|
Apple brugervenlig? |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ikke desto mindre var min iphone 4s 1/2 år gammel før den mødte iTunes første gang. Klaus |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
||
Der er mange ting man ikke kan, hvis man ikke vil.
Hvis man fra start kun ser problemerne, så er det jo svært. Historien med aktiveringen er jo til at grine over. Du har en PC men vil ikke installere itunes derpå, som var det en virus? Hvis du havde vist lidt velvilje, så havde du installeret itunes på ca. 2 minutter og været igang. Så er der telefonen der er fugtskadet, den har vi jo hørt om stort set alt elektronik der findes. At det skulle være et Apple specifikt problem tror jeg næppe på, det er klart der er meget fokus på Apple såee.. Den sidste med drevet er jo nævnt af andre, så der vil jeg ikke sige andet end jeg er i chock. Du kalder dig "IT mand", men skal have hjælp i FONA til at finde ud af det? |
|||
![]() |
|||
Teko ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
||
Jeg var "positiv" da jeg startet, om end jeg ikke interesserer mig for Mac/Iphone. Men hensyn til at overfører filer, blev jeg spurgt og jeg ikke lige kunne gøre det, da jeg alligevel var der, så ikke noget med at side med det i fred og ro, tænkte hvor svært kan det være, men jeg blev klogere, fandt nogle guides på nettet, da det ikke virket som jeg havde forventet, dog havde jeg ikke forventet at formateringen kunne være et problem, hvor fanden skulle jeg vide det fra, når jeg kun ser på en Mac hvis folk kommer til mig får at få hjælp. Men hensyn til Itune, så installeret jeg det på min NetBook, men det resultat, at den sagde noget i stil med at telefonen var ulovlig eller ugyldig. Noget som de godt kunne kendkende i butikken..
Han havde sikkert en data forbindelse som ikke kræver opsætning af telefonen. Som jeg har forsøgt at forklare, har det største problem været at starte telefonen, uden data forbindelse. Ja havde jeg haft trådløs net havde problemet ikke været der, men det har jeg ikke. Ja havde det ikke været nødvendig at opsætte telefonen, for at kunne benytte data fra sim kortet så havde jeg ikke haft noget problem, men det kræver de nu en gang. Havde det være mulig at starte telefonen uden forbindelse til Apple, så havde der ikke være noget problem.
Redigeret af Teko - 04-Januar-2015 kl. 20:23 |
|||
Mvh
Teko http://www.Rcø.dk Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift. |
|||
![]() |
|||
Hvedstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 62 |
||
Min 65 årige far som har haft en karriere som tandlæge, og som absolut ikke er IT kyndig kunne uden min hjælp få sin nye Iphone til at fungere.
OP i denne tråd skal hellere holde sig væk fra elektronik mere avanceret end en lommelygte, da alt andet vil kunne starte en større skovbrænd i hans varetægt. |
|||
Mvh
Hvedstrup |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ja,nogle mennesker er nogle farlige karl'e!!
Man får altid at vide, hvor nemt og intuitivt iPhone er. Faktum er, at jeg også havde problemer, med første opsætning, selvom det skulle være så nemt. Og jeg er rimelig teknisk velbevandret. Teknisk ukyndige vil få problemer, hvis de uden hjælp, skal sætte en iPhone op! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6684 |
||
Det husker jeg også :-) Jeg tilskriver det at Kampus troede at det var lige så besværligt som Windows. Der er en del man skal vænne sig fra, når man får Mac :-) |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6684 |
||
@Teko, din ven med en Mac gør det forkert efter min mening. Når man slutter en ekstern harddisk til sin Mac første gang, så bliver man spurgt om harddisken skal bruges til TimeMachine. Der svarer man JA. Og så er der backup af ALT for fremtiden. TimeMachine kører hver time, så man mister kun det man har lavet den sidste time, når Mac'en går ned.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Teko ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
||
Problemet er, han bruger den også til backup fra sin PC. Han har fået en ny EXT disk så formaterer den i Fat32, evt i to partitioner. Var lidt bage for at jeg ville starte en krig, havde lidt luft, jeg skulle af med ![]() Godt nytår... Kom godt ind i den nye uge
![]() |
|||
Mvh
Teko http://www.Rcø.dk Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift. |
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
||
Det er der jo så et par stykker i den her tråd som ikke har haft. Personligt overtalte jeg min kæreste til at få iPhone, for jeg havde en del problemer med opsætningen på hendes Galaxy S2 og generelt fandt jeg Android langt mere omstændigt at bruge end iOS. Andre har det omvendt, men så er det jo godt, vi har alternativer, som passer til en. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
||
På OSX har jeg blandt andet måttet reparere disk tilladelser to gange, for at få Java (Nem ID) til at fungere. Der var ingen fejlmeddelelser overhovedet, Java startede bare ikke op. Der er masser af problemer med netværksprintere (Samsung, HP og Epson er de mærker jeg har prøvet indtil nu). Det fungerer fint en periode, men selvom det er sat op efter foreskrifterne bliver forbindelsen med tiden ustabil. Igen er der ingen fejlmeddelelse, og log filer siger intet brugbart. Det indbyggede mail program er umiddelbart kanon nemt at lave signatur i, bortset fra at man ikke kan tilknyttet et klikbart link til et billede.... Når vi snakker mail har Apple på Windows et synkroniserings program til Outlook der fint klarer kalender, på OSX er det umuligt at synkronisere. Ifølge diverse websider har Apple fjernet det program der i sin tid blev brugt til det. Sortering af filer udfra sidst rettede, kræver umiddelbart en kommando. Det sidste nye er at email programmet er begyndt at kalde en stor del af kontakterne for "Apple Danmark", og hvis man eksempelvis vil videresende en mail skriver den et andet navn end det valgte. Da jeg ikke bruger maskinen til dagligt, har jeg endnu ikke fået tjekket grunden. Ovenstående er lige hvad jeg kunne huske der har været af problemer i de sidste par måneder. Windows har også haft sine problemer, men i daglig brug samt installation er det efter min erfaring mindst ligeså brugervenligt som OSX. Det er lidt uretfærdigt at bedømme Linux udfra brugervenlighed, men her er det til gengæld muligt at få stort set alle (selv de mere bizarre) ønsker opfyldt. Når det kommer til mobil OS finder jeg iOS og Android (i de nyeste versioner) lige brugervenlige. Android er blevet nemmere, og iOS mere avanceret. For et stykke tid siden installerede jeg iOS 3.1.3 på en gammel 3G, og det var overraskende hvor enkelt det var i forhold til iOS 8. I dag er det " stryg to fingre ned fra midten af skærmen" og du kan søge, "stryg op fra bunden" og du kan slå AirPlay mv. til og fra, "stryg ned fra toppen" og du får notifikations center frem, "stryg op på kameraet på låseskærmen" og du får direkte adgang til at tage billeder. Ovenstående er ikke ligefrem rakatvidenskab, men det er stadig langt mere avanceret for en "nybegynder" end iOS 3 var. I de sidste måneder har jeg gjort mig mine første erfaringer med Android (på en Sony Z3 compact). Jeg finder det ikke mere brugerfjendsk end iOS, men det stiller flere spørgsmål. En af de første gange jeg koblede laderen til om aftenen, spurgte den eksempelvis om jeg ville opsætte en "nat" profil der automatisk blev aktiveret når den blev koblet til en lader efter kl. 22. Jeg fik derefter mulighed for at tilpasse profilen, eller køre med standard indstillinger. Der er flere andre lignende eksempler. For en total nybegynder er disse spørgsmål sikkert en ulempe, men på den anden side introducerer de brugeren, til de mere avancerede funktioner på en meget behagelig måde. Windows Phone er nok det mest enkle mobil OS på markedet i dag. Det følger lidt samme filosofi som de gamle iOS versioner: Færre, men lettilgængelige, funktioner.
|
|||
![]() |
|||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
||
Come on. Det tager 5-10 min at starte sin iphone op 1. gang. Det er praktisk talt bare at trykke næste, næste næste og næste.
... Og itunes er IKKE et krav. |
|||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|||
![]() |
|||
||
Ja meget simpelt, men KUN hvis man har forbindelse til nette, som jeg ikke havde. Men igen Godt nytår og god søndag ![]() |
|||
Mvh
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |