|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||||
Ja selvfølgelig kan man tilslutte en extern HDD både via USB, WIFI eller FW. Apple har selv en række produkter med exterm WIFI HDD, men de er forholdvis dyre. Der findes en række billige produkter så som Lacie eller WD, der passer perfekt til f.x. mac-mini. De har lavet designet så HDD har samme størrelse og farve som Apples udstyr. En extern Lacie disk ser sådan ud, Mac-Minien kan så stå ovenpå disken. ![]() ![]() Jeg ved ikke hvordan Orb virker på windows, men ser da ingen problemer i at streame fra nettet. Du kan evt benytte VLC som både kan streame og modtage streams. Hvis du ydeligere har brug for BD, så kan dette drev let tilsluttes. ![]() Redigeret af lahan - 17-Oktober-2008 kl. 13:24 |
|||||
![]() |
|||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Her er et par screendumps som viser EPG fra Yousee DVB-C
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
|||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||||
FYI Elgato EyeTV 610+er = FireDTV DVB-C......
Ok så er det et frontend spørgsmål....Kan man li' en IPOD....Eller MAC...Dine problemer forsvinder ikke .....HArdware på en MAC mini bruger samme hardware som en tilsvarende windows box (Weeee de har malet FireDTV hvid.....Så er den sikkert bedre) |
|||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Men ved du om der findes en FireDTV DVB-C HD tuner. Ja en Mac-Mini er en lille Intel pc, men der stopper sammenligningen vist også når vi snakker windows. |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
![]() |
||||
FireDTV er fuldt ud understøttet af EyeTV med seneste fw-opdateringer. Du får tilmed rabat på EyeTV softwaren ved køb af FireDTV. EyeTV 610 laves heller ikke mere (den er 100% identisk med FireDTV) og Elgato lever nu af at sælge EyeTV software til diverse tunere lavet af andre. |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
![]() |
||||
Der er kun én FireDTV DVB-C tuner (identisk med Elgato 610), og den understøtter fint HD. Det EyeTV softwaren der står for selve dekodning. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
DVS jeg burde kunne se HD kanaler hos TDC med en FireDTV DVB-C tuner ? |
|||||
![]() |
|||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||||
Nøjagtigt som på Windows...Og Mac mini har et forspring ift til Windows? Hvad med Drivere til HD, Hvad med HW Deinterlacing, Hvad med HD Audio...Hvordan løses det i den lille MAC er drivere til g33 bundkortetet udviklet mere til mac end til Windows? Eller er vi hardware accellerationshimlen på Mac? Kan vi bare lave det vildeste system uden at tænke på at selv samme hardvare sætter begrænsninger på en anden platform, eller hvordan? Misforstå mig ikke....Hvis mac virker så er det fint for mig at folk vælger dette....Men MACos løser ikke hardware problemer, og deres proprietry software giver altså ikke flere muligheder for at løse eventuelle problemer som man tilsvarende måtte have på en Windows Box. Næ "Det kan den bare ikke" hvis du vil have mere må du købe den nye Nano Den er da flot sådan en Mac mini, men hvergang du skal have den til noget mere kommer der flere og flere eksterne kabler og enheder... Redigeret af Patriarken - 31-Oktober-2008 kl. 18:44 |
|||||
Mit Setup
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det er der en anden her på Recordere der gør - jeg kan ikke lige huske hvem det er der har en 610'er. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Sikkert.
Nu skrev jeg bare at FireDTV er identisk med EyeTV 610 - ikke noget med Mac mini kontra Windows (i øvrigt noget vrøvl, da en Mac mini er hardware og Windows er software - Mac mini kan endda køre Windows hvis det var). |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Self er det noget vrøvl hvad jeg skriver hvis du læser det sådan som du gør...Jeg er ikke ude på at bashe, hverken linux mac eller windows. Windows er software der baserer sig på hhv x86 eller x64, men det er samtidigt de præmisser hardwaren udvikles ift...Der findes en lang række hardwarebegrænsninger på det hardware der benyttes i et MAC mini system(og et tilsvarende hardware setup med et windows setup) disse er gældende hhv på Windows og Mac hvadendten du installerer bootcamp og det ene eller andet OS. En MACmini er et Intel bundkort med en Intelprocessor og et x86 styresystem ligesom Windows men det løser ikke nogensom helst hardwaremæssige begrænsninger det nullificerer bare begrænsninger med at hvis man vil have den funktionalitet må man købe den nye Nano....Og så ser der bare bedre ud i nogens øjne(Egentlig også i mine, hvis jeg skal være ærlig... I hvert fald hardwarens indpakning) Redigeret af Patriarken - 31-Oktober-2008 kl. 21:54 |
|||||
Mit Setup
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |