recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App på Apple TV4 til at optage TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

App på Apple TV4 til at optage TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peg4608 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: App på Apple TV4 til at optage TV
    Sendt: 01-September-2016 kl. 13:28
Hej alle,

Er der nogen her, der kender til, om der f.eks. findes en app til Apple TV4, som kan optage 'live tv' fra andre app's som f.eks. DR-TV eller TV2? Eller om der er andre veje at gå for at gøre dette? 

Mit nuværende setup inkluderer Yousee som TV-pakke leverandør, men da prisen her er høj, som I ved, kunne jeg godt blive fristet af at skifte til app's via Apple TV. Det eneste minus (som jeg ser det) er den manglende mulighed for optagelser.

Er der nogen, der har gode ideer eller ved, om der er noget på vej?

mvh Peter
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 13:35
Da der i praksis ville være tale om piratkopiering er det nok ikke noget du skal regne med.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af peg4608 peg4608 skrev:

 Er der nogen, der har gode ideer 


Hej.

Jeg ved godt at du spørger til ATV4. Men til PC og NUC findes TV4ever. Det er en plugin til Chrome browseren.
Der har været tale om at den nok kommer til Android, men jeg ved ikke hvor langt udvikleren er.

Hilsen Carsten.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 14:53
Hvis du har mulighed for at have Tvheadend kørende på en NAS eller computer, kan du installere TvhClient på Apple TV 4.
Tvheadend kan konfigureres til at modtage og optage fra DR-TV via IP. Jeg har ikke selv abonnement på TV2, men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre på samme måde.
Har ikke selv Apple TV 4, men anvender TvhClient på iPhone og har Tvheadend på en QNAP NAS med 2 DVB-C usb-tunere hvor jeg kan  modtage og optage alt fra YouSee grGrundpakke.
Jeg har som forsøg sat en Tvheadend op på en anden QNAP NAS uden tunere, og her virker det med IP for DR-TV kanaler.
Tvheadend løsningen er desværre ikke lige plug-and-play, da der er en del opsætning at bøvle med, inklusiv installation af XMLTV. Men jeg har haft glæde af det i flere år, hvor det har kørt virkeligt fint.

Jens

Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peg4608 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 15:53
Tak for info, jeg prøver mig lidt frem med min Synology. Mvh Peter
Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peg4608 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 20:22
Nja, pirateri kan det vel ikke være. DR-TV er p.t. gratis (med lincens betalt) og TV2play betaler man jo også for.
/Peter
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 20:37
Open Broadcaster Software virker fint (pc)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af peg4608 peg4608 skrev:

Nja, pirateri kan det vel ikke være. DR-TV er p.t. gratis (med lincens betalt) og TV2play betaler man jo også for.
/Peter


Det betyder ikke at du har lov til at optage i åbne formater. På en DVR fra f.eks. Canal Digital kan du ikke tage dine optagelser ud af apparatet.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 17:00
og generelt kan der ikke optages direkte fra en appleTV! (normalt har apps INGEN mulighed for at interagere med hinanden, sikkerhedsfunktion!) Så hvis man skal kunne optage noget som helst, så er det TV og ikke en web-stream - og det SKAL gøres som JEC forklarer.
Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peg4608 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 17:14
Tak, besked modtaget. Og er der så nogen, der kan henvise til en 'how-to' ift Open Broadcaster Software (som blev foreslået længere oppe)? Jeg er ikke loddekolbe typen, men er villig til at investere i mere udstyr, hvis det kan spille fornuftigt. Har en Synology NAS til at opbevare optagelser, men hvodden kommer jeg nemmest igang.
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 17:33
Jec ->

Er det ikke bedre at bruge DVB Logic på QNAP?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2016 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Jec ->

Er det ikke bedre at bruge DVB Logic på QNAP?

Har ingen erfaring med DVB, idet jeg kun har brugt TVheadend, som virkelig fungerer godt. Især også fordi TvhClient for iPhone muliggør super nem oversigt over TV-udsendelser og mulighed for at planlægge optagelser. Har som nævnt 2 turnere, så flere optagelser kan overlappe.
Anvender Kodi på Radpberry Pi til at se optagelser. Men som nævnt er TvhClient kommet som app til Apple TV 4, så det er også en mulighed.

Jens

Redigeret af jec - 02-September-2016 kl. 18:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu