recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple brugervenlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple brugervenlig?

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

<div style="line-height: 16.7999992370605px;">En iOS device kræver iTunes fra start som OP skrev.

Nej, iTunes, eller et netværk.

Ikke desto mindre var min iphone 4s 1/2 år gammel før den mødte iTunes første gang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:33
Der er mange ting man ikke kan, hvis man ikke vil.

Hvis man fra start kun ser problemerne, så er det jo svært.

Historien med aktiveringen er jo til at grine over. Du har en PC men vil ikke installere itunes derpå, som var det en virus? Hvis du havde vist lidt velvilje, så havde du installeret itunes på ca. 2 minutter og været igang. 

Så er der telefonen der er fugtskadet, den har vi jo hørt om stort set alt elektronik der findes. At det skulle være et Apple specifikt problem tror jeg næppe på, det er klart der er meget fokus på Apple såee.. 

Den sidste med drevet er jo nævnt af andre, så der vil jeg ikke sige andet end jeg er i chock. Du kalder dig "IT mand", men skal have hjælp i FONA til at finde ud af det?

Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Der er mange ting man ikke kan, hvis man ikke vil.

Hvis man fra start kun ser problemerne, så er det jo svært.

Historien med aktiveringen er jo til at grine over. Du har en PC men vil ikke installere itunes derpå, som var det en virus? Hvis du havde vist lidt velvilje, så havde du installeret itunes på ca. 2 minutter og været igang. 

Så er der telefonen der er fugtskadet, den har vi jo hørt om stort set alt elektronik der findes. At det skulle være et Apple specifikt problem tror jeg næppe på, det er klart der er meget fokus på Apple såee.. 

Den sidste med drevet er jo nævnt af andre, så der vil jeg ikke sige andet end jeg er i chock. Du kalder dig "IT mand", men skal have hjælp i FONA til at finde ud af det?

Jeg var "positiv" da jeg startet, om end jeg ikke interesserer mig for Mac/Iphone.

Men hensyn til at overfører filer, blev jeg spurgt og jeg ikke lige kunne gøre det, da jeg alligevel var der, så ikke noget med at side med det i fred og ro,  tænkte hvor svært kan det være, men jeg blev klogere, fandt nogle guides på nettet, da det ikke virket som jeg havde forventet, dog havde jeg ikke forventet at formateringen kunne være et problem, hvor fanden skulle jeg vide det fra, når jeg kun ser på en Mac hvis folk kommer til mig får at få hjælp.

Men hensyn til Itune, så installeret jeg det på min NetBook, men det resultat, at den sagde noget i stil med at telefonen var ulovlig eller ugyldig.
Noget som de godt kunne kendkende i butikken..

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvordan kan man ikke sætte en iPhone op.Confused
Mine tøsers oldefar, på 90 år, fik en 5C i julegave. Og satte den selv op på en times tid. Så hvordan man ikke kan, er altså en gåde for mig.

Han havde sikkert en data forbindelse som ikke kræver opsætning af telefonen.

Som jeg har forsøgt at forklare, har det største problem været at starte telefonen, uden data forbindelse.

Ja havde jeg haft trådløs net havde problemet ikke været der, men det har jeg ikke.

Ja havde det ikke været nødvendig at opsætte telefonen, for at kunne benytte data fra sim kortet så havde jeg ikke haft noget problem,  men det kræver de nu en gang.

Havde det være mulig at starte telefonen uden forbindelse til Apple, så havde der ikke være noget problem.

Redigeret af Teko - 04-Januar-2015 kl. 20:23
Mvh

Teko

http://www.Rcø.dk
Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 20:24
Min 65 årige far som har haft en karriere som tandlæge, og som absolut ikke er IT kyndig kunne uden min hjælp få sin nye Iphone til at fungere. 

OP i denne tråd skal hellere holde sig væk fra elektronik mere avanceret end en lommelygte, da alt andet vil kunne starte en større skovbrænd i hans varetægt. 

Mvh

Hvedstrup
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 20:27
Ja,nogle mennesker er nogle farlige karl'e!!
Man får altid at vide, hvor nemt og intuitivt iPhone er. Faktum er, at jeg også havde problemer, med første opsætning, selvom det skulle være så nemt. Og jeg er rimelig teknisk velbevandret. Teknisk ukyndige vil få problemer, hvis de uden hjælp, skal sætte en iPhone op!

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har ALDRIG haft problemer med at starte et nyt Apple produkt op. Måske fordi jeg ikke er IT nørd og har trådløs netvæk hjemme.

Er ejer af iPhone, iPad, og Macbook Pro

Øhhh....jeg husker ellers en del spørgsmål, i forbindelse med at du skulle have din Macbook op at køre!!!

M.v.h.

Det husker jeg også :-)

Jeg tilskriver det at Kampus troede at det var lige så besværligt som Windows. Der er en del man skal vænne sig fra, når man får Mac :-)
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 20:38
@Teko, din ven med en Mac gør det forkert efter min mening. Når man slutter en ekstern harddisk til sin Mac første gang, så bliver man spurgt om harddisken skal bruges til TimeMachine. Der svarer man JA. Og så er der backup af ALT for fremtiden. TimeMachine kører hver time, så man mister kun det man har lavet den sidste time, når Mac'en går ned.
Venlig hilsen
KB
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Teko, din ven med en Mac gør det forkert efter min mening. Når man slutter en ekstern harddisk til sin Mac første gang, så bliver man spurgt om harddisken skal bruges til TimeMachine. Der svarer man JA. Og så er der backup af ALT for fremtiden. TimeMachine kører hver time, så man mister kun det man har lavet den sidste time, når Mac'en går ned.
Problemet er, han bruger den også til backup fra sin PC.

Han har fået en ny EXT disk så formaterer den i Fat32, evt i to partitioner.

Var lidt bage for at jeg ville starte en krig, havde lidt luft, jeg skulle af medLOL

Godt nytår...
Kom godt ind i den nye ugeTongue
Mvh

Teko

Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja,nogle mennesker er nogle farlige karl'e!!
Man får altid at vide, hvor nemt og intuitivt iPhone er. Faktum er, at jeg også havde problemer, med første opsætning, selvom det skulle være så nemt. Og jeg er rimelig teknisk velbevandret. Teknisk ukyndige vil få problemer, hvis de uden hjælp, skal sætte en iPhone op!

M.v.h.

Det er der jo så et par stykker i den her tråd som ikke har haft.

Personligt overtalte jeg min kæreste til at få iPhone, for jeg havde en del problemer med opsætningen på hendes Galaxy S2 og generelt fandt jeg Android langt mere omstændigt at bruge end iOS. Andre har det omvendt, men så er det jo godt, vi har alternativer, som passer til en.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 21:47
På OSX har jeg blandt andet måttet reparere disk tilladelser to gange, for at få Java (Nem ID) til at fungere. Der var ingen fejlmeddelelser overhovedet, Java startede bare ikke op. 
Der er masser af problemer med netværksprintere (Samsung, HP og Epson er de mærker jeg har prøvet indtil nu). Det fungerer fint en periode, men selvom det er sat op efter foreskrifterne bliver forbindelsen med tiden ustabil. Igen er der ingen fejlmeddelelse, og log filer siger intet brugbart.
Det indbyggede mail program er umiddelbart kanon nemt at lave signatur i, bortset fra at man ikke kan tilknyttet et klikbart link til et billede.... Når vi snakker mail har Apple på Windows et synkroniserings program til Outlook der fint klarer kalender, på OSX er det umuligt at synkronisere. Ifølge diverse websider har Apple fjernet det program der i sin tid blev brugt til det.
Sortering af filer udfra sidst rettede, kræver umiddelbart en kommando.
Det sidste nye er at email programmet er begyndt at kalde en stor del af kontakterne for "Apple Danmark", og hvis man eksempelvis vil videresende en mail skriver den et andet navn end det valgte. Da jeg ikke bruger maskinen til dagligt, har jeg endnu ikke fået tjekket grunden.

Ovenstående er lige hvad jeg kunne huske der har været af problemer i de sidste par måneder. Windows har også haft sine problemer, men i daglig brug samt installation er det efter min erfaring mindst ligeså brugervenligt som OSX. 
Det er lidt uretfærdigt at bedømme Linux udfra brugervenlighed, men her er det til gengæld muligt at få stort set alle (selv de mere bizarre) ønsker opfyldt.

Når det kommer til mobil OS finder jeg iOS og Android (i de nyeste versioner) lige brugervenlige. Android er blevet nemmere, og iOS mere avanceret. For et stykke tid siden installerede jeg iOS 3.1.3 på en gammel 3G, og det var overraskende hvor enkelt det var i forhold til iOS 8. 

I dag er det " stryg to fingre ned fra midten af skærmen" og du kan søge, "stryg op fra bunden" og du kan slå AirPlay mv. til og fra, "stryg ned fra toppen" og du får notifikations center frem, "stryg op på kameraet på låseskærmen" og du får direkte adgang til at tage billeder. 
Ovenstående er ikke ligefrem rakatvidenskab, men det er stadig langt mere avanceret for en "nybegynder" end iOS 3 var.

I de sidste måneder har jeg gjort mig mine første erfaringer med Android (på en Sony Z3 compact). Jeg finder det ikke mere brugerfjendsk end iOS, men det stiller flere spørgsmål. 
En af de første gange jeg koblede laderen til om aftenen, spurgte den eksempelvis om jeg ville opsætte en "nat" profil der automatisk blev aktiveret når den blev koblet til en lader efter kl. 22. Jeg fik derefter mulighed for at tilpasse profilen, eller køre med standard indstillinger.
Der er flere andre lignende eksempler. For en total nybegynder er disse spørgsmål sikkert en ulempe, men på den anden side introducerer de brugeren, til de mere avancerede funktioner på en meget behagelig måde.

Windows Phone er nok det mest enkle mobil OS på markedet i dag. Det følger lidt samme filosofi som de gamle iOS versioner: Færre, men lettilgængelige, funktioner.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 21:49
Come on. Det tager 5-10 min at starte sin iphone op 1. gang. Det er praktisk talt bare at trykke næste, næste næste og næste.

... Og itunes er IKKE et krav.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Teko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Come on. Det tager 5-10 min at starte sin iphone op 1. gang. Det er praktisk talt bare at trykke næste, næste næste og næste.

... Og itunes er IKKE et krav.

Ja meget simpelt, men KUN hvis man har forbindelse til nette, som jeg ikke havde.

Men igen 
Godt nytår og god søndagBig smile

Mvh

Teko

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu