|
Apple ekspert søges |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2012 kl. 07:41 |
Hej.
Jeg står overfor at ville købe en ny router da den gamle kun er klasse g. Min plan at prøve at holde mig til Apple produkter da jeg gerne vil have det nemt og i forvejen har deres produkter. På nettet skal køre et par pc'er, og flere iOS enheder. Jeg har tænkt på en airport ekspress, da jeg godt kan lide muligheden for at streame musikken. Men den mon kraftig nok til at sende signal rundt i 20-30 meter? Alternativt er der extreme modellen som nok har bedre rækkevidde. Eller vil en anden kun klare det lige så godt og samtidig arbejde gnidningsfrit sammen med iOS enhederne? Skal man bruge en af Apples routere for at kunne køre AirPlay fra iOS til Apple tv, eller er et hvilket som helst wifi netværk fint til det? |
|
![]() |
|
buenso80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok vælge en extreme, da den (som du selv er inde på) har bedre rækkevidde og generelt bare er bedre end express'en.
Mht. spørgsmål vedr. Airplay og apple tv skulle du måske prøve at forhøre ovre hos macnyt.dk |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Hvis du ikke har en NAS, var det måske værd at kigge på en TimeCapsule istedet.
Som jeg forstår det er det en extreme med 2 TB disk indbygget for 950 kr. ekstra. |
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
Som nævnt ovenfor er det Airport Extreme eller Timecapsule du skal se efter. De har god rækkevidde, men det kommer jo også an på hvad signalet skal passere. Jeg måtte opgive at gå trådløst på nettet på min hjemmearbejdsplads, da jeg ikke havde tænkt på at signalet skulle passere 2 flisebelagte badeværelser samt ca. 70 cm bærende væg. Andre steder i lejligheden, der endda er længere væk, er signalet tæt på 100 %.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Express og Extreme udsender lige kraftigt.
|
|
![]() |
|
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
Hvad kan jeg bruge en time capsule til hvis jeg ikke har en Mac? Som
Jeg har forstået det en den til backup? Eller hvordan. Kan man måske streme indhold til Apple tv fra den? Ikke nogen der ved om der er nogen forskel i brug af AirPlay, om Man bruger en Apple router eller en anden? |
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Jeg køre med D-link 655 og Qnap nas
Apple TV2 til film stream fra nas og bruger både iPad,iPhone Mac Pro til AirPlay til Apple TV2 det spiller ![]() |
|
![]() |
|
AndersBS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2011 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 16 |
Jeg ville også helt klart anbefale Extreme eller time capsule. Hvis du køber en Time capsule kan du streamet indeholdet fra til Apple tv. Dette kræver dog jailbreak af Apple tv samt installering af XBMC. Der er ikke nogen forskel ved Airplay om du bruger Apple eller anden router. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Kræver hverken jailbreak eller XBMC sålænge man holder sig til Apples officielle formater.
|
|
![]() |
|
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
"Apple ekspert søges"Det bliver ikke svært af finde en. Der går ca. 13 på dusinet af den slags heromkring :-)
|
|
![]() |
|
Kan det passe som jeg syntes at have læst, at hvis min pc kun har et g netværkskort, så kan jeg ikke på nogle af mine enheder udnytte den hurtigere n standard?
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
http://manuals.info.apple.com/en/Designing_AirPort_Networks_10.5-Windows.pdf
Side 48/49 Hvis du er på med en "G" enhed på et N netværk, vil det begrænse hastigheden, prøv og hvis det generer, så er der vel flg. options: Den ovenstående, kablet forbindelse fra G-enheden til routeren eller 2 trådløse netværk. Edit: Du kan selvfølgelig også opgradere din G enhed til N (Udskifte eller disable & smide et USB N-netkort i. Redigeret af clausols1 - 15-Marts-2012 kl. 09:06 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |