recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple brugervenlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple brugervenlig?

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple brugervenlig?
    Sendt: 04-Januar-2015 kl. 12:52
Hej

Med fare for at starte en mindre krig, så vil jeg dele min erfaring med Apple og samtidig spørge om de nu er så bruger venlig/gode som folk siger.

Mine første erfaringer med apple er ikke just gode.

Første erfaring.
Firmatelefon (Iphone 5S)
Fik udleveret en sådan istedet for en android.
Startet med at konstatere at jeg skulle bestille et nano SIM kort.. ok det kan jeg leve med.
Da jeg komme hjem vil jeg lære telefonen at kende, men nej den går ikke den kræver forbindelse til Apple for at starte, hvad fanden sker der for det???

Nå SIM kort ankommer, men nej den går ikke, havde glemt at for at få data på kortet, skal man lave en særlig opsætning i telefonen, som jeg ikke kan starte uden data WTF Apple ?

Nå ringer til IT vores afdelingen, de siger jeg skal tilslutte den et trådløst netværk eller Itune, men jeg har ikke nogen af delene, min firma computer ligge på jobbet og vil ikke installere det på min egen PC.
Nå frem med en gammel computer og ind med Itune..
Forbinder telefonen til Itune og så skriver den at, "Ulovlig /ugyldig enhed" eller noget i den stil

Godt gal i hoved, bruger jeg over en halv time hver vej, for at komme tll en Apple butik.
Her logger han på netværket og på 5-10 sek er telefonen oppe og køre.
Det har så koster mig næsten 3 timer over nogle dage.... er det bruger venlighed?

Anden erfaring
Vens def. Iphone 5

Efter opdatering til nyt I.OS får den en del problemer, som at blive varm og slukke pludselig, ting som jeg kan læse mig til på nettet og forstå på dem i "3" er et kendt problem, med denne model.

Telefonen har været inde to gange uden Apple finde nogen fejl på den.
I "3" oplyser de at de formendelig vil bytte telefonen, tredje gang den er inde uden Apple finder nogen fejl på den, som god serviceSmile
MEN denne gang melder Apple at telefonen er fugt skadet og tager den som gidsel og vil ikke udleverer den igen uden gebyr.
Den er indleveret med dags mellemrum hver gang og nu er den fugt skadet WTF har de ikke gjort noget de første to gange eller er det bare for at slippe for problemer?
Det ender dog med at han får udleveret telefonen.

Tredje Erfaring
Vens Mac book Air

Han vil have hjælp til at lave en backup af nogle billeder på den til en ekstern HD.
Jeg tilslutter en ekstern HD som han bruger til PC og tænker at jeg da bare kan laver en mappe på den til hans billeder, men nej den går ikke, den kan se harddisken med vil ikke skrive på den.

Syntes jeg følger de ting jeg kan finde på nettet, men uden held

Så under armen med den og ned til Fona hvor den er købt.
Her bøvler deres Apple mand lidt med den og siger så.. "nåå den skal formaters til Mac før det virker"
Det er sku da ikke brugervenlighed..

Så er det brugervenligt at..?

Man ikke kan starte deres telefoner første gang uden at have forbindelse til nettet?

At man ikke kan skrive til harddiske der ikke er formateret til Mac?

Når man skal i indstillinger på android, trykker man bare på "indstillinger" der hvor man er, så får man som regel indstillinger for det man er inde i.
På Iphone skal man ud og over i en anden menu, hvor alle indstillinger er samlet og tilbage igen, til det man var igang med.

Er det god service at afvise en telefon som fugt skade, når det er en velkendt fejl den har?

P.s. har hurtigt se på alle de Iphons jeg har kunne komme i nærheden af, på den ALLE var de fugt sensor man kan se ude fra slået ud som fugt, nem måde at løbe fra sit ansvar.

Måske lidt et surt opstød, men det hjalp mig at komme af med mine frustrationerTongue

Smile

Redigeret af Teko - 04-Januar-2015 kl. 12:53
Mvh

Teko

http://www.Rcø.dk
Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 13:40
Købte en ny bil.   Men havde ikke tænk eller fået at vide at der skulle brændstof på. Så dagen efter kunne den ikke starte.   
Så måtte jeg skubbe den ned til tanken for at få brændstof på.

Men her kunne jeg ikke tanke fordi studsen ikke passede ned i tankstudsen.   Så klagede jeg til forhandleren.   
Han brugte lang tid på at hjælpe med problemet.
Så fortalet han mig at jeg havde købt en benzin bil og den skulle selvfølgelig have det rigtige brændstof og prøvede jeg med dieselstanderen kunne jeg ikke påfylde.   Smart eller ikke særlig smart ?
Forsæt selv historien.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 13:54

Æble, æble, æble. Som om det er det eneste der existerer, det eneste der kan bruges, det eneste der duer. Vel er det da ej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Købte en ny bil.   Men havde ikke tænk eller fået at vide at der skulle brændstof på. Så dagen efter kunne den ikke starte.   
Så måtte jeg skubbe den ned til tanken for at få brændstof på.

Men her kunne jeg ikke tanke fordi studsen ikke passede ned i tankstudsen.   Så klagede jeg til forhandleren.   
Han brugte lang tid på at hjælpe med problemet.
Så fortalet han mig at jeg havde købt en benzin bil og den skulle selvfølgelig have det rigtige brændstof og prøvede jeg med dieselstanderen kunne jeg ikke påfylde.   Smart eller ikke særlig smart ?
Forsæt selv historien.

Hvor vil du hen med det?

Hvis det er det med, at jeg ikke kunne starte den uden forbindelse til Apple, så har jeg ikke haft det problem med de to forgående android telefoner de har ikke krævet forbindelse til sony/motorola, de tænder bare og så kan man, lave de nødvendige indstillinger for at få data fra simkortet.

Hvis ikke det er det du hentyder til, bliver nok nød til at uddybe det..
Mvh

Teko

Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:03
Hold kæft jeg ville lynhurtigt finde et nyt job. En IT-afdeling som ikke har styr på hvad de udleverer til de ansatte. 
Alle som arbejder med IT ved sgu da, at de ansatte i andre afdelinger er nogle fjolser, som ikke kan klare noget som helst uden støttepædagog fra IT-afdelingen.

Ironi kan forekomme Wink

Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Hold kæft jeg ville lynhurtigt finde et nyt job. En IT-afdeling som ikke har styr på hvad de udleverer til de ansatte. 
Alle som arbejder med IT ved sgu da, at de ansatte i andre afdelinger er nogle fjolser, som ikke kan klare noget som helst uden støttepædagog fra IT-afdelingen.
Ironi kan forekomme Wink

He he

Ja de havde jo faktisk ret i det  de sagde, jeg havde bare ikke adgang til trådløs net der hjemme.

Men nej, der er ikke for hurtige, ifb. mail opsætning, ringet jeg til dem, da et server navn var ændret, resten af opsætningen kunne jeg selv klare "er IT mand dog ikke på jobbet".
Men det simple svar kunne de ikke give mig..Confused

Redigeret af Teko - 04-Januar-2015 kl. 14:13
Mvh

Teko

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:31
Mht. ekstern harddisk. 
Mac kan ikke skrive til NTFS, men godt læse.
Windows kan ikke skrive og læse til Mac OS udvidet.

Begge kan læse og skrive FAT32 - og de fleste eksterne harddiske er formateret som FAT32 fra starten. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Mht. ekstern harddisk. 
Mac kan ikke skrive til NTFS, men godt læse.
Windows kan ikke skrive og læse til Mac OS udvidet.

Begge kan læse og skrive FAT32 - og de fleste eksterne harddiske er formateret som FAT32 fra starten. 

Takker det med at de begge kan skrive FAT32 er en god brugbar information, vil da få ham til at formaterer hans nye ext disk i fat32. Tongue

Redigeret af Teko - 04-Januar-2015 kl. 14:34
Mvh

Teko

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:39
Du lyder ikke meget af it-mand hvis du virkeligt bøvler med at få en NTFS til at virke på en OSX maskine.

Ikke have trådløs derhjemme, kan ikke tage mange sekunder at få oprettet et trådløst netværk, hvis der bare er en anden smartphone i nærheden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:56
Tekno, du har fuldstændigt ret, Apple er ubrugeligt.
Eksempelvis tog det butikken, hvor jeg købte min (firmaetelefon) flere minutter af pakke den ud, sætte simkort i og registrere den på deres trådløse netværk.
Min iPad (nummer to), tog det mig næsten ti minutter inden jeg havde pakket ud, fået fisket simkortet ud af den gamle (der var smadret) og indlæst backup, så den nye opførte sig fuldstændigt som den gamle.
Min kones iPad var vi næste. Et kvarter om at starte op første gang, for jeg havde glemt koden til vores trådløse netværk.
Ja, jeg kan blive ved, begge vore iphones og iPads har kun trådløs forbindelse til vores AppleTV, sikken en uorden, hvor havde det været let med et kabel!

Klaus
(Ironi kan forekomme)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du lyder ikke meget af it-mand hvis du virkeligt bøvler med at få en NTFS til at virke på en OSX maskine.

Ikke have trådløs derhjemme, kan ikke tage mange sekunder at få oprettet et trådløst netværk, hvis der bare er en anden smartphone i nærheden.

Jeg kommer kun sjællen i nærheden af en Mac, så har så godt som ingen erfaring med dem, jeg blev bare kastet ud i det, da jeg var på besøg.

Jeg har flere gange opsat trådløst net inc. repeater, men det kræver hw og da min primær maskine er stationær og min netbooke ligger og samler støv, har jeg intet at bruge trådløst net til.

Af smartphone har jeg kun dem jeg har via jobbet, havde jeg en selv, ville jeg stadig bruge mobil data, da det i mine øjne er spild at trådløst net bare til en telefon.
Mvh

Teko

Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tekno, du har fuldstændigt ret, Apple er ubrugeligt.
Eksempelvis tog det butikken, hvor jeg købte min (firmaetelefon) flere minutter af pakke den ud, sætte simkort i og registrere den på deres trådløse netværk.
Min iPad (nummer to), tog det mig næsten ti minutter inden jeg havde pakket ud, fået fisket simkortet ud af den gamle (der var smadret) og indlæst backup, så den nye opførte sig fuldstændigt som den gamle.
Min kones iPad var vi næste. Et kvarter om at starte op første gang, for jeg havde glemt koden til vores trådløse netværk.
Ja, jeg kan blive ved, begge vore iphones og iPads har kun trådløs forbindelse til vores AppleTV, sikken en uorden, hvor havde det været let med et kabel!

Klaus
(Ironi kan forekomme)

Hvor svært er det at forstå, havde jeg kunne komme ind i telefonen uden internet forbindelse havde der ikke været noget problem, men det kræver den første gang man tænder den.
mit firmat SIM kræver opsætning for at aktiverer data på det, så det var ikke muligt.

Det er det jeg syntes er dårlig bruger venlighed at telefonen ikke kan startes uden at være i forbindelse til Apple, hvorfor fanden er det nødvendig.
Mvh

Teko

Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu