recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple router vs. Asus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple router vs. Asus

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 15:21
Køb et ordenligt Accesspoint og sæt det op i loftet så centralt i huset som muligt, her vil et POE AP være en kæmpe fordel ;-), så er routeren ikke så væsenlig og du vil ikke opleve problemer med WiFi igen.

Din Backup kunne jo så være stort set hvad som helst, kablet eller trådløst ;-)

Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 18:05
Jeg har kun positivt at sige om Asus routere her i mit æble hjem - baseret på flere år med en RT-N66U og senest en RT-AC68U. For det meste viser en speedtest 330-340 Mbit (300Mbit YouSee) på 10 meters afstand.

Er man til timemachine, så er der ingen vej uden om Airport'en. Alt andet driller for meget til, at jeg ville satse på det som en backup løsning.

Nå det så er sagt, så tror jeg bestemt en Airport Extreme er god, men måske knap så god performance ved svagere signal iflg testen her:

Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 19:15
Jeg vil siger ak til alle der har været så venlige at bidrage til debatten i denne tråd. Dejligt med forskellige erfaringer, og i første omgang har jeg været ude og indvistere i en Apple AirPort Extreme i dag. Så må jeg se om det dækker mit behov. Kan jo se at der er flere der får deres behov dækket med den. Hvis det ikke lige er helt så godt som jeg håber, er der jo mange andres erfaringer jeg kan gå videre med. Så tusind tak til jer alle😊
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 20:33
Du må gerne melde tilbage om den dækker dit behov
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg har kun positivt at sige om Asus routere her i mit æble hjem - baseret på flere år med en RT-N66U og senest en RT-AC68U. For det meste viser en speedtest 330-340 Mbit (300Mbit YouSee) på 10 meters afstand.

Er man til timemachine, så er der ingen vej uden om Airport'en. Alt andet driller for meget til, at jeg ville satse på det som en backup løsning.

Nå det så er sagt, så tror jeg bestemt en Airport Extreme er god, men måske knap så god performance ved svagere signal iflg testen her:

Den test kan umuligt gælde den version, vi kan købe nu.
Jeg har selv en Time Capsule, købt for en måned siden, og jeg kan ikke genkende noget fra dette review.
SSID kan være hvad som helst, både i 2,4 og 5 GHz, det samme med gæstenet.

Venlig hilsen
KB
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 22:06
Jeg kan slet ikke genkende det billede i skriver ang. problemer mellem Asus routere og Apple enheder. Jeg genstarter aldrig min AC66U, har aldrig ejet en router med bedre dækning, kører øvrigt med Asus firmware. Bor i hus med flere plan, så det er ellers ikke just wifi venligt. 4 iPhone, 2 iPad, ATV, Macbook og iMac, samt en MASSE andet ikke Apple udstyr, både trådløst og kablet.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 22:17
Men kan får IKKE Airprint ved at sætte en USB-printer på en Airport.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Den test kan umuligt gælde den version, vi kan købe nu.
Jeg har selv en Time Capsule, købt for en måned siden, og jeg kan ikke genkende noget fra dette review.
SSID kan være hvad som helst, både i 2,4 og 5 GHz, det samme med gæstenet.

AirPort Extreme er mig bekendt ikke hardware opdateret siden den fik AC med 6. generation i 2013. Derimod er det sikkert kommet firmware opdateringer.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu