|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dkklf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 18-April-2010 kl. 02:53 |
Efter at jeg har købt min Abeo DVB-T AB-T1110 til 349kr. fra Aldi har jeg kigget efter nogle forskellige programmer til at konverter .ts filer men. Jeg har Bla. Prøvet:
AVS Video Converter 6
VideoPad Video Editor
Allok 3GP PSP MP4 iPod Video Converter
Handbrake
Total Video Converter
pluds nogle andre, men det general problem er at jeg ikke havde lyden med, Handbrake havde jeg lyd på men det kan kun konverter til .mp4 og .m4v
jeg har så fundet et program som kan ( Any Video Converter ) måske har det været omtalt før. Men jeg kan ændre mine .ts filer til .avi og man kan rediger en smule i dem med lys , klip og nogle andre forskellige effekter. Det virker meget bruger venligt og så er det også på dansk, jeg har ikke rodet så meget med det, men det at jeg har prøver virker det til at være meget godt og så er det gratis, måske jeg har overset noget så det kun er 14dage, det vil jeg ikke love. Men tror kun at det er når man køber Prof versionen at det koster noget. Jeg har også prøvet med en .pvr fil fra Denveren og det kan den ikke køre Any Video Converter kan i finde her. http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/ Mvh klf
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Hvorfor skal filerne konverteres? En omdøbning til MPEG plejer at være nok. Undertekster går dog tabt, men det gør de også ved en konvertering.
Det med at lyden forsvinder ved konvertering vedrører formentlig kun MPEG4 kanalerne?
Flemming Redigeret af fltk - 18-April-2010 kl. 10:17 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg viste ikke at man bare kunne omdøbe dem :) jeg har prøver at omdøbe en .ts fil til .mpeg og det er det samme med lyden, den forsvinder måske er det et codec som jeg mangler. Jeg har ikke så meget forstand på det. Men jeg syntes bare at jeg engang hørte noget om at xvid .avi ikke fylder så meget. Jeg skal også have klippet / redigeret i det at jeg har optaget, men hvis at der er nogle som har nogle gode forslag til hvordan man kan gøre det på en let måde, er de meget velkommen mvh klf |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Hvis det også er på optagelser fra f.eks. DR1 og TV2 du mangler lyd, så er det helt sikkert på grund af et manglende codec. Det får du nemt ved f.eks at installere en software DVD afspiller, som f.eks. PowerDVD.
Det er rigtigt, at Xvid fylder langt mindre end MPEG. Til gengæld er diverse AVI formater langt vanskeligere at redigere i end MPEG, og med nutidens gigantiske harddiske burde størrelsen af optagelserne ikke være noget problem.
Til klipning m.v. af MPEG filer, vil jeg klart anbefale Videoredo.
Flemming Redigeret af fltk - 18-April-2010 kl. 12:17 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige prøvet med dr1 og tv2 der var ingen problemer med lyden men har det med Ramasjang. Har prøvet VideoReDo virker som et ok program, men synd at det koster 400kr hvis at man vil gemme mere end 15 minutter. og det kan slet ikke åbne filerne optaget fra Ramasjang, kommer med fejlledelse ( H.264/AVC video streams are not supported ) det skal siges at i VLC player kan jeg godt se det med lyd på. Et andet problem som jeg altid syntes at jeg har haft med mpeg er at man ikke kan skrue op for lysstyrken når man ser det på computeren, som man kan med avi Mvh klf
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er så som antaget MPEG4 filerne det er galt med. Dem kan Videoredo også klare og det kan f.eks. også bare konvertere lyden til et mere brugbart format og bevare den originale videodel. Du har brugt en gammel version. Du skal bruge version 4, som kan downloades her: http://www.videoredo.net/msgBoard/showthread.php?t=15759
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
nice , det var fordi at jeg ikke havde den nye vertion
|
|
![]() |
|
kerryzeng ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2011 Sted: 中国 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
use leawo video converter, http://www.leawo.com/leawo-video-converter/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |