|
Aperture Library på NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2014 kl. 23:49 |
Jeg har tænkt mig at flytte hele mit billede bibliotek til min NAS.
Jeg bruger Aperture billedebehandling / organisering på min Mac....men hvordan kører sådan noget på wifi hvis jeg skal redigere billeder....nogle gange RAW filer ? Jeg har en netgear cg3700emr fra Yousee.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det fungerer ikke på WIFI med så store filer. Eller, det kan køre, men man bliver træt af ventetiden når der arbejdes med store filer.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nu er raw filer ikke nødvendigvis ret meget over 50-100MB, men afhængig af arbejdsprocedure og ambitioner, ville jeg nok gå kabling vejen. Problemet er jo at den skriver ændringer konstant til ens library så der vil være en del kommunikation mellem NAS og maskine. - Evt. brug NAS til at exportere projekterne ud på.
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Yep....det kører sgu lidt for langsomt :-)
Det underlige var at den heller ikke slettede billederne helt...selvom jeg tømte skraldespanden i Aperture på NAS |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Det vil køre MEGET bedre på en ekstern harddisk med Thunderbolt tilslutning.
Du får hastigheder på 10 Gbps. Jeg ved ikke hvad det siger i praksis, men jeg læste en test af en LaCie Rugged, hvor der stod at det svarer til 750 RAW billeder pr. minut.
Redigeret af Brixen - 20-April-2014 kl. 08:45 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
problemet med TB er at det er umanerligt svært at mætte en TB forbindelse når det er standard HDD's der bliver brugt. - teknisk set får man med ssd en små 700MB/s når der skal læses større filer (derfor det bruges til videoredigering) og med TB2 får man 20Gbit og dermed kan man køre 4K video realtime fra en ekstern TB2 enhed (dog skal der bruges SSD'ere i stedet for alm HDD's da de ikke kan følge med)
Men når nu OP har en NAS i forvejen, så er den bedste løsning at man ikke lægger hele sit library der, men at man lægger færdige projekter på den. - dem skal man sjældent ind og lege i igen og der vil stadig være thumbnails af dem i library så du har muligheden for at se hvad der ligger af gamle data, hvis man lige skal bruge et billede fra waybackwhen. :-) |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Ja, det er nok den bedste løsning, hvis man har plads nok på sin interne disk til daglig. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg håber der er nogen Mac brugere herinde :-)
Når jeg fx sletter nogle billeder i Aperture og tømmer skraldespanden i Aperture samt den på Mac'en så befinder billederne sig stadig. Når jeg fx manuelt åbner Aperture biblioteket på min NAS (Højre klikker.....show contens osv) så kan jeg stadig finde de slettede billeder. Men når jeg åbner selve Aperture programmet så er de der ikke. Hvordan løser jeg det ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |