Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
9-ck
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Status: Offline
Point: 130
|
Sendt: 23-Marts-2011 kl. 22:20 |
claus_jac skrev:
TV-delen er lidt anderledes end de andre. Her er apple ikke så meget med på vognen og det med "streaming" det gøres egentlig kun af EyeTV. Problemet her er så desværre at det er endnu mere lukket end apples og kan sådan set kun køre via enten ipods/ipads/iphones fra en enkelt maskine. Men det kommer meget an på hvilken løsning med TV-tuneren man vælger. Umiddelbart er HDHR nok den eneste rigtige til streaming i netværket hvis det skal være andet end 1 maskine der skal kunne se det. XBMC har også understøttelse for HDHR. MAn kan lave små finurligheder men der er ikke nogen streaming til andre klienter/hele huset løsning på mac-fronten ud over en HDHR/elgato netstreamer (DVB-T) Desværre.
|
Har ikke læst hele debatten. Vil bare gøre opmærksom på at der både laves en HDHR med DVB-T og en med DVB-T/C. Silicondust lyttede til forbrugeren! Begge dual tuners. Har selv bestilt en DVB-T/C. Med dual DVB-C tuners skulle jeg gerne kunne se og optage samtidigt eller se to forskellige kanaler på de PC'er der nu måtte være koblet op på netværket. Man har selvfølgeligt brug for EyeTV hvis det er mac (fåes nu som endnu en model hos Silicondust).
|
 |
chjeppe
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
|
Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:14 |
Er der nogen der har et bud på en god løsning for musik delen. Jeg har netop købt en mac mini og bruger indtil videre eyetv og plex. Det giver en fin løsning ifht. mine behov for film; men for musik er jeg nød til at have TV'et tændt for at vælge musik.
Jeg vil gerne undgå at skulle tænde tv'et og i stedet kunne vælge musik via en iphone app og så på den måde styrer hvilken musik der afspilles på min mac mini, som er tilsluttet anlægget. - altså lidt ligesom squeezebox duet med ipeng på iphonen. Er der nogle forslag til løsninger?
Mvh Christian
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:41 |
Hvia musikken er i iTunes, kan du aktivere Home Sharing, og så kan det styres via Apples Remote app til iPhone.
|
 |
chjeppe
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 06:22 |
Tak. Det var lige det jeg manglede. Er der nogen der ved om man kan få Eyetv3 til at sende lyder ud via HDMI og iTunes via hovedtelefonudgangen, så man både kan se tv og høre musik uden at lyden blandes?
|
 |
senned
Bruger
Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 11:33 |
Jeg har ikke selv hdmi modellen. Men hvis du slutter anlægget til en airportexpress, så kan du i Remote app'en vælge Anlægget frem for computer lyd. (airport mener jeg man kan få til 500).
|
 |
chjeppe
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:53 |
Ok, det var min backup plan. Jeg må have pungen frem.
Hvordan virker det helt præcis? Er det så kun iTunes lyd der sendes til anlægget? - altså så jeg kan se film via Eyetv3/Plex med lyd via HDMI samtidig med at fruen kan høre musik fra iTunes via anlægget i et andet rum?
Mvh Christian
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 21:22 |
i osx har du mulighed for at sende lyd ud gennem den kanal du ønsker.i EYETV er der et "faneblad" der hedder "lyd" under indstillinger - der kan du vælge hvilken lydudgang du vil have - hvad enten det er gennem normal lyd ud eller hdmi. Jeg kan desværre ikke lige huske med itunes - men mon ikke du bare skal vælge "std" lyd der?
|
 |
chjeppe
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 22:33 |
Super. Der sparrede du mig lige for 700,- kr. Du har ret. Både Plex og EyeTV kan sættes op til al tid at sende lyd over HDMI. Og hvis jeg sætter system til hovedtelefon, så spiller iTunes altid via hovedtelefon udgangen.
|
 |
nph12
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 09:06 |
9-ck skrev:
claus_jac skrev:
TV-delen er lidt anderledes end de andre. Her er apple ikke så meget med på vognen og det med "streaming" det gøres egentlig kun af EyeTV. Problemet her er så desværre at det er endnu mere lukket end apples og kan sådan set kun køre via enten ipods/ipads/iphones fra en enkelt maskine. Men det kommer meget an på hvilken løsning med TV-tuneren man vælger. Umiddelbart er HDHR nok den eneste rigtige til streaming i netværket hvis det skal være andet end 1 maskine der skal kunne se det. XBMC har også understøttelse for HDHR. MAn kan lave små finurligheder men der er ikke nogen streaming til andre klienter/hele huset løsning på mac-fronten ud over en HDHR/elgato netstreamer (DVB-T) Desværre.
|
Har ikke læst hele debatten. Vil bare gøre opmærksom på at der både laves en HDHR med DVB-T og en med DVB-T/C. Silicondust lyttede til forbrugeren! Begge dual tuners. Har selv bestilt en DVB-T/C. Med dual DVB-C tuners skulle jeg gerne kunne se og optage samtidigt eller se to forskellige kanaler på de PC'er der nu måtte være koblet op på netværket. Man har selvfølgeligt brug for EyeTV hvis det er mac (fåes nu som endnu en model hos Silicondust). |
Jeg har været inde på Silicondust hjemmeside, og det ser ud til at HDHR understøtter Eyetv3, hvilket jo er helt perfekt:-)
Streamer HDHR kun to tv-kanler eller streamer den hele mux???
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 15:06 |
nej det er omvendt - eyetv understøtter HDHR! :-) den tager kun de kanaler du ønsker - den smider ikke hele muxen over - det vil være ALT for voldsomt når du kører den slags gennem dit netværk. Det ville jo betyde den ville skulle smide 2 fulde muxe over netværket på samme tid - så vil et 100mbit netværk lynhurtigt blive fuldkommen ubrugeligt og ustabilt.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 15:20 |
claus_jac skrev:
nej det er omvendt - eyetv understøtter HDHR! :-) den tager kun de kanaler du ønsker - den smider ikke hele muxen over - det vil være ALT for voldsomt når du kører den slags gennem dit netværk. Det ville jo betyde den ville skulle smide 2 fulde muxe over netværket på samme tid - så vil et 100mbit netværk lynhurtigt blive fuldkommen ubrugeligt og ustabilt.
|
OK. Bare at HDHR og Eyetv kan sammen, så er jeg glad:-)
"den tager kun de kanaler du ønsker", så man kan godt sende flere kanaler rundt i netværket, så netværket kan klare dette?
Hvad hvis man ikke ønsker at sende tv-kanaler rundt i netværket, men bare overføre to hele mux til optagelsesformål (direkte tilslutte til en mac som bare skal optage tv-udsendelser), vil man så kunne gøre dette?
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 20:03 |
Et at netværket måske ikke kan trække to fulde mux, men kan eyetv og hdhr køre og udnytte to mux?
|
 |