recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App film bibliotek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

App film bibliotek

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: App film bibliotek
    Sendt: 25-December-2020 kl. 08:46
hejsa alle og rigtig god jul og snart også godt nytår

Skal lige høre, jeg overvejer og få ´digitaliseret´ mit film katalog og få det lagt ind på en overskuelig liste

Er der nogen der har et godt forslag til en app der er god til dette formål... de gode ting må gerne fremhæves, lige ledes de negative ting, hvis findes

På forhånd tak for input
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 08:57
Jeg køre med plex Media server på min PC (kan også køre på nas, Mac og Linux) og så bruger des lige deres app på Android, Apple tv v og Shield tv. Så har jeg adgang til vores film på alle vores enheder, og skal kun vedligeholde biblioteket et sted.


Fordele: server programmet er gratis, og smart tv apps er gratis. Apps afvikler alle video og lyd formater.
Smart tv apps er ens. Og smartphones apps er ens, rent brugerflade

Ulemper: apps til smartphones koster omkring 35 kr dog skal det siges at hvis man abonnere på plexpass der åbner op for ekstra muligheder end bare standard server funktion ( dele filmene til husstanden) så er apps med i den pris. Deb koster omkring 300 om året. Alt efter valuta kursen.

Jeg kunne anbefale dig emby som kan det sammen som plex, men der spiller religion ind her
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:03
Er det “bare” du vil have en app, så du kan holde styr på dine film, for så vil jeg anbefale

Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:04
Tak for svar T-Duck 🤗

Jeg har nok været lidt uklar i det jeg skrev, jeg ønsker ikke og streame via nas eller lignende 

Det er kun så jeg kan se hvad jeg har af film.. tænker om der findes et eller andet hvor man groft sagt bare kan scanne “stregkoden “ og så ryger det ind på en liste

Tak for svar
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:05
.

Redigeret af Therock - 25-December-2020 kl. 09:06
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Tak for svar T-Duck 🤗

Jeg har nok været lidt uklar i det jeg skrev, jeg ønsker ikke og streame via nas eller lignende 

Det er kun så jeg kan se hvad jeg har af film.. tænker om der findes et eller andet hvor man groft sagt bare kan scanne “stregkoden “ og så ryger det ind på en liste

Tak for svar
ah okay
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:06
....

Redigeret af Therock - 25-December-2020 kl. 09:06
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Er det “bare” du vil have en app, så du kan holde styr på dine film, for så vil jeg anbefale


Yes det er det.... tak for svar 🤗
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Er det “bare” du vil have en app, så du kan holde styr på dine film, for så vil jeg anbefale


Yes det er det.... tak for svar 🤗

Jeg har kørt med den app i nogle år og det virker rigtig godt. Du kan bare scanne stregkoden og du kan også multi scanne, så du skanne en masse film.

Du kan også ligge film ind du har købt på F.eks iTunes, altså digitale kopier. 

Du kan ligge kommentarer på, hvis du F.eks låner film ud.

Og så er databasen i skyen, så du kan se din samling på forskellige enheder.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Er det “bare” du vil have en app, så du kan holde styr på dine film, for så vil jeg anbefale


Yes det er det.... tak for svar 🤗

Jeg har kørt med den app i nogle år og det virker rigtig godt. Du kan bare scanne stregkoden og du kan også multi scanne, så du skanne en masse film.

Du kan også ligge film ind du har købt på F.eks iTunes, altså digitale kopier. 

Du kan ligge kommentarer på, hvis du F.eks låner film ud.

Og så er databasen i skyen, så du kan se din samling på forskellige enheder.

Smukt, det lyder lige som det jeg søger 🤗

Tak for hjælpen
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:22
Uden My Movies havde jeg (og filmsamlingen) været LOST for længe siden.

Så den får også min uforbeholdne anbefaling Thumbs Up

P.S. Selvom der jo stadig er småting man gerne ville have var bare lidt anderledes. Wink
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Uden My Movies havde jeg (og filmsamlingen) været LOST for længe siden.

Så den får også min uforbeholdne anbefaling Thumbs Up

P.S. Selvom der jo stadig er småting man gerne ville have var bare lidt anderledes. Wink

Super 1000 tak
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu