|
Apple ekspert søges |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg vil ikke kalde mig selv ekspert, men: En Airport Extreme er dual-band, dvs du kan godt køre de to hastigheder sideløbende. Airport Express er single-band, dvs hvis du har G produkter på netværket, så kører alle med G hastighed. Det er et argument for at vælge en Extreme. Men bemærk at en Extreme ikke kan fungere som streaming afspiller, der skal du have en Express (eller en Apple TV). En alternativ mulighed, hvis alle dine produkter har N-netværk: Brug to Airport Express (eller en Extreme og en Express) og placer den ene Express i den anden ende af huset (men inden for rækkevidde), så kan den fungere som extender (men kun på ét bånd).
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Det er ikke korrekt, du kan ikke streame fra en Time Machine, kun fra iTunes.
|
|||
![]() |
|||
||
Hvis man tror på specifikationerne, ja. Men en Extreme har en væsentligt mere avanceret antenne, så det er ikke urimeligt at antage at man i praksis får bedre rækkevidde på den.
|
|||
![]() |
|||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
||
Kom lige hjem og skæld min TimeCapsule ud og sig FYYY. |
|||
![]() |
|||
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
||
Tak for svarene. Lige for at få det skåret ud i pap.
Med en extreme vil jeg så kunne være på samme netværk med alle mine enheder hvor nogle køre på n-nettet og andre på g-nettet. Og alt spiller sammen og kan overføre data frem og tilbage på det net der nu giver den enkelte enhed højest hastighed?
Og i så fald kan det vel også lade sig gøre på andre routere der har dual band?
|
|||
![]() |
|||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
||
Jeg kan bare svare for mine ERFARINGER. Jeg besidder begge i hjemmet og PRAKTISK rækkevidde fortæller at de sender lige kraftigt. Hvad Otto's ERFARINGER er, skal jeg ikke kunne sige.
|
|||
![]() |
|||
||
Det kan også lade sig gøre på andre dualband routere. Men ligger også i samme prisklasse, hvis der skal være USB-mulighed.
|
|||
![]() |
|||
AndersBS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2011 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 16 |
||
Hvordan har du sat din time capsule op til at streame direkte til Apple tv uden at jailbreake?
Mener bestemt heller ikke det kan lade sig gøre.
|
|||
![]() |
|||
||
There's an app for that...
til iPad hedder den Filebrowser og til iPhone er der Netportal. Disse er Airplay kompatible så du kan streame videre til ATV2. En kæmpe sidegevinst. Et af min krav var netop fravalg af jailbrak for at dette skulle kunne lade sige gøre.
|
|||
![]() |
|||
||
edit: Der er kommet en iPad/iPhone ind i ligningen. Om den har været imellem linien hele tiden skal jeg ikke kunne sige.
|
|||
![]() |
|||
AndersBS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2011 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 16 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
Så streamer du jo heller ikke fra TM til ATV.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |