recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 3 (ATV3) - stadig noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 3 (ATV3) - stadig noget værd?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

hvad er billig i dine øjne

Sådan ca. prisen på en brugt ATV3 ...
Så er der kun chromecast gen. 3 at vælge. eller miboks 4k (android tv) Den sidste nævnte er der åbenbart lidt forskellige erfaringer med

Hvorfor ikke atv3??

Jeg er godt klar over at du ikke er glad for appel, men...

Jeg bruger stadig mit gamle atv3 i soveværelset og jeg bruge Netflix og Viaplay direkte på atv3 og det virker. 

Jeg har heller ingen problemer med at afspille fra iTunes.

Og hvis der ikke er app direkte på atv3, så kan man jo stadig streame ligesom man bruger en chromecast.

Hvis man har andre Apple produkter, kan man stadig styrer atv3 krmed iPhone/iPad.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvornår forsvinder HBO på PS3? Er det noget, som app'en melder?

HBO Nordic findes mig bekendt ikke som app til Apple TV3. Det kan dog sendes over via en iPhone/iPad med AirPlay. HBO Nordic app findes til de bokse med tvOS, altså Apple TV HD (tidligere '4') og Apple TV 4K.

Der er også billigere løsninger såsom Chromecast, men så skal tingene ligeledes styres fra en telefon/tablet.

PS: Videostreaming fra spilkonsol er ikke anbefalet. Ud over de beskedne app-udvalg, så låser de billedfrekvens og har meget højt strømforbrug, der ved daglig streaming reelt kunne have betalt for jeres nye hardware over tiden.
Hvad er der i vejen med HBO app på et Shield TV? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 18:09
Nååå .... nu satte jeg mig ned og læste internettet tyndt omkring den dér Mi Box S 4K, og må sige at jeg har læst betydeligt mere positivt end negativt. Da den desuden er billigere ny end alt andet brugt, så virker det dumt ikke at teste, så jeg takker T-Duck for tippet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

hvad er billig i dine øjne

Sådan ca. prisen på en brugt ATV3 ...
Så er der kun chromecast gen. 3 at vælge. eller miboks 4k (android tv) Den sidste nævnte er der åbenbart lidt forskellige erfaringer med

Hvorfor ikke atv3??

Jeg er godt klar over at du ikke er glad for appel, men...

Jeg bruger stadig mit gamle atv3 i soveværelset og jeg bruge Netflix og Viaplay direkte på atv3 og det virker. 

Jeg har heller ingen problemer med at afspille fra iTunes.

Og hvis der ikke er app direkte på atv3, så kan man jo stadig streame ligesom man bruger en chromecast.

Hvis man har andre Apple produkter, kan man stadig styrer atv3 krmed iPhone/iPad.
det er en forældet enhed. Hold nu op med at påstår jeg ikke kan lide Apples produkter..

Der bare andre der bedre til vores behov her hjemme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 18:37

Nååå .... nu satte jeg mig ned og læste internettet tyndt omkring den dér Mi Box S 4K, og må sige at jeg har læst betydeligt mere positivt end negativt. Da den desuden er billigere ny end alt andet brugt, så virker det dumt ikke at teste, så jeg takker T-Duck for tippet.
velbekomme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 05:07
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

HBO Nordic findes mig bekendt ikke som app til Apple TV3. Det kan dog sendes over via en iPhone/iPad med AirPlay. HBO Nordic app findes til de bokse med tvOS, altså Apple TV HD (tidligere '4') og Apple TV 4K.

Der er også billigere løsninger såsom Chromecast, men så skal tingene ligeledes styres fra en telefon/tablet.

PS: Videostreaming fra spilkonsol er ikke anbefalet. Ud over de beskedne app-udvalg, så låser de billedfrekvens og har meget højt strømforbrug, der ved daglig streaming reelt kunne have betalt for jeres nye hardware over tiden.

Er der noget i vejen med den?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 05:46

Det er jo en mulighed der ikke nævnes, i listen over hvordan man kan se HBO. 

Redigeret af JeTex - 19-Januar-2021 kl. 05:46
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 06:22
Det lød bare ikke som om, at trådstarter var forberedt på at købe den prisklasse, som Apple TV 4K og Nvidia Shield ligger i.

Hvis det kan bidrage til valget for jacobe, så er her en oversigt over, hvilke TV-platforme, som har HBO Nordic app'en: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 07:35

Det er jo en mulighed der ikke nævnes, i listen over hvordan man kan se HBO. 

den blev ikke nævnt da op ledte efter noget der ikke var dyrt
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 09:14
Nvidia Shield er ganske rigtigt ej interessant pga. prisen. Men det er også irrelevant nu, da vi har besluttet at teste Mi Box S 4K.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 10:08

Nvidia Shield er ganske rigtigt ej interessant pga. prisen. Men det er også irrelevant nu, da vi har besluttet at teste Mi Box S 4K.

jeg har haft en mi 4k hjemme, man skal ikke forvente det vilde af den, den er så langsom i menuerne, usb porten er kun usb2.0 jeg havde et 1gbit usb netkort på porten og det gav ikke den store forskel i hastighed pga den langsomme port selvom netkort er usb3

fjernbetjeningen er ok så er det også sagt.

overvej den lille nvidia shield tv den har blutooth remote og langt kraftigere cpu med 256 core  samt 2gb ram 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1021
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

overvej den lille nvidia shield tv den har blutooth remote og langt kraftigere cpu med 256 core  samt 2gb ram 

Den er så næsten tre gange så dyr...  

Mi boxen har nu også 2 GB ram og bluetooth remote - men savner ganske rigtigt en LAN-port. Til gengæld kan dens USB-port bruges til dine egne film på flytbare medier, hvilket ikke er muligt med den lille Nvidia.

Redigeret af longjohn2 - 19-Januar-2021 kl. 12:58
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu