recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple tv 2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv 2
    Sendt: 03-April-2011 kl. 13:24
Hej Alle
Har tænkt mig at købe en Appel tv 2, jeg vil høre om den kan jailbreakes og så afspille alle mine mkv film fra en nas hardisk (qnap)?
kan den også afspille iso filer eller skal jeg til at lave dem om til et andet format, Hvilket?

håber nogen vil hjælpe
mvh.
Aouer
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 13:46
Ja, du kan godt jailbreake ATV2, og f.eks. Installere XBMC, der æder de fleste formater. Vær dog opmærksom på, at XBMC indtil videre kun er 80% klar til ATV2, og ISO filer kører ikke helt smooth endnu. Mkv filer kører dog fint.

Hvis du køber en nu er den garanteret med den sidste nye iOS, og her er der indtil videre kun en tethered jailbreak, og XBMC kan ikke køre med den nyeste iOS. Så må du evt. downgrade til den forrige iOS eller vente til der kommer opdateringer af jailbreak og XBMC.

Vær også opmærksom på, at ATV2 pt. kun outputter 720p, men kan dog sagtens dekode 1080p.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 14:00
.... og du kan sagtens streame fra en NAS til XBMC.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 15:28
Hej skalle06
Tak for det hurtige svar.
Den bliver købt i USA i næste uge, så den er nok med den nye ios, så hvad er dit råd? hvordan kan man  downgrade den? har fundet det her link.: http://apple-blog.dk/blog/jailbreak-ios-4-3-pa-appletv-2g-tethered-med-seas0npass/

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 16:26
Hov. Var vist noget sludder vedr. downgrade. Du kan vist kun downgrade, hvis du har en backup af din ATV2's SHSH Blops, og det har du jo ikke, når det er en helt ny ATV2 du får.

Så vidt jeg ved har du så ikke andre muligheder med XBMC end at håbe på, at det er en ældre iOS, der er på den ATV2 du får eller vente på opdateringer af jailbreak og XBMC. Det varer sikkert ikke længe endnu før de er klar.

Firecore.com har en betaversion af en mediaafspiller, som du kan installere på en jailbreaket ATV2. Også på den seneste iOS, men det er kun i beta endnu, så alt kører ikke helt. Deres løsning koster lidt penge, men du får så også flere ting såsom en browser, RSS, vejroplysninger m.v. Læs mere på Firecore.com.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu