recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple 4K og stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple 4K og stereo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cktoft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cktoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple 4K og stereo
    Sendt: 12-Januar-2020 kl. 20:01
Hej recordere

Jeg har netop erhvervet mig et fantastisk lg c9 oled tv sammen med et apple tv4K.

Jeg har et ældre stereoanlæg bestående af en stereoforstærker (nad c372) og en dacmagic, samt en Sonos Connect, som jeg gerne vil have tilsluttet til fjernsynet. Så vidt jeg kan se, så er den eneste mulighed med dacmagic, at jeg forbinder apple tv -> tv med hdmi og så fra fjernsyn til dacmagic med optisk kabel. 

Udfordringen med dacmagicen er desværre, at den er uden fjernbetjening, og det betyder, at jeg op af sofaen, når jeg skal tænde og /eller skifte mellem musiklytning og tv kiggeri. I praksis betyder det, at jeg kun bruger anlægget i begrænset omfang.

Jeg har derfor overvejet om det var fordelagtigt at skifte dacmagic og forstærkeren ud til en forstærker med hdmi ARC såsom nad d3045 eller sonos amp for at få lettet anvendelsen. Er der andre forstærkere med samme funktionalitet, som jeg burde overveje og er der en helt alternativ løsning, som jeg har overset?

På forhånd tak for hjælpen!

Til top
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shpongled Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 20:18
Du kan vel også købe en multifjernbetjening á la Logitech Harmony, og komme om problemet på den måde?
sniggidy-niggidy-nooch
Til top
cktoft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cktoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 20:32
Ja måske kombineret med en ny DAC, der kan styres med fjernbetjening kan det godt være, at det var den letteste løsning

Edit: er der ikke risiko for problemer med forskydelse af lyd og billede med denne løsning?

Ved lidt googlen har jeg også fundet et par recievere fra onkyo og Yamaha, det kunne bruges


Redigeret af cktoft - 12-Januar-2020 kl. 20:39
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:44
@moderator (hvis der da efterhånden findes nogle på denne side!) - burde denne tråd ikke flyttes til anden kategori?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu