recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple ekspert søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple ekspert søges

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Kan det passe som jeg syntes at have læst, at hvis min pc kun har et g netværkskort, så kan jeg ikke på nogle af mine enheder udnytte den hurtigere n standard?

Jeg vil ikke kalde mig selv ekspert, men: En Airport Extreme er dual-band, dvs du kan godt køre de to hastigheder sideløbende. Airport Express er single-band, dvs hvis du har G produkter på netværket, så kører alle med G hastighed. Det er et argument for at vælge en Extreme. Men bemærk at en Extreme ikke kan fungere som streaming afspiller, der skal du have en Express (eller en Apple TV).

En alternativ mulighed, hvis alle dine produkter har N-netværk: Brug to Airport Express (eller en Extreme og en Express) og placer den ene Express i den anden ende af huset (men inden for rækkevidde), så kan den fungere som extender (men kun på ét bånd).
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Kræver hverken jailbreak eller XBMC sålænge man holder sig til Apples officielle formater.

Det er ikke korrekt, du kan ikke streame fra en Time Machine, kun fra iTunes.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:15

Express og Extreme udsender lige kraftigt.

Hvis man tror på specifikationerne, ja. Men en Extreme har en væsentligt mere avanceret antenne, så det er ikke urimeligt at antage at man i praksis får bedre rækkevidde på den.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Kræver hverken jailbreak eller XBMC sålænge man holder sig til Apples officielle formater.

Kom lige hjem og skæld min TimeCapsule ud og sig FYYY.

Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fisterolfert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:23

Tak for svarene.

Lige for at få det skåret ud i pap.
Med en extreme vil jeg så kunne være på samme netværk med alle mine enheder hvor nogle køre på n-nettet og andre på g-nettet. Og alt spiller sammen og kan overføre data frem og tilbage på det net der nu giver den enkelte enhed højest hastighed?
Og i så fald kan det vel også lade sig gøre på andre routere der har dual band?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:26

Express og Extreme udsender lige kraftigt.

Hvis man tror på specifikationerne, ja. Men en Extreme har en væsentligt mere avanceret antenne, så det er ikke urimeligt at antage at man i praksis får bedre rækkevidde på den.

Jeg kan bare svare for mine ERFARINGER. Jeg besidder begge i hjemmet og PRAKTISK rækkevidde fortæller at de sender lige kraftigt.

Hvad Otto's ERFARINGER er, skal jeg ikke kunne sige.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Tak for svarene.

Lige for at få det skåret ud i pap.
Med en extreme vil jeg så kunne være på samme netværk med alle mine enheder hvor nogle køre på n-nettet og andre på g-nettet. Og alt spiller sammen og kan overføre data frem og tilbage på det net der nu giver den enkelte enhed højest hastighed?
Og i så fald kan det vel også lade sig gøre på andre routere der har dual band?

Det kan også lade sig gøre på andre dualband routere. Men ligger også i samme prisklasse, hvis der skal være USB-mulighed.
Til top
AndersBS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2011
Sted: Fredericia
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersBS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 10:02

Kom lige hjem og skæld min TimeCapsule ud og sig FYYY.

Hvordan har du sat din time capsule op til at streame direkte til Apple tv uden at jailbreake?
Mener bestemt heller ikke det kan lade sig gøre.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 10:08
There's an app for that...

til iPad hedder den Filebrowser og til iPhone er der Netportal.

Disse er Airplay kompatible så du kan streame videre til ATV2. En kæmpe sidegevinst.

Et af min krav var netop fravalg af jailbrak for at dette skulle kunne lade sige gøre.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 10:10
edit: Der er kommet en iPad/iPhone ind i ligningen. Om den har været imellem linien hele tiden skal jeg ikke kunne sige.
Til top
AndersBS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2011
Sted: Fredericia
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersBS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 10:12

There's an app for that...

til iPad hedder den Filebrowser og til iPhone er der Netportal.

Disse er Airplay kompatible så du kan streame videre til ATV2. En kæmpe sidegevinst.

Et af min krav var netop fravalg af jailbrak for at dette skulle kunne lade sige gøre.
Ok, så er jeg med. Det er klart hvis du har Iphone eller Ipad at du kan gøre dette. Hvis du ikke har andre Idevices skal Apple TV jailbreakes for at det kan lade sig gøre.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 10:13
Så streamer du jo heller ikke fra TM til ATV.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu