recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple router vs. Asus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple router vs. Asus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple router vs. Asus
    Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 20:44
Hej. Jeg står og skal have opgraderet mit netværk, og ville spørge hvad folk herinde har af meninger.
Skal jeg gå ud og indvistere i en Apple Extreme router? Evt. Med Hdd. Fordelene her er at det spiller 100% sammen med husstandens iPhones, iPads, Apple tv4 og Mac. Der er backup løsning, selvom jeg bruger iCloud. Printer tilslutning til direkte print fra iPhone osv.
Eller skal jeg købe en af de nye tri band routere fra Asus eller linksys?
Hoved formålet ved at opgradere skal være at jeg får stor rækkevidde og stor hastighed når mange enheder er tilsluttet. Prisen er bare den halve med Apples løsning kontra Asus.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 21:24
Jeg havde en Asus et eller andet 66ac en enkelt dag. Jeg mistede over 50% blot en meter fra den. Jeg endte med en Apple router (den seneste model). Og trækker nu 110/110 på min 100/100 linie i hele huset (120m2 et plan).
For mig skulle det ikke være Apple, 'men det er værd at bemærke at de har en ret høj gensalgsværdi. Det skal dig siges at jeg har hørt godt om andre Asus routere. Den jeg fik fingrene i var ellers en testvinder, men bestemt ikke hos mig:)
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 21:55
Jeg har prøvet flere løsninger for at dække lejligheden på 100 m2 og den nemmeste, bedste og pæneste løsning viste sig at være Apple Airport Extreme. Den dækker godt og er nem at sætte op.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 23:57
Ja man kan desværre være uheldig med de routere. Men tusind tak for dit indlæg, det er godt at høre andres meninger.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Jeg har prøvet flere løsninger for at dække lejligheden på 100 m2 og den nemmeste, bedste og pæneste løsning viste sig at være Apple Airport Extreme. Den dækker godt og er nem at sætte op.


Tak for dit indlæg. Som jeg kan høre er der ikke problemer med Apples. Så det bliver jo nok den i sidste ende. Hvordan er den når der er mange enheder på den på samme tid?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 00:31
Min erfaring siger at hvis du bruger IOS devices, så hold dig væk fra Asus.

Har testet AC66, AC68 OG AC87. Ingen af dem er overbevisende med IOS. har der i mod skiftet til Netgear Nighthawk. Der er fuld knald på min 300/300 fra Stofa.

På Asus skulle jeg tit tage strømmen, så den bootede op igen, ellers kunne ios device ikke se den, eller lavede de bare bare wheel of death.

Der er os flere på forskellige fora, der diskutere dette problrm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af QaxXxuZ QaxXxuZ skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Jeg har prøvet flere løsninger for at dække lejligheden på 100 m2 og den nemmeste, bedste og pæneste løsning viste sig at være Apple Airport Extreme. Den dækker godt og er nem at sætte op.


Tak for dit indlæg. Som jeg kan høre er der ikke problemer med Apples. Så det bliver jo nok den i sidste ende. Hvordan er den når der er mange enheder på den på samme tid?


I mit hjem har jeg følgende på:
Ps4
Tv
Receiver
Apple tv
2x harddiske
Phillips hue
iMac
MacBook
2x ipad
2x iphone
Harmony Remote
Bluesound

Ved ikke om der er andet i skrivende stund:), men jeg har endnu til gode at måtte reboote den, her efter et år i brug. Jeg er meget tilfreds. Den har dog kun 3 nedgange ud, hvor de fleste har minimum 4. Har ikke været et problem for mig dog.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af QaxXxuZ QaxXxuZ skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Jeg har prøvet flere løsninger for at dække lejligheden på 100 m2 og den nemmeste, bedste og pæneste løsning viste sig at være Apple Airport Extreme. Den dækker godt og er nem at sætte op.


Tak for dit indlæg. Som jeg kan høre er der ikke problemer med Apples. Så det bliver jo nok den i sidste ende. Hvordan er den når der er mange enheder på den på samme tid?


I mit hjem har jeg følgende på:
Ps4
Tv
Receiver
Apple tv
2x harddiske
Phillips hue
iMac
MacBook
2x ipad
2x iphone
Harmony Remote
Bluesound

Ved ikke om der er andet i skrivende stund:), men jeg har endnu til gode at måtte reboote den, her efter et år i brug. Jeg er meget tilfreds. Den har dog kun 3 nedgange ud, hvor de fleste har minimum 4. Har ikke været et problem for mig dog.


Det lyder lidt som mit setup herhjemme. Jeg siger tusind tak for hjælpen, det har da fået mig til at beslutte mig for at det bliver Apples AirPort.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 08:02
Jeg er også endt med en Airport Extreme.
Vi er et udpræget Apple hjem, med mange iOS enheder.

Det er en "Set it, and forget it" oplevelses jeg har haft.

Jeg havde før en Netgear R6300, som faktisk var en udenmærket router, men efterhånden skuller der jævnlige reboots til for at få netværket til at køre optimalt.

Men man skal være opmærksom på at man på ingen måde har de indstillings muligheder på en Airport, som ellers har på andre "normale" routere.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg er også endt med en Airport Extreme.
Vi er et udpræget Apple hjem, med mange iOS enheder.

Det er en "Set it, and forget it" oplevelses jeg har haft.

Jeg havde før en Netgear R6300, som faktisk var en udenmærket router, men efterhånden skuller der jævnlige reboots til for at få netværket til at køre optimalt.

Men man skal være opmærksom på at man på ingen måde har de indstillings muligheder på en Airport, som ellers har på andre "normale" routere.




Helt og aldeles, det er bare en præmis man har købt når man vælger Apple. Man kan ikke indstille sig ud af så forfærdelig meget, hvilket så giver den anden fordel som du skriver "set it, and forget it".
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 09:30
Jeg har selv en ASUS AC66 tidligere en N66U. Er egentlig okay tilfreds, det er sjældent jeg skal reboote. Dækningsmæssigt dækker den det meste af huset gennem betonvægge. Det skal dog siges, at hvis du kører med denne router, skal man ikke vælge ASUS eget firmware. Jeg kører med Johns Fork.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 11:46
Jeg har også en ASUS AC66, som godt nok kun kører som WI AP. Har haft den et par år, og aldrig haft problemer med dækningen, eller med IOS devises, som vi har 4 af. Den står i det ene hjørne af huset, og dækker fint hele huset derfra, samt en stor del af haven. Den har kun været genstartet IFb med firmwareopdatering eller strømafbrydelse, og kører med ASUS egen firmware.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu