recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AP og Windows Homegroup - Et par spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AP og Windows Homegroup - Et par spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AP og Windows Homegroup - Et par spørgsmål
    Sendt: 17-Februar-2014 kl. 12:39
Jeg har et par enkelte netværks spørgsmål til de kloge herrer på Recordere.dk om access-point og windows homegroup.

Jeg har følgende opsætning:

En YouSee Netgear CG3000 forbundet via LAN til en Asus RT-AC66U der et sat op som AP.

Hvis jeg laver en kablet forbindelse med feks. en bærbar til Asus RT-AC66U registrere den opkoblingen som "Adgangspunkt". Så umiddelbart ser det ud til at fungere.

Problemet er blot, at både min bærbar og tablet kæmper med at få max WIFI signalstykre selvom jeg sidder indenfor 2 meter af den. De står generelt og hopper mellem fuld styrke og 4 streger.

- Er det for meget at forvente konstant fuld WIFI styrke fra en access-point?

- Hvordan tester jeg egentlig om WIFI delen på Asus RT-AC66U virker og at min bærbar kobler sig på den og ikke min Netgear CG-3000?

Der ud over har jeg lavet en Windows Homegroup på vores to stationære PCer der er koblet via kabel på Netgear CG-3000. 

Men når jeg forsøger at tilslutte vores bærbar, der anvender WIFI igennem Asus RT-AC66U, kan den ikke se hjemmegruppen.

- Er det ikke muligt at lave en samlet hjemmegruppe der spænder over kablet og WIFI indenfor samme netværk?

Redigeret af Silentbob - 17-Februar-2014 kl. 13:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 14:43
Jeg kan se via Wifi Analyzer at der er rimelig meget trafik omkring de kanaler min moden og AP bruger. Men det er rimelig frit fra 9-14. Det kan være et kanal skifte for både modem og AP ville hjælpe.

Er der nogle regler omkring hvilke kanaler man skal vælge eller er der blot frit valg på alle hylder?

Vil dog stadig gerne have svar på mit Windows Hjemmegruppe spørgsmål:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 15:58
Umiddelbart ser det ud til at skifte AP kanal til 11 virkede. Men hvis jeg placere mig i stuen tæt på AP og følger signalstyrke. Virker det ikke til AP er stærkere end moden der er placeret på 1. sal.

Kan det være rigtig?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 16:06
Desværre ikke alligevel. Den skifter stadig mellem 4 streger fuld styrke.

Jeg er overbevist om der er et eller andet galt med min opsætning. Har dog ingen anelse om hvad.

Hvis man undrer sig over mine mange opdateringer. Så er står den på syg barn pasning i dag og ikke så meget at give sig til:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:01
Har du slukket for wifi på din YouSee router?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 18:04
Nej det har jeg ikke. Da jeg har opsat Asus routeren for at udvide mit netværk.

Både Yousee og Asus routeren bliver tilgået via Wifi og kabel.

Dette er måske ikke muligt hvis jeg anvender Asus som AP? 

I opsætning af Asus routeren er der også mulighed for Media Bridge mode. Men ud fra guiden virker Media Bridge som en trådløs kobling mellem to Asus router. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu