recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple.. til eftertanke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple.. til eftertanke

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Har i prøvet en Audiforhandler? Snobberi af værste skuffe.

Kan man så ikke bare købe Audien hos en anden forhandler?

Eller kan man kun købe nye biler hos de autoriserede forhandlere? Jeg ved det ikke, da jeg ikke har bil.

Nye biler skal købes hos autoriseret forhandler ellers risikerer du at fabrikgarantien ryger. Audi (eller andre fabrikater) er nok heller ikke interesseret i at sælge til ikke-autoriserede forhandlere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19767
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Snobberi er hvad det er fra Apples side, synes jeg. 

Snobberi?
Hvordan det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 15:17
Apple presser markedet, folk kan lade være med at tage produkterne ind, de tjener jo formuer på selve abon. 

Jeg kan ikke se problemet. 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Men hvis det kundegrundlag alligevel ikke genererer noget særligt overskud - som han påstår - hvorfor så forhandle varerne?

Vise ord
Kvalitet koster, spørg blot B&O og Loewe
E.L.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 14:50

Men hvis det kundegrundlag alligevel ikke genererer noget særligt overskud - som han påstår - hvorfor så forhandle varerne?
Igen fordi det er det kunderne vil have. Bemærk at udtalelsen kommer fra en telechef, dvs. chefen for en virksomhed hvis kerneprodukter er at sælge taletid og datatrafik. Altså er han nødt til at tilbyde en apple løsning for at kunne sælge taletid og datatrafik til det segment af forbrugere der insiterer på en apple. Hvis han holder op med at tilbyde apple løsninger fordi apples vilkår er dårlige, så mister han samtidigt en stor prodentdel af sine tale- og dataabonnenter.
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 15:54
John Strand = manden, der højlydt proklamerede til alt og alle, at iPhone ALDRIG ville blive en succes. Senere gjorde han det samme med iPad.

Jeg fatter virkeligt ikke, hvorfor nogle medier stadigt anvender ham som ekspertkilde. Han er et tågehorn. 
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Igen fordi det er det kunderne vil have. Bemærk at udtalelsen kommer fra en telechef, dvs. chefen for en virksomhed hvis kerneprodukter er at sælge taletid og datatrafik. Altså er han nødt til at tilbyde en apple løsning for at kunne sælge taletid og datatrafik til det segment af forbrugere der insiterer på en apple. Hvis han holder op med at tilbyde apple løsninger fordi apples vilkår er dårlige, så mister han samtidigt en stor prodentdel af sine tale- og dataabonnenter.
Kan han så ikke bare sælge et abonnement uden samtidig at sælge telefonen? Han påstår jo, at der ikke tjenes penge på at sælge produktet, og at producenten (Apple) er umulig. Så er det da bare at opsige aftalen med Apple, få produktet væk fra hylderne, og så lokke iPhone ejere til med gode abonnementer på taletid og datatrafik.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 16:19

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

[QUOTE=Skalle06]Men hvis det kundegrundlag alligevel ikke genererer noget særligt overskud - som han påstår - hvorfor så forhandle varerne?

og så lokke iPhone ejere til med gode abonnementer på taletid og datatrafik.

Det er der da alt for lidt profit i ....
E.L.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 17:42
Når man tænker på at 2/3 del af al datatrafik sammer fra Apple burde han være kisteglad.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 18:17
Ja, for det tjener de jo kassen på med deres abonementer.. not.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 18:44
Jo de tjener nemlig på datatrafikken.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Snobberi er hvad det er fra Apples side, synes jeg. 

Snobberi?
Hvordan det?

Klaus

Det jeg mener er, at når firmaer som apple får så meget succes, så tror de selv de er konger, lige netop som det blev talt om audi forhandler. De tror fordi de har prestige, så kan de tillade sig at sætte strenge krav osv. Sådan føler jeg de reagerer når de forhandler, for hvis de havde været et lille firma, så ville de nok ikke agere på den måde.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu