Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 09:10 |
Hvorfor går I så højt op i hvor meget power sikkerhedsprogrammet bruger? Spiller I krævende spil, eller har I stadig jeres gode gamle Pentium 233 MHz?
I min 2½ år gamle stationære ligger der en Intel 2,8 GHz Dual Core og 2 GB RAM, og den lider da ikke ligefrem af, at jeg har installeret Norton Internet Security på den. Men jeg surfer også kun på nettet, ser film (DR Bonanza, YouTube og film af "moralsk opløftende karakter" ) og lidt 2nd Life i ny og næ.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 09:41 |
Allan Olesen skrev:
Det irriterer mig, at så mange mennesker holder på, at antivirus er nødvendigt, samtidigt med, at de ikke gør noget for at sikre deres maskiner. Det svarer til at køre på blankslidte dæk og insistere på, at man ikke kan klare sig uden airbag.Antivirus er ikke sikring - kun et sikkerhedsnet med alt for store masker.Jeg kører uden administratorrettigheder, holder min maskine opdateret, kører ikke services ud mod internettet og bruger kun software, jeg stoler på. Jeg har ikke antivirus installeret.
|
Selv når jeg holder min pc opdateret og hovedsagelig bruger anerkendt software, bl.a. hvad der bliver anbefalet her og på andre netsider, så er der stadig risiko for, at få noget ind på pc´en, som ikke burde være der.
Men ingen tvivl om, jeg hellere ville bruge pengene og pladsen til noget andet på pc´en.
Men sådan er det desværre i dag.
Redigeret af T-teknik - 19-November-2008 kl. 10:02
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 21:52 |
T-teknik skrev:
Selv når jeg holder min pc opdateret og hovedsagelig bruger anerkendt software, bl.a. hvad der bliver anbefalet her og på andre netsider, så er der stadig risiko for, at få noget ind på pc´en, som ikke burde være der. |
Der er skam også en risiko ved at installere antivirus. Der har efterhånden været flere eksempler på, at fejl i antivirusprogrammer og firewalls kunne misbruges til at inficere en maskine.
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
|
Sendt: 19-November-2008 kl. 22:32 |
Allan Olesen skrev:
Det irriterer mig, at så mange mennesker holder på, at antivirus er nødvendigt, samtidigt med, at de ikke gør noget for at sikre deres maskiner. Det svarer til at køre på blankslidte dæk og insistere på, at man ikke kan klare sig uden airbag.
Antivirus er ikke sikring - kun et sikkerhedsnet med alt for store masker.
Jeg kører uden administratorrettigheder, holder min maskine opdateret, kører ikke services ud mod internettet og bruger kun software, jeg stoler på. Jeg har ikke antivirus installeret.
|
Uenig, det er ikke enten eller. Det er både og. Antivirus, Opdateringer, Firewall, spam filtrering, Web scanning og fornuftig adfærd.
Opdateringer er super vigtige. Men jeg har flere gange opdaget nye vira og meldt det til leverandøren. (Har passet Antivirus i et større netværk). Der er så kommet pattern til den pågældende virus, langt tid før Microsoft fik lukket hullet.
Kører Trend Micro.
Redigeret af Jwin - 19-November-2008 kl. 22:33
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 23:56 |
Jwin skrev:
Uenig, det er ikke enten eller. |
Har jeg hævdet, at det er enten eller?
|
 |
cjoscar
Bruger
Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 238
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 14:30 |
Bruger også Avast og har gjort det i flere år uden problemer. Kunne ikke drømme om at bruge Norton selv om det blev gratis, som andre skriver er det en systemsluger og bare ikke godt nok.
Jeg bruger sideløbende med Avast, Zonealarm og spyboot-SD, som alle er gratis og fuldt ud dækker det de skal.
|
 |