|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 14-August-2011 kl. 16:20 |
|
Hey!
Jeg har kig på 2 mediecenter løsninger. Jeg kører idag på en HTPC med Mediaportal. Men er på udkig efter noget nyt, da det ikke kører helt så "smooth" som jeg gerne vil. Jeg har derfor fundet 2 alternativer: 1: Boxee Box 2: Apple TV 2, med XBMC. Jeg ønsker en lille lydløs løsning, som kan hente film fra min NAS. Jeg har set Boxee Box, som kører rigtig godt, flydende mm - men den mangler helt klart en masse features for at det bliver helt godt. Trailers, Themes, Apps. generelt, Airplay? Specielt tema valg ser jeg som et rigtigt stort downturn. XBMC derimod kan være lidt tungere i det. Det har stort set alle muligheder for tema valg, apps mm. Men jeg er ikke klar over hvordan det "Kører" på Apple TV 2. Har læst at det kun kan køre 720p, men at den skal kunne køre 1080p, ved udskiftning af gfx kort deri? Redigeret af rasmuskarlsen - 14-August-2011 kl. 16:21 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Hejsa
En htpc med Mediaportal er måske heller ikke det oplagte valg, med mindre der skal tv ind over. Her havde jeg sikkert installeret XBMC i stedet. Hvorfor ikke bare gøre det ? Eller i det mindste prøve det, inden du afskriver htpc'en helt
![]() |
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Jamen har prøvet XBMC sideløbende..
Det er fordi jeg alligevel skal have udskiftet min HTPC, da dele derfra går til en NAS. Herved skal jeg ud og indvestere i noget nyt.. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
|
Jeg har en atom med ion af første generation med xbmc under ubuntu der kører superfedt. Jeg købte en Apple TV 2 og fik den jailbroken med xbmc og det når ikke min atom maskine til sokkeholderne. Det er muligt der er sket noget nyt og epokegørende siden jeg sidst havde liv i ATV2'en for et par måneder siden, det skal jeg ikke kunne sige, men mit indtryk af xbmc på ATV2 er at det stadig er meget "beta" og er et godt stykke fra at være en velfungerende løsning.
|
||
![]() |
||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() |
|
ATV2 og XBMC rykker sig hele tiden, men er stadig i beta. Hvis du holder dig inden for de begrænsninger, som der er lige nu, så kører det smooth. Du kan ikke køre "eksotiske" formater uden problemer, og andre småting driller stadig.
ATV2 kan godt kode 1080p, men kan kun outputte 720p. Der er pt. ikke mulighed for at isætte ny chip for at vise 1080p - den mulighed findes derimod på ATV1. Vil dog til enhver til foretrække ATV2 fremfor 1'eren. Så hvis 1080p betyder meget for dig, så find på noget andet. Det kommer jo an på din skærm og størrelsen heraf, om du overhovedet vil kunne se forskel. |
||
Go outside, the graphics are amazing!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har du evt link, eller oplysninger af det setup du har sat sammen? Hvordan oplevede du at den ikke kørte lige så godt som din atom med ion? - Var det i menuerne, under afspilning? eller hvad gjorde udslaget?
Hvad mener du med "eksotiske" formater? Jeg har primært 720p MKV filer, samt nogle enkelte 1080p MKV. Derudover har jeg nogle gamle ISO / IMG filer også (DVD Rip) Tror ikke jeg kan se forskel. Er mere interesseret i om den kan køre smooth i menuerne, om den afspiller smooth osv. Jeg planlægger at bruge Alaska temaet sammen med XBMC... |
||
![]() |
||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() |
|
Tja, MKV, AVI og selvfølgelig M4V og MOV kører som hovedregel fint. Bl.a. ISO og IMG giver nogle problemer pt. Du kan læse mere i XBMC's forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91581
Noget er rettet op i de uofficielle udgaver af XBMC (nightly builds), men disse kan evt. være ustabile - jeg kører dog den seneste uofficielle lige nu, og den kører tilsyneladende stabilt. ATV2 kører rigtig smooth og Apple-lækker UI. XBMC kører også rimelig smooth - fanart kan dog sænke farten lidt. Hvilket tema du kører betyder en del. Jeg foretrækker Confluence, da jeg synes det kører mest smooth. Det er dog mest muligheden for AirPlay med ens andet Apple-grej, der får mig til at vælge ATV2 i forhold til en anden mediaplayer. Bruger AirPlay rigtig meget.
|
||
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Skal du ikke bruge den til TV, så undlad at bruge en PC!
|
||
.....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Understøttes airplay ikke i Apple TV 1? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, via et hack. Ved dog ikke, hvor godt det kører.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nogle med erfaringer på det?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Denne Youtube video viser lidt: http://www.youtube.com/watch?v=2nwDu54L4Hg&feature=related
Redigeret af Skalle06 - 23-August-2011 kl. 21:32 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |