recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple brugervenlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple brugervenlig?

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 16:30
Det er vel et spørgsmål om temperament, og hvad man er vant til. 

Mit temperament rækker ikke til den måde som Apple har valgt at gøre tingene på, og når det så er svært, hvis ikke umuligt at lave om på, vælger jeg andre produkter. Det er jo ikke det samme som at deres produkter ikke er brugervenlige. De fungerer bare ikke for mig :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 16:42
Jeg har ALDRIG haft problemer med at starte et nyt Apple produkt op. Måske fordi jeg ikke er IT nørd og har trådløs netvæk hjemme.

Er ejer af iPhone, iPad, og Macbook Pro
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 16:59
Grunden til at det kræver forbindelse, er jo NETOP for at sikre forbrugeren, med deres tyverisikring.

Ud over det så krævede min sidste android enhed (en tv stick) også at jeg loggede på eller oprettede en ny google konto, før jeg kunne komme igang med den. Det tilsvarer vel noget at det samme.

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 17:26
Ja, Android kræver en google-konto på samme måde som en Apple Telefon skal have en iTunes konto..

Har man det i forvejen er det smooth sailing at få hul på sit nye værktøj.

Ang. brugervenlighed oplever jeg det mest brugt i forbindelse med Windows vs OSX, hvor der før i tiden var ret store forskelle i styresystemet og det at være intuitivt. Jeg synes dog på ingen måde OSX er nemmere end WIndows. Her tror jeg det gamle Apple punchlines er over sidste salgsdato. 

Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 17:52
Nej, Android kræver ikke internet forbindelse eller lignende til at starte med, den gør selvfølgelig hvis du vil bruge Google Play og lignende, det er jo klart.
En iOS device kræver iTunes fra start som OP skrev.

Hvad angår din ven's eksterne drev er det ikke Apple's skyld at han har formateret den til NTFS, det er noget man selv vælger at gøre helt fra start.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Nej, iTunes, eller et netværk.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har ALDRIG haft problemer med at starte et nyt Apple produkt op. Måske fordi jeg ikke er IT nørd og har trådløs netvæk hjemme.

Øhhh....jeg husker ellers en del spørgsmål, i forbindelse med at du skulle have din Macbook op at køre!!!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 18:16
Jeg vil give OP ret - jeg finder heller ikke iPhones så "lige til", som mange vil gøre dem til! Husker da jeg skulle hjælpe ex'en med at starte/sætte en helt ny iPhone 4S op, det krævede sgu nogle ekstra grå hår, forbandelser, gætterier og tålmodighed, inden det lykkedes!

Ingen tvivl om, at et OS som WP, er væsentlig enklere og mere intuitivt, end iOS.

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 18:23
Jeg ville vælge en separat disk til backup som var Mac formateret.

FAT32 er fin nok hvis man har filer under 4 GB i størrelse, men ellers løber man ind i problemer og alm. mennesker ved ofte ikke at det er fordi deres disk er FAT32.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Nej, iTunes, eller et netværk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Øhhh....jeg husker ellers en del spørgsmål, i forbindelse med at du skulle have din Macbook op at køre!!!

M.v.h.

Ja jeg underholdte jer med at der var voice-over på opsætningen. Pænt irriterende når man ikke er blind Tongue
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:25
Hvordan kan man ikke sætte en iPhone op.Confused
Mine tøsers oldefar, på 90 år, fik en 5C i julegave. Og satte den selv op på en times tid. Så hvordan man ikke kan, er altså en gåde for mig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu