recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Extreme Gæstenetværk problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Extreme Gæstenetværk problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madzendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Taastrup. Danma
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Extreme Gæstenetværk problem
    Sendt: 04-September-2013 kl. 14:22
Hej forum

Jeg har lige investeret i den nye model af Apple Extreme, den virker fint og har fin rækkevidde.

Men jeg har et problem og det er at jeg kan ikke få Gæstenetværk funktionen til at virke, jeg kan sagtens oprette et Gæstenetværk og mine enheder kan sagtens se netværket, men de kan ikke komme på netværket, jeg har prøvet de forskellige muligheder for kryptering som der er men uden held, har endog også prøvet med at ikke sætte sikkerhed på, men stadig uden held, jeg kan ikke komme på.

Er der nogen der ved hvordan man kan løse det problem?

Skal siges jeg selv har en Apple Express installeret på mit arbejde og der er der ingen problemer med at komme på Gæstenetværket..

Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Madzendk Madzendk skrev:

... har lige investeret i den nye model af Apple Extreme... kan ikke få Gæstenetværk funktionen til at virke...

Jeg har et lignende problem. Fra min Macbook Air kan jeg ikke koble på gæstenetværket (timeout error), men min og andres iPhone kan fint koble på.
Har læst på nettet at flere har samme probelm, men har ikke set nogen anvise en løsning.

Jens
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 17:58
Og I har opdateret til 7.6.4 ? Den nyeste firmware skulle rette op på problemet.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Og I har opdateret til 7.6.4 ? Den nyeste firmware skulle rette op på problemet.

Ja v. 7.6.4 anvendes.

Har dog lige eksperimenteret igen og det er netop lykkedes mig at forbinde til gæstenetværket.

Tidligere har jeg blot valgt gæstenetværket fra listen over tilgængelige (synlige) netvær, og her fik jeg en "timeout error".

Nu valgte jeg "Opret forbindele til andet netværk", indtastede SSID og adgangkode, hvorefter forbindelsen til gæstenetværket blev etableret.

Jens
Til top
Madzendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Taastrup. Danma
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 22:28
Hmmmm jeg kan stadig ikke få det til at virke, kører med nyeste firmware.

Har prøvet at koble på som beskrevet med selv at skrive ssid og kode men det hjalp ikke.

Fandt en artikel som beskrev noget om at det var fordi selve extremen skulle kobles på et modem og ikke en router, ved dog ikke om det er en and eller hvad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu