktiver.

Ellers har jeres mange kommentarer, fået mig til at modificere mig indledende spørgsmål lidt.
Hvor mange af jeg bruger anti virus på jeres mobil, men ikke på jerer TV boks?

Personligt installerer jeg kun nye Apps, når jeg er på et hjemmenetværk. Dette gælder på for mobiler og TV bokse. Hvorfor skulle den ene så have antivirus og den anden ikke?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-Juli-2023 kl. 13:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 16:24
Ingen antivirus på hverken mobil eller tablet.
Det er igen iOS dimser.

På pc kører jeg med Microsofts egen.

Om du installerer apps via mobilnetværk, ude i byen, eller via hjemmenetværk er ligegyldigt, det er luge sikkert/usikkert.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Der var ikke pænt af mig, at oprette et nyt emne, og så ikke selv at deltage.
Men jeg har nu fået et nyt tastatur fra El-Giganten, og er oppe af køre igen.

I min indledende post glemte jeg at skrive:
Gå ind i hoved menu, Hjælpefunktioner, Nederst: Avast mobile security, Aktiver.

Ellers har jeres mange kommentarer, fået mig til at modificere mig indledende spørgsmål lidt.
Hvor mange af jeg bruger anti virus på jeres mobil, men ikke på jerer TV boks?

Personligt installerer jeg kun nye Apps, når jeg er på et hjemmenetværk. Dette gælder på for mobiler og TV bokse. Hvorfor skulle den ene så have antivirus og den anden ikke?

Hilsen Carsten.


Android har indbygget i Play store og og Chrome browseren. Så det tjekkes hele tiden.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor skulle den ene så have antivirus og den anden ikke?


Jeg bruger personligt ikke antivirus på hverken mobil eller streaming enhed, men for at svare på dit spørgsmål kunne grunden jo være, at der er en kæmpe forskel i brugen af en mobiltelefon og en streaming enhed.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2023 kl. 05:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

men for at svare på dit spørgsmål kunne grunden jo være, at der er en kæmpe forskel i brugen af en mobiltelefon og en streaming enhed.

Hej.
Det var vist mig der spurgte. Næsten alle de Apps der er installeret har på vores H96 Android boks, bruger jeg også på min mobil.

Personligt håber jeg på, bedre integration mellem googles fremtidige produkter.
Hvorfor får vil ikke fuld integration mellem android TV, mobiler og tablets samt gerne familiens mange PC'er?

Hilsen Carsten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2023 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

men for at svare på dit spørgsmål kunne grunden jo være, at der er en kæmpe forskel i brugen af en mobiltelefon og en streaming enhed.


Hej.
Det var vist mig der spurgte. Næsten alle de Apps der er installeret har på vores H96 Android boks, bruger jeg også på min mobil.

Personligt håber jeg på, bedre integration mellem googles fremtidige produkter.
Hvorfor får vil ikke fuld integration mellem android TV, mobiler og tablets samt gerne familiens mange PC'er?

Hilsen Carsten.
bedre integration? Hvad mangler du da? Android tv er skabt til brug at controller eller af fjernbetjening, så de apps er skabt til det. Og Android er jo skabt til enhed man holde i hånden.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 bedre integration? Hvad mangler du da? Android tv er skabt til brug at controller eller af fjernbetjening

Hej.
Der ser jeg lidt anderledes på. Jeg kan huske, at jeg hentede vores H96 Andriod boks på posthuset på vej til juleferie. Jeg begyndte straks at bruge en USB mus med Chrome browseren. Den blev allerede dagen efter udskiftet med en trådløs USB mus.
Da jeg kom hjem købte jeg et i8 minitastatur med en Touchpad.
Senere købte jeg en G30 fjernbetjening med GYRO, så at man kan pege med den.
Den vil jeg også afprøve på Chromecast med Google TV.

Når man får Touchpad eller GYRO, bliver antallet af understøttede Apps mangedoblet.
Og så kunne jeg godt tænke mig et hjemmenetværk, a la Windows for Workgroups.
Måske kontrolleret med en udvidet version af CetusPlay:


Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 bedre integration? Hvad mangler du da? Android tv er skabt til brug at controller eller af fjernbetjening


Hej.
Der ser jeg lidt anderledes på. Jeg kan huske, at jeg hentede vores H96 Andriod boks på posthuset på vej til juleferie. Jeg begyndte straks at bruge en USB mus med Chrome browseren. Den blev allerede dagen efter udskiftet med en trådløs USB mus.
Da jeg kom hjem købte jeg et i8 minitastatur med en Touchpad.
Senere købte jeg en G30 fjernbetjening med GYRO, så at man kan pege med den.
Den vil jeg også afprøve på Chromecast med Google TV.

Når man får Touchpad eller GYRO, bliver antallet af understøttede Apps mangedoblet.
Og så kunne jeg godt tænke mig et hjemmenetværk, a la Windows for Workgroups.
Måske kontrolleret med en udvidet version af CetusPlay:


Hilsen Carsten.

but why? Jeg kan forstå det på en Android box som ikke er leanback brugerfladen. Men Google/Android tv leanback brugerflade, er skabt til remote/controller og du kan få alle de 99% streamings der er tilgængelig på Android/Google tv, som er i landet. Så ingen grund til mærkelige krumspring. Du har købt et produkt der virker på den specifikke måde.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu