recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple og evt NAS setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple og evt NAS setup

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple og evt NAS setup
    Sendt: 09-Maj-2011 kl. 15:11
Er det muligt på en eller anden måde at have sine film og musik samlet et sted, en nas eller harddiske koblet til en computer, og så åbne dem på ipad, og airplay dem til tv'et?

Såvidt jeg har læst mig frem til, kan man kun airplay ting der ligger på den enhed du gør det fra? Hvis jeg har forstået korrekt...?

Samtidigt med at itunes ikke understøtter så mange format'er, så jeg skal konventere alle filmene ned til et itunes format? Men vil dette ikke medføre et tab af kvalitet? Da de jo kommer til at fylde mindre.


Er der nogen nem løsning.?

Jeg har læst kort om synology NAS, de har nogle apps os, men aner ikke om det understøtter airplay, og om det kan tage flere video formater.?


Og Bluray filer er vel helt udelukket,?

Nå håber nogen ved noget om det, og bare lige vil sætte mig ind i tingene kort. Shocked
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 16:04
Hvis du vil AirPlay til dit TV, så skal du have fat på en Apple TV 2. Hvis du vil streame fra en NAS og afspille flere formater end iTunes tillader, så skal du jailbreake Apple TV 2.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 16:27
Ok, firecore skulle kunne gøre det på et ATV 2 korrekt ? Og kan det så stream trådløst fra en nas ?

Kan det tage bluray filer så ? Eller vil det hakke i billedet ?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 16:48
Ja, du kan anvende Firecore's løsning, men det er ikke nødvendigt for f.eks at installere XBMC. Du kan godt streame trådløst fra en NAS, men hvis det er HD film vil en kablet løsning altid være bedre - uanset om det er Apple TV, WDTV eller hvad.

Du skal vide, at løsningerne til en jailbreaket Apple TV 2 endnu er under udvikling, og det meste er i beta versioner. F.eks. kan den "kun" outputte i 720p, der er problemer med ISO filer mv.

Så en WDTV Live er måske en bedre løsning for dig, men så kan du ikke anvende AirPlay. Der er desværre nogle begrænsninger for dig. Så vidt jeg kan se.

Min egen løsning er: En Time Capsule som NAS, en jailbreaket Apple TV 2 med XBMC og en iPad med XBMC Commander som fjernbetjening. Kører fint, men stadig i beta og med visse begrænsninger.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 16:57
Det havde jeg slet ikk tænkt på at bruge time capsule som nas. Det lyder da som en rigtig god løsning.

Er der nogle begrænsninger ved dette ? Kan man tilslutte eksterne hdd til hvis 2 tb ikke er nok i længden ?

Jeg tror jeg prøver firecore og håber på de får rettet det med iso files, det virker nemt og billigt.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 17:13
Ja, du kan godt sætte en ekstra harddisk til Time Capsule via usb. Jeg valgte også Firecore's løsning. En fin færdigpakke, hvor der ofte sker opdateringer.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 17:18
Jeg har slev set på en time capsule....  Men det er en rigtig dyr løsning i for hold til hvad man ellers kan få for en 2-3500 kr.Wink
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 17:52
Hvis jeg benytter time capsule, så skal den ikk sluttes til noget vel ? Det vel trådløs alt ?

Og kan jeg benytte 2 ATV2 til den ? Altså i stue og soveværelse.

Ja det er en lidt dyr løsning, men det virker nemt og overskueligt, plus hvis jeg kan holde det indenfor Apple, vil det da være et plus.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 17:54
Tja.... men en merpris der er det værd. Efter min mening. Du får ikke bare et netværksdrev, men også en trådløs router i et flot design, der er stille som en ninja. Endvidere tager det kun 2 min. at sætte op, og virker bare uden probs.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 18:00
Simultan dualband router med disk
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 18:08
Bruger selv Time Capsule til at danne trådløst netværk i hjemmet, så min er tilsluttet med netværkskabel fra routeren. Man kan vist sætte Time Capsule op som en forlængelse af et allerede eksisterende trådløst netværk, så du kun skal have strømkabel i den, men har ikke prøvet det.

Min Apple TV 2 er også kablet. Det giver altså det bedste resultat især ved streaming af HD-film. Det kan risikere at hakke voldsomt, hvis du ikke kabler. Men prøv.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
0menat Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 19:51
jeg har evt en helt ny Apple TV2 hvis det har interesse. var meget sjovt i starten, og fedt interface.
men er gået over til at køre film osv direkte fra mit mediecenter. har brugt den i en uges tid.
nypris er lidt over 1000,-
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu