recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple ødelægger din iPhone med vilje
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple ødelægger din iPhone med vilje

 Besvar Besvar Side  <1234 23>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Som forbruger er jeg meget glad for at Apple gør det her, ville under ingen omstændigheder have mulighed for at mit fingeraftryk kan opfanges. 


Hvis du er bange for den teoretiske mulighed, så skal du helt lade være med at bruge den (i det hele taget skal du slet ikke bruge internettet). Apple kan jo også bruge det til "farlige" ting.

Har du lavet noget kriminelt, siden du er nervøs for det Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er da gak at købe en Telefon til så mange penge


Det har du ret i.
Der er heller ingen grund til at købe andet end en mikrobil til 70.000 kroner, hvis du skal have ny bil.
Det er da helt gak at købe en bil til 300.000, når du kan få en til 70.000?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel ikke anderledes end at min hundedyre bil skal repareres på autoriseret værksted med originale reservedele for at bevare gensalgs værdien.


Jeg tror ikke helt du har forstået, hvad der går galt......

Sætter du en uoriginal reservedel i, låser telefonen og du kan ikke bruge den - okay, det her så en del med gensalgsværdien at gøre, for telefonen bliver ubrugelig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 13:19
De har smadret min ipad2 med vilje siden ios 9 har den ikke kunnet trække simple ting som hayday. Og til alt andet er den faktisk også ubrugelig langsom. Syntes det ville være rart og få af vide inden man opdaterer at efter opdateringen vil ens tablet være ubrugelig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er da gak at købe en Telefon til så mange penge


Det har du ret i.
Der er heller ingen grund til at købe andet end en mikrobil til 70.000 kroner, hvis du skal have ny bil.
Det er da helt gak at købe en bil til 300.000, når du kan få en til 70.000?

Klaus


Der kan fås meget brugt bil for 70.000. Har dog ikke haft en de sidste 20 år, klarer det fint uden.
Vil ærgre mig meget over at miste en Telefon til 5000 eller mere, så derfor købes de ikke dyrere end man kan tåle at miste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 13:58
Har I læst hvad det er artiklen omhandler? Det er TouchID sensoren, som ikke må ændres. Det svarer jo til at man får nogen til at omkode eller helt fjerne startspærren på bilen - ikke blot at udskifte forruden. Hvis du får en uoriginal TouchID sensor i din telefon kan du jo i princippet ikke vide om den fungerer som den bør. Og det kunne bevirke, at andre kan låse din telefon op. Apple kunne så i stedet fjerne muligheden for brug af TouchID på telefoner uden den rette sensor, for det er vel dér vi skal hen i stedet? Jeg ville dæleme heller ikke lade andre bruge en så specifik funktion på mit produkt, hvis de havde sat uoriginale dele i som påvirkede funktionen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 07-Februar-2016 kl. 14:01
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der kan fås meget brugt bil for 70.000. Har dog ikke haft en de sidste 20 år, klarer det fint uden.
Vil ærgre mig meget over at miste en Telefon til 5000 eller mere, så derfor købes de ikke dyrere end man kan tåle at miste.


En brugt iphone koster heller ikke 5000 kroner - vel?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Har I læst hvad det er artiklen omhandler? Det er TouchID sensoren, som ikke må ændres. Det svarer jo til at man får nogen til at omkode eller helt fjerne startspærren på bilen - ikke blot at udskifte forruden. Hvis du får en uoriginal TouchID sensor i din telefon kan du jo i princippet ikke vide om den fungerer som den bør. Og det kunne bevirke, at andre kan låse din telefon op. Apple kunne så i stedet fjerne muligheden for brug af TouchID på telefoner uden den rette sensor, for det er vel dér vi skal hen i stedet? Jeg ville dæleme heller ikke lade andre bruge en så specifik funktion på mit produkt, hvis de havde sat uoriginale dele i som påvirkede funktionen.

Mener du det er OK at Apple låser din telefon uden at have informeret om dette og uden at give nogen form for advarsler?

Først var det opladekablet, nu er det touch sensoren. Tror du det stopper der?


Redigeret af Pallec - 07-Februar-2016 kl. 14:23
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:05
Jeg synes det gir god mening at touchsensor/home knap ikke må skiftes til 2.parts reservedel. Det er essentielt at man kan stole på dens funktion til Mobilepay og køb i applestore.

Telefonen blir ikke låst af at bruge 2.parts opladekabler. Du får bare en advarsel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er da gak at købe en Telefon til så mange penge


Det har du ret i.
Der er heller ingen grund til at købe andet end en mikrobil til 70.000 kroner, hvis du skal have ny bil.
Det er da helt gak at købe en bil til 300.000, når du kan få en til 70.000?

Klaus


Der kan fås meget brugt bil for 70.000. Har dog ikke haft en de sidste 20 år, klarer det fint uden.
Vil ærgre mig meget over at miste en Telefon til 5000 eller mere, så derfor købes de ikke dyrere end man kan tåle at miste.

Så du har hverken forstand på brugtbil priser eller iPhone. Hvorfor deltager du i diskussionen?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

De har smadret min ipad2 med vilje siden ios 9 har den ikke kunnet trække simple ting som hayday. Og til alt andet er den faktisk også ubrugelig langsom. Syntes det ville være rart og få af vide inden man opdaterer at efter opdateringen vil ens tablet være ubrugelig.


Jeg troede det var almindelig kendt, at ældre hardware ofte har det svært med nyere udgaver af IOS?! Der har i hvert fald været mange historier på nettet om det. Derfor har min iPad mini stadig IOS 7, og blev kun opgraderet fordi en applikation jeg brugte krævede det.

Det er som om mange skynder sig at opgradere IOS bare fordi der er kommet en ny udgave, uden hensyntagen til om man har brug for det.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:49
Ja det er nok bare fordi jeg er for meget pc mand. Kører win 10 på min 6-7 år gamle pc, og den kører fantastisk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu