recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App til SR8002?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

App til SR8002?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: App til SR8002?
    Sendt: 24-August-2013 kl. 10:23
Jeg har en Marantz SR8002, der desværre er født med et SKRÆKKELIGT brugerinterface. Derfor er jeg vildt forelsket i at kunne styre receiveren via min iPad. Men det ser ikke ud til at være muligt ...  :(

Findes der en løsning?

PS. Vær lidt pædagogisk, da jeg er ikke særlig teknisk minded ... 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 10:46
 
 Når man ser hvad der skrives om den, så ser det ikke ud til at være muligt, har selv Marantz, og når først den er sat op, skal der ikke gøres andet end at skifte Input, og Justere på Volume, så spiller den som den er sat op til på de enkelte enheder. Så der er et minimum af betjening.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 10:55
Det ser ud til, at det er det manglende LAN, der er problemet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 11:02
 
 Ja, med Lan, W-Lan er det i hver fald teknisk muligt, ganske som med f.eks et TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

PS. Vær lidt pædagogisk, da jeg er ikke særlig teknisk minded ... 


Der findes ingen deciderede apps til din SR8002, da den ikke har noget netværksstik. Det vil sige at det eneste du kan gøre med en app, er at få en anderledes fjernbetjening med eksempelvis iRule.

Men, hvor ofte bruge du du selve brugerinterfacet?
For mit eget vedkommende (med en SR5004) har jeg ikke engang et kabel mellem receiver og tv, der kan overføre billede, så jeg ser aldrig "det skrækkelige brugerinterface".

For at vende tilbage til iRule (eller lignende) så kan du få en fjernbetjening fra din mobiltelefon, der kan lidt mere end den fjernbetjening der følger med din receiver. For eksempel en bedre tænd/sluk styring, eller lettere adgang til multiroom.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 11:15
Recieveren har da såvidt jeg kan se RS-232 interface, og sådan et kan med en comport-server (eller hvad det nøjagtige navn nu lige er), konverteres over til et LAN/ethernet interface. Hvorvidt der så findes en iPad app der kan bruges til at styre din Marantz derigennem tør jeg ikke sige.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu